Izmeštanje opasnog otpada iz kragujevačke fabrike Zastava počelo je u ponedeljak, a posao bi trebalo da bude završen za 45 dana, rekao je šef tima za ekologiju u "Fijat automobili Srbija" Branislav Nedeljković.
Izmeštanje opasnog otpada iz kragujevačke fabrike Zastava počelo je u ponedeljak, a posao bi trebalo da bude završen za 45 dana, rekao je šef tima za ekologiju u "Fijat automobili Srbija" Branislav Nedeljković.
Reč je o 2.000 tona otpadnih boja, koje su bile najveći ekološki problem Zastave u poslednjih nekoliko decenija.
"Jutros je počeo utovar prvih kamiona sa opasnim otpadom, a svakoga dana iz Zastave će izlaziti pet kamiona sa 100 tona opasnog otpada", rekao je Nedeljković za agenciju Beta.
Prema njegovim rečima, opasan otpad će biti prevezen do Beograda, a planirano je da potom bude izvezen u Austriju gde će biti uništen.
Taj posao je poveren beogradskoj firmi Miteko, koja je zadužena i za izvoz piralenskog ulja iz fabrike Zastava.
Prema Fijatovom ekološkom planu čisćenja Zastave, kragujevačka fabrika će u narednih 45 dana biti potpuno očisćena od otpada, za šta je, prema ugovoru sa italijanskim proizvođačem automobila, izdvojeno 2,5 miliona evra.
U toku su završne aktivnosti na čisćenju kako bi fabrika u Kragujevcu ispunila sve ekološke standarde za zaštitu životne sredine i bila spremna za instaliranje nove Fijatove opreme.
Od početka realizacije ugovora, iz Zastave je izmešteno 40.000 kubika građevinskog šuta nastalog nakon NATO bombardovanja, a na reciklažu je otpremljeno i 315.000 litara šestovalentnog hroma.
Otpremljena je i veća količina ulja iz fabričkih mašina i uklonjen elektronski otpad od 60 tona.
Nedeljković je ranije izjavio da predstoji još reciklaža 40 tona otpadnog stakla koje je nastalo za vreme bombardovanja fabrike 1999, kao i izmeštanje metalnog otpada čije su količine "ogromne".
U okviru drugog dela ekološkog plana iz ugovora sa Fijatom, na lokaciji fabrike Zastava je, ranije, obavljeno isptivanje zemljišta i vode.
Taj posao vredan 2,5 miliona evra završila je švajcarska firma SGS.
(Beta)
Reč je o 2.000 tona otpadnih boja, koje su bile najveći ekološki problem Zastave u poslednjih nekoliko decenija.
"Jutros je počeo utovar prvih kamiona sa opasnim otpadom, a svakoga dana iz Zastave će izlaziti pet kamiona sa 100 tona opasnog otpada", rekao je Nedeljković za agenciju Beta.
Prema njegovim rečima, opasan otpad će biti prevezen do Beograda, a planirano je da potom bude izvezen u Austriju gde će biti uništen.
Taj posao je poveren beogradskoj firmi Miteko, koja je zadužena i za izvoz piralenskog ulja iz fabrike Zastava.
Prema Fijatovom ekološkom planu čisćenja Zastave, kragujevačka fabrika će u narednih 45 dana biti potpuno očisćena od otpada, za šta je, prema ugovoru sa italijanskim proizvođačem automobila, izdvojeno 2,5 miliona evra.
U toku su završne aktivnosti na čisćenju kako bi fabrika u Kragujevcu ispunila sve ekološke standarde za zaštitu životne sredine i bila spremna za instaliranje nove Fijatove opreme.
Od početka realizacije ugovora, iz Zastave je izmešteno 40.000 kubika građevinskog šuta nastalog nakon NATO bombardovanja, a na reciklažu je otpremljeno i 315.000 litara šestovalentnog hroma.
Otpremljena je i veća količina ulja iz fabričkih mašina i uklonjen elektronski otpad od 60 tona.
Nedeljković je ranije izjavio da predstoji još reciklaža 40 tona otpadnog stakla koje je nastalo za vreme bombardovanja fabrike 1999, kao i izmeštanje metalnog otpada čije su količine "ogromne".
U okviru drugog dela ekološkog plana iz ugovora sa Fijatom, na lokaciji fabrike Zastava je, ranije, obavljeno isptivanje zemljišta i vode.
Taj posao vredan 2,5 miliona evra završila je švajcarska firma SGS.
(Beta)