• Izdanje: Potvrdi
IMATE PRIČU? Javite nam se.

IMATE PRIČU? Javite nam se.

IMATE PRIČU? Javite nam se.

Ubacite video ili foto

Možete da ubacite do 3 fotografije ili videa. Ne sme biti više od 25 MB.

Poruka uspešno poslata

Hvala što ste poslali vest.

Dodatno
Izdanje: Potvrdi

Ukucajte željeni termin u pretragu i pritisnite ENTER

Kinezi nam zidaju dva mosta?

Postoji mogućnost, da osim mosta između Zemuna i Borče, Kinezi premoste Dunav i kod Vinče, čime bi drumski prsten oko Beograda praktično bio zatvoren.

Izgradnja kombinovanog, drumsko-železničkog mosta preko Dunava kod Vinče, koji je deo obilaznice oko Beograda, biće ponuđena Kinezima, kaže za "Novosti" Verica Kalanović, ministarka za Nacionalni investicioni plan.

Srpska strana već je pripremila memorandum o razumevanju, koji bi trebalo da bude potpisan prilikom posete predsednika Borisa Tadića Pekingu.

Postoji, dakle, mogućnost, da osim mosta između Zemuna i Borče, Kinezi premoste Dunav i kod Vinče, čime bi drumski prsten oko Beograda praktično bio zatvoren.

Ministarka za NIP kaže da je predračunska vrednost mosta kod Vinče, bez pratećih saobraćajnica, oko 100 miliona evra.

"Na inicijativu predsednika Tadića pokrenuta je priča o saradnji Kine i Srbije na razvoju infrastrukture. Gotovo je izvesno da će u drugoj polovini avgusta predsednik Tadić posetiti Kinu. Predlog je da predsednici dve zemlje potpišu "krovni sporazum" o saradnji na razvoju infrastrukture u Srbiji.

Prvi projekat na kojem će se proveriti spremnost i jedne i druge strane je izgradnja mosta Zemun - Borča sa pripadajućim saobraćajnicama u dužini od 21 kilometar. Kinezi bi trebalo da daju predlog idejnog i glavnog projekta i već su ponudili tri rešenja", kaže Kalanović.

Most između Zemuna i Borče vezaće se petljama za zrenjaninski i pančevački put, čime bi saobraćaj iz pravca Novog Beograda i Zemuna bio usmeren i na Banat.

Most dužine gotovo 1,5 kilometar imaće po tri trake u oba smera. Nezvanično saznajemo da je naša strana vrednost mosta sa saobraćajnicama procenila na oko 170 miliona evra.
"Ovo su posebne vrste međudržavnih ugovora gde su vezani finansiranje i izvođenje. Pod uslovom da Kinezi daju veoma povoljan kredit, njihov izvođač bi bio nosilac posla, ali ugovor bi bio takav da bi se angažovali domaći podizvođači. Ugovor bi definisao i količinu domaćih materijala i obavezno naš nadzor", objašnjava ministarka.

Inače, tri idejna rešenja mosta Zemun - Borča, koji su dostavili Kinezi, pregledala je naša radna grupa stručnjaka. Nijedno od rešenja, po njihovoj oceni, ne odgovora u potpunosti onome što je naša potreba. Jer, Dunav je rečni koridor i moraju da se poštuju standardi takvog plovnog puta

Saobraćajni institut CIP uradio je generalni i idejni projekat teretne obilazne pruge i autoputske obilaznice od Bubanj potoka preko Vinče do Pančeva sa drumsko železmničkim mostom na Dunavu.

Kako kažu u ovom preduzeću, reč je o mostu grandioznih razmera, dužine oko 650 metara, a sa prilaznim konstrukcijama više od dva kilometra. Most će imati dve trake po smeru, a razdvajaće ih pruga.

(MONDO/Na slici: Budući most preko Ade Ciganlije)

Komentari 0

Komentar je uspešno poslat.

Vaš komentar je prosleđen moderatorskom timu i biće vidljiv nakon odobrenja.

Slanje komentara nije uspelo.

Nevalidna CAPTCHA

special image