Sneg i led su "noćna mora" vozača, ali u ovo doba godine ovakvi uslovi gotovo da ne mogu da se izbegnu. Prve obilnije padavine su signal da je važno prebaciti se na zimski režim vožnje i spremiti se na mogućnost da će se narednih nekoliko meseci voziti pod otežanim uslovima.
Direktor Komiteta za saobraćaj Damir Okanović kaže za MONDO da je većina problema u vožnji kada ima snega na putevima vezana za neočišćen put, gubitak kontrole nad vozilom i otežano zaustavljanje vozila.
Magla pravi veliki problem u gradskoj gužvi i na otvorenom putu, dok na putu prekrivenom ledom možete da izgubite kontrolu i pri malim brzinama.
"Ledena kiša i poledica dovode do toga da nemate gotovo nikakvu kontrolu i ako ne pazite, koliko god dobro da reagujete spasa nema. Kod leda nema upravljivosti i nema kočenja. Jedino što može da spase je relativno mala brzina i vezan pojas. Na snegu upravljivost doneke postoji, ali je smanjena“, kaže Okanović za MONDO.
Ako vozači nemaju adekvatne zimske gume i šare dubine najmanje 4 milimetra, treba da znaju da to može mnogo da ih košta, osim što je nebezbedno.
"Vozilo se smatra neispravnim i oni snose svu štetu ako dođe do sudara. Gume koštaju 400 evra a šteta može da ide i do 20.000 evra, jasno je šta se više isplati. Nije retkost da se oni koji imaju odlične zimske gume previše opuste, pa zbog toga dolazi do problema. Oni koji imaju dobre automobile i opremu, moraju takođe da paze“, objašnjava Okanović.
Jedan od najvećih problema jeste gubljenje na snežnim putevima zbog loše navigacije i zbog toga svi moraju da se paze.
"To je obično dobar put, koji postaje loš, zatim zemljani i na kraju nestane puta pred vozačem. Glavni problem je što su u navigacijama ucrtani putevi koji ne postoje. Drugi problem je što navigacija vodi dobrim putem, ali kada nisu zimski uslovi. To su najkraće varijante, kroz 'šljivike i livade', koji mogu da dovedu do problema kada je sneg. Zato je najbolje pre ovakvog puta konsultovati Automoto savez, koji će vam izdiktirati detaljan put“, kaže naš sagovornik.
Neki od saveta su da se dobro očisti automobil, stakla i krov. Tokom vožnje taj sneg sa krova može da sklizne što dovodi do smanjena vidljivosti.
Sneg i led sa stakla može se otkloniti pomoću grejača ili odgovarajućim metlicama, ali nikako vrelom vodom. Događa se da vozač ne može ni da uđe u automobil pošto se brave na niskim temperaturama zalede.
Najefikasnijima u takvim situacijama su se pokazala sredstva koje proizvođači automobila prave upravo za određeni model ili univerzalna tečnost.
Saveti za vožnju po snegu
1. Ako treba da izađete iz dubokog snega, nežno sa gasom i lagano otpuštajte kvačilo
2. Kada se zaglavite u snegu, gasom i kvačilom ljuljajte auto napred-nazad, zatim dodajte oštriji gas kako bi se izvukli
3. Kada se zaglavite samo jednim točkom, probajte da ubacite neku dasku ispod tako da točak dobije trenje da se izvuče
4. Privremeno isključite elektronsku kontrolu proklizavanja ili ESP prilikom izvlačenja iz snega, kako ne biste gušili motor
Budite bolje informisani od drugih, PREUZMITE MONDO MOBILNU APLIKACIJU.
Teška povreda Matijasa Lesora: Pao na parket i počeo da vrišti od bola, svi se uhvatili za glavu (video)
Bez navijača Partizana na derbiju ABA lige: Crvena zvezda već obavestila sezonce
Crvena zvezda otkazala trening: Sferopulos bez četvorice igrača na Makabi!
"Jokić igra najgoru odbranu u NBA, zato su loši": Pogledajte koš kojim je Denver izgubio, krive Srbina!
Mondo ukrštenica za 20. decembar: Jutarnja zabava i "razgibavanje" mozga!