• Izdanje: Potvrdi
Emisije
IMATE PRIČU? Javite nam se.

IMATE PRIČU? Javite nam se.

IMATE PRIČU? Javite nam se.

Ubacite video ili foto

Možete da ubacite do 3 fotografije ili videa. Ne sme biti više od 25 MB.

Poruka uspešno poslata

Hvala što ste poslali vest.

Dodatno
Izdanje: Potvrdi

Ukucajte željeni termin u pretragu i pritisnite ENTER

NOVA PREVARA HARA SRBIJOM, PAZITE SE! Kad se javite na telefon postave vam "obično" pitanje, ni slučajno ne odgovarajte!

Proteklih dana oglasili su se zabrinuti građani koji navode da su ih telefonom pozivale osobe i raspitivale se o njihovom zdravstvenom stanju. Interesuje ih ko stoji iza tih poziva i u koju svrhu se, u vreme korone, takve informacije prikupljaju.

U firmi na koju upućuju građani, nisu želeli da govore. To, međutim, nije usamljen slučaj, ali se postavlja pitanje da li se takvim pozivima, osim što se uznemiravaju građane, krše i zakoni.

Pomažu na daljinu, nude proizvode koji leče i neizlečive bolesti, nude preparate koji podmlađuju, obećavaju čuda...Gotovo da nema čoveka kojem bar jednom nije pozvonio telefon sa takvom ponudom.

"Javila mi se neka žena i rekla da je iz nekog centra za zdravlje i da li imam neke tegobe. Ja onako ne razmišljajući kažem, malo me leđa bole ujutru kad ustanem i tako. Javiće vam se neki čovek koji se razume u to da vas posavetuje i nema problema ne morate nigde da idete. I stvarno se javio neki čovek, krenuo da me ispituje", prenosi svoje iskustvo građanin.

Drugi je izričit da na to nemaju pravo, da su to privatni podaci i da o tome treba da se vodi računa.

Možda će vas zanimati

"Nude sve i svašta ali ja prekidam vezu i ništa me ne interesuje od toga", naglašava, takođe jedna građanka.

Zdravstvene usluge se ne pružaju telefonskim pozivima

U zdravstvenoj inspekciji nisu upoznati s tim slučajem ali kažu da je Zakon o zaštiti zdravlja jasan-zdravstvene usluge mogu da pružaju samo zdravstveni radnici a precizirano je i kako. Telefonskim pozivima ne.

Jelica Radulović iz inspekcije Ministarstva zdravlja preporučuje svima da se prethodno informišu u tom Ministarstvu, kao i u zdravstvenoj inspekciji da li je neko na toj adresi registrovan i za šta pa neka odluče da li će koristiti usluge ili ne.

"Mi smo u nekim nadzorima koje smo radili prethodnih godina, do nedavno utrđivali da se najčešće radi o nekim privrednim društvima koja su registrovana za, ne znam, koju delatnost, koja nema veze sa zdravstvom. Naravno da smo to sankcionisali zabranama i prekršajnim prijavama", objašnjava Radulović.

Možda će vas zanimati

  Inspektori su često nailazili na zatvorena vrata kada im uđu u trag, jer oni koji se bave prevarama, kratko ostaju na istoj adresi. Savetuju građane da ne nasedaju na takve pozive, ma koliko ponude bile primamljive.

Ciljna grupa potrošači stariji od 60 godina

"Moram da kažem da je ciljna grupa potrošača koji su stariji od 60, 65 godina, trećeg doba, oni su veoma laki za manipulaciju. Iz naših iskustava veliki broj takvih nudi zdravstvena pomagala koja omogućuju ozdravljenje, nikakavih problema neće imati, što je sasvim netačno što ne sme da se radi ali i većina potrošača naseda na pozive", ukazala je Vera Vida iz Centra potrošača Srbije.

Takođe, savetuje potrošače da pitaju ko to radi, da li je to neka zdravstvena ustanova, da li je to kozmetička kuća, kao i da li je ta firma registrovana uopšte?

Možda će vas zanimati

Brojeve telefona najčešće biraju iz bele knjige u koju su građani dobrovoljno ostavljali kontakte.

"Onog trenutka kada ste dali broj vi ste ga izložili javnosti. Kada izrazite negodovanje, kada prigovorite korišćenju vaših podataka, svih, pa i broja telefona za potrebe direktnog oglašavanja, oni su u obavezi da tog trenutka u odnosu na vas sa tim prekinu", upozorio je Milan Marinović, poverenik za zaštitu informacija od javnog značaja i zaštitu podataka ličnosti.

Ako se poziv ipak ponovi, po zakonu se smatra nasrtljivim poslovanjem, a za to je nadležna tržišna inspekcija kojoj građani mogu da se žale.

Zaštitu privatnosti moglo bi da obezbedi uvođenje posebnog registra, "Ne zovi", kakav postoji u mnogim državama pa i u susednoj Hrvatskoj, a u koji mogu da se prijave građani koji ne žele da ih uznemiravaju nasrtljivi trgovci.

Budite bolje informisani od drugih, PREUZMITE MONDO MOBILNU APLIKACIJU.

(MONDO/RTS)

Pročitajte i ovo

Tagovi

Inicijalizacija u toku...

Komentari 17

Vaš komentar je prosleđen moderatorskom timu i biće vidljiv nakon odobrenja.

Slanje komentara nije uspelo.

Nevalidna CAPTCHA

PortirLije monah

Nude masažere za noge i jednu penzionerku su olakšali za 500 evra, tražili i ličnu kartu i zapisali matični broj i broj lične karte. Žena platila a nije dobila račun. Sada mogu da odrade administrativnu zabranu na penziju te penzionerke koja ima više od 80 godina, a mogu i stan i ostalo što ima u vlasništvu da joj preotmu. Žena živi sama i nasela je na slatkorečivost prodavaca koji si je saletali danima dok je nisu ubedili da će komšije da budu ljubomorne na masažer za noge (60.000,00) koji je kupila. Eto šta rade starim i nezaštićenim ljudima. Interesantno je da je firma uredno registrovana (novembra 2020 godine) u Beogradu. Taj isti proizvod Novosadska firma prodaje za upola manju cenu(251 evro). Ovo bi trebalo da preispita finansijska policija. Čuvajte se prevaranata, to se namnožilo ko pacova.

Milan

Vrlo prosto se moze to resiti. Totalna zakonska zabrana nudjenja proizvoda preko telefona. Vlasnik kompanije koja to prekrsi ide na 20 godina robije, a pozivanim ljudima po 1000 eur odstete. Problem resen.

Ale

Uuu a naše zdravstvo je stručno ubi Bože te samo oni mogu da procenjuju naše zdravlje 😂 Ovi ljudi rade posao i nude svoje usluge,niko ne mora da prihvati niti da se nastavlja ukoliko nije zainteresovan. Ako je neko baš naporan (spamuje) blokiraš broj i to je to.

PRIČE IZ SRPSKIH ZATVORA

MONDO & EU