Nakon više od godinu dana konačno će moći da se registruju hiljade vozila na kojima ne može da se pročita broj motora ili broj šasije, jer 30. januara stupaju na snagu Izmene i dopune Pravilnika o utiskivanju identifikacionih oznaka na osnovu kojih će ponovo biti dozvoljeno da se utisne broj motora ili broj šasije na vozilu.
S druge strane, više od 100.000 vozila neće moći da prođe tehnički pregled i registruje se kada 5. jula ove godine prestane tolerancija na nepropisnu količinu izduvnih gasova. Dakle, 2021. godina mogla bi da reši jedan problem, ali i da donese drugu nevolju za znatno veći broj vlasnika vozila.
Od početka prošle godine, tačnije 18. januara vlasnici vozila koji su imali nečitljiv broj motora ili šasije nisu nigde mogli da isprave tu falinku jer nijedan tehnički pregled nije od tog datuma radio utiskivanje identifikacionih oznaka. Zato što su im tada istekla stara ovlašćenja za utiskivanje identifikacionih oznaka, a zbog nelogičnosti u pravilniku MUP-a nisu mogli da obnove ta ovlašćenja.
MUP je u julu 2019. godine doneo Pravilnik o utiskivanju identifikacionih oznaka prema kome je bilo propisano da broj šasije mora da bude utisnut na minimalnoj dubini od jednog milimetra. Međutim, lim kod mnogih vozila je suviše tanak da bi se ispoštovao taj propis. Zato su tehnički pregledi prestali sa utiskivanjem identifikacione oznake čim im je isteklo staro ovlašćenje za taj posao.
Zbog toga su se placevi polovnih vozila napunili automobilima sa nečitiljivim broj motora ili šasije. Da stvar bude gora, većina tih vozila su tehnički ispravna, a praktično su bila godinu dana neupotrebljiva zbog nelogičnosti u propisima. Konačno, MUP je ispravio tu manjkavost pa će od subote, 30. januara kada stupaju na snagu Izmene i dopune Pravilnika o utiskivanju identifikacionih oznaka, konačno biti moguće ukucavanje broja motora ili šasije na vozilima.
S druge strane, datum koji bi mogao da donese revoluciju u proces registracije vozila u Srbije je 5. jul. Naime, 5. jula 2018. godine stupio je na snagu novi pooštreni Pravilnik o tehničkom pregledu vozila s tim što je tada data mogućnost i linijama tehničkog pregleda i vlasnicima vozila da se u naredne tri godine prilagode jednoj od najstrožijih mera - kontroli emisije izduvnih gasova.
Poslednja istraživanja pokazuju da više od 100.000 vozila neće moći da prođe tehnički pregled jer emituju nepropisnu količinu izduvnih gasova. Predsednik Asocijacije tehničkih pregleda Vladimir Marinković smatra da će najveći problem imati vlasnici uvezenih vozila.
"Mnoga od tih vozila nemaju katalizator. S druge strane, starija vozila moraće da ispune pravila o emisiji izduvnih gasova kada su ta vozila bila nova. Primera radi, to znači da 'jugo' mora imati emisiju do 3,5 ugljen-monoksida (CO). A kada bi 'jugo' imao emisiju gasova 4,5 CO ne bi više mogao da se vozi", objašnjava Marinković.
Kako kaže, i određen broj linija tehničkih pregleda prestaće sa radom do 5. jula.
"Mnogim linijama tehničkog pregleda nije problem nabavka nove opreme koliko dimenzije tehničkog pregleda. Prostorno ne mogu da zadovolje sve kriterijume i zato će se ugasiti. Zato je realno da od 500 do 700 linija tehničkog pregleda nastavi da radi i po novom pravilniku. Inače, vlasnici linija tehničkih pregleda da imaju rok do 5. jula da podnesu prijavu za rad po novom pravilu", naglašava Marinković.
(Mondo/Blic)
Budite bolje informisani od drugih, PREUZMITE MONDO MOBILNU APLIKACIJU.
Tužna partija Partizana: Navijači promrzli i nisu videli ama baš ništa!
Kraj serije "Sablja": Večeras gledamo finale trilera o ubistvu premijera Zorana Đinđića, evo šta nas očekuje
Primim 160€ penziju, a samo ugalj i drva koštaju 355: Težak život Ukrajinaca, mnogi uzeli rusko državljanstvo
Srbija i Aleksa pregazili Dansku u Beogradu: Sad smo na Evropskom prvenstvu!
"Dali smo sve da ubedimo Pešića da ostane": Petrušev objasnio šta je najveća razlika u reprezentaciji