• Izdanje: Potvrdi
IMATE PRIČU? Javite nam se.

IMATE PRIČU? Javite nam se.

IMATE PRIČU? Javite nam se.

Ubacite video ili foto

Možete da ubacite do 3 fotografije ili videa. Ne sme biti više od 25 MB.

Poruka uspešno poslata

Hvala što ste poslali vest.

Dodatno
Izdanje: Potvrdi

Ukucajte željeni termin u pretragu i pritisnite ENTER

ZA KAMIONDŽIJE IZ SRBIJE PLATA I DO 1.500 EVRA! Velika potražnja za vozačima kamiona, nudi se obuka po nižoj ceni

 Tamara Sekulović
Autor Tamara Sekulović

Vozači će do licence za profesinalno bavljenje poslom moći da dođu na obuci po beneficiranim cenama, bez posebnih uslova, kažu iz AMSS-a. Srbija se platama prethodnih godina dosta približila Zapadnoj Evropi, navode iz Saveza transportera i logističara.

Preduzećima u Srbiji trenutno nedostaje oko 6.000 profesionalnih vozača kamiona. Mladi radije biraju neka druga zanimanja ili voze za strane kompanije, ali je došlo vreme da vozači kamiona i u Srbiji mogu dobro da zarade, jer su transportna preduzeća podigla plate i do 1.500 evra za vožnju van zemlje.

Zbog toga je pokrenut program kvalifikacije s međunarodnim organizacijama, za one koji žele da budu profesionalni vozači kamiona u domaćim transportnim firmama.

Možda će vas zanimati

Centri za obuku

Darko Petrović iz Centra za motorna vozila Auto-moto saveza Srbije naveo je da AMSS ima šest registrovanih centara za obuku.

Navodi da celokupna početna obuka za sticanje CPC kartice (Sertifikat obavezne kompentencije), koju po zakonu mora da ima svaki profesionalni vozač, traje 140 sati, odnosno 23 radna dana i predstavlja ulaz vozača u profesionalizam.

"Trenutno je aktuelan projekat koji radimo sa GIZ-om, koji za 50 vozača omogućava da prođu kompletnu obuku, od vozača B kategorije do profesionalnog vozača o trošku GIZ-a", naveo je Petrović za "RTS".

Istakao je da je projekat izazvao veliko interesovanje, što znači da su interesovanja za posao u Srbiji velika. Motivisani time, kako je dodao, organizovali su još jedan projekat tokom kojeg će svi zainteresovani vozači, u saradnji sa transportnim kompanijama u kojima žele da se zaposle, moći obuku da pohađaju po beneficiranim cenama.

Možda će vas zanimati

"Ukoliko imaju i mesto zaposlenja, onda ćemo omogućiti da to bude i besplatno za njih", rekao je Petrović.

Što se tiče kriterijuma za prijem vozača na obuku u novom projektu, nema uslova kao u prethodnom.

"Jedini uslov je da vozač ima stečenu C kategoriju, nakon čega treba da stupi u osnovnu obuku od 140 časova u nekom od naših centara", objasnio je Petrović.

Кad je reč o ceni obuke za CPC karticu, koja u većini slučajeva traje 140 časova i kojom je obuhvaćen i praktični i teorijski deo, ona se okvirno kreće oko 140.000 dinara.

"Nedostatak vozača hroničan problem privrede"

Milovan Mrdaković, predsednik Saveza transportera i logističara Srbije, ističe da je nedostatak vozača hroničan problem privrede u Srbiji i da je to rezultat odlaska velikog broja vozača na Zapad, ali isto tako i odlaska iskusnih vozača u penziju, dok je granica za ulazak u profesiju pomerana sa 18 na 21 godinu, što je napravilo jaz.

Možda će vas zanimati

"Nekada je Vojska Srbije takođe izbacivala veliki broj profesionalnih vozača, sada to više nemamo", podsetio je Mrdaković.

Smatra da je najbolje rešenje popularizacija profesije vozača kod mladih ljudi i treba pokazati bolje i lepše strane tog zanimanja, kao što je mogućnost da se u ranoj mladosti obiđe dobar deo Evrope i da se nauče strani jezici.

Mrdaković kaže da se Srbija platama prethodnih godina dosta približila Zapadnoj Evropi, ali da je problem zadržavanje na granicama.

"Naši vozači gube dosta vremena koje bi mogli da utroše u vožnji i povećanju prometa svojih firmi, na osnovu čega bi ta plata mogla i da se izjednači sa zapadnim", objašnjava Mrdaković.

(Mondo)

Budite bolje informisani od drugih, PREUZMITE MONDO MOBILNU APLIKACIJU.

Pročitajte i ovo

Komentari 13

Komentar je uspešno poslat.

Vaš komentar je prosleđen moderatorskom timu i biće vidljiv nakon odobrenja.

Slanje komentara nije uspelo.

Nevalidna CAPTCHA

Marko

Od cega poceti na ovu temu...Plate nisu ni priblizno dobre srazmerno poslu koji se obavlja. Cekanje na carini vise sati,cekanje na granici vise sati( oko 10h,kako kad),svima si kriv za nesto,sve se lomi na tebi. Ukratko pasji zivot za veoma male pare, s'obzirom da nisi kuci nikad i na kraju ako docekas tu veselu penziju ceka te....bolje da je i ne docekas. Porucujem samo kolegama da ne ocekuju da se gazde smiluju,niti carinici i ostala bagra unormale nego strajk braco,pa ce malo vise povesti racuna o svom ophodjenju prema nama.

Profi

Profesionalizam??? Kroz kurseve??? Koju svrhu ima srednja saobracajna skola koja je ranije bila osnov i izvor profesionalnih vozaca i uslov za bavljenje ovim poslom???

Jovan

Eo ja imam kategorije B,C,CE i svugde gde sam pitao za poso posto sam pocetnik svugde traže sa iskustvom,zato i nema vozača,da svaka kompanija u Srbiji koja poseduje 5 ili vise kamiona počne da prima početnike (sve zavisnosno od broja voznog parka) da idu neko vreme sa iskusnim vozačem i da voze posle mesec,dva u dvojci,bilo bi dovoljno vozača,a posto nece taj sistem onda nek kukaju slobodno..

special image