ŠTA SE KRIJE IZA FOTKE BEOGRADA KOJA JE PREPLAVILA MREŽE: Stručnjaci nude rešenje - U centar mogu samo ovi automobili?! | Mondo Portal

  • Izdanje: Potvrdi
Emisije
IMATE PRIČU? Javite nam se.

IMATE PRIČU? Javite nam se.

IMATE PRIČU? Javite nam se.

Ubacite video ili foto

Možete da ubacite do 3 fotografije ili videa. Ne sme biti više od 25 MB.

Poruka uspešno poslata

Hvala što ste poslali vest.

Dodatno
Izdanje: Potvrdi

Ukucajte željeni termin u pretragu i pritisnite ENTER

Društvo

ŠTA SE KRIJE IZA FOTKE BEOGRADA KOJA JE PREPLAVILA MREŽE: Stručnjaci nude rešenje - U centar mogu samo ovi automobili?!

Autor Aleksandra Vasić
Autor Aleksandra Vasić

Fotografije i snimci u gotovo svim delovima grada pokazuju da je došlo do velikih gužvi koje su napravile potpuni zastoj.

Izvor: Naxi kamere/screenshot

U Beogradu je juče popodne došlo do potpunog saobraćajnog kolapsa nakon što je pala velika kiša. Snimci saobraćaja na Slaviji proširili su se na gotovo svim društvenim mrežama i u medijima. 

Pojedine ulice postale su rečna korita, dok su se autobusi i automobili zaglavljivali u gotovo svim delovima grada. Zbog svega toga, veliki broj vozača sada se pita do kada ćemo imati ovakve probleme zašto je došlo do kolapsa i hoće li Beograd uvek biti "odsečen" za saobraćaj kada padnu veće kiše?

Možda će vas zanimati

Damir Okanović iz Komiteta za saobraćaj kaže za MONDO da do problema na Slaviji dolazi u redovnim okolnostima, a naročito kada padne kiša i saobraćaj postane "gust". 

"Jedan problem je semafor u Makenzijevoj ulici, zato sto vozila ne mogu da se izliju iz kružnog toka.  Onda ta vozila kače Slaviju i to pravi problem u redovnim okolnostima. Zatim, problem je dijagonala Makenzijeve i Nemanjine ulice. Pravi se problem Bulevaru oslobođenja i ulici Svetog Save, dok ulica Kralja Milana nekako funkcioniše", objašnjava Okanović.

Svi ovi problemi naročito dolaze do izražaja kada se zbog kiše poveća broj vozila i kada je kočenje usporeno, kaže Okanović. 

"Isti problem dešava se na Autokomandi u ulici Vojvode Stepe, gde se semafor takođe nalazi u blizini kružnog toka. Naravno, da bi se rešio problem gužvi, nije dovoljno samo rešiti problem semafora, već je sve to mnogo kompleksnije. Potrebno je uraditi kompletnu studiju o tome šta bi sve trebalo promenti u saobraćaju u Beogradu da bi dobro funckionisao. Između ostalog, to je sigurno stimulisanje ekonomičnijih vidova prevoza, kao što su bicikli, motori i trotineti", kaže Okanović. 

Profesor Saobraćajnog fakulteta Milan Vujanić kaže za MONDO da je jedno od rešenja da se vozačima koji voze dvoje ili troje ljudi u kolima daju određene beneficije. 

"To su recimo određene pogodnosti kao što su vožnja žutom trakom ili prolazak kroz centar grada, samo ako imate više ljudi u vozilu. Onda ne bismo imali slučaj da svuda imate po jednog vozača i da se zbog toga prave velike gužve", kaže Vujanić za MONDO. 

Da podsetimo, jučerašnji pljusak je potpuno paralisao pojedine delove grada.

Pročitajte još



Inicijalizacija u toku...

Komentari 63

Vaš komentar je prosleđen moderatorskom timu i biće vidljiv nakon odobrenja.

Slanje komentara nije uspelo.

Nevalidna CAPTCHA

djdj

Dobar je Okanovic strucnjak ali pre podne samo !!! najbolje da je rekao da nema prevoza i auta manja bi guzva bila !!! lupeta covek za svw pare

Olovka

Problem je taj sto stambenu infrastrukturu nije pratila i putna infrastruktura,jednom recju neko je samo zidao zgrade,uzimao profit,a sve ono sto bi trebalo da ide uz to,prosirenje puta,saobracajnice pa i kanalizacioni sistem niko nije ni pomislio da treba jer zasto bi,kad su ovde interesi pojedinaca iznad interesa gradjana. Pogledajte samo Palilulu nasta lici,toliki podignutih zgrada i doseljenih ljudi ,a putna infrastruktura ostala ista i onda se cudimo sto imamo cep.

ping pong

Mogu smesni likovi i "strucnjaci" poput ovog Okanovica da pricaju sta god hoce,a veze nemaju. Takvi "strucnjaci" kao on i prave saobracaj koji stvara guzve. Primera u gradu koliko hoces i bez kise. Prvo sto mi pada na pamet je raskrsnica Bulevara i Gospodara Vucica kod Cvetka. Skretanje sa Bulevara iz pravca jug (ka centru) levo u Gospodara Vucica. To skretanje pravi haos svim ostalim pravcima zato jer semafor pusta obe strane odjednom. Onda ovi koji skrecu levo se nabiju u raskrsnicu cekajicu kontra smer da prodje da bi oni skrenuli. Ako uspeju da uhavete da prodju preko jedne trake Bulevara nalecu na pesacki otvoren za pesake. Zeleno za pesak kojih je tu uvek i prilicno jer sa obe strane ulice su bus stanice i vrlo je prometno. Poprece raskrsnicu . Ugasi im se zeleno, onda krecu ovi s leva iz G. Vucica pravo na njih. I tu je karambol. Niko ne moze da prodje. Krece masovno sviranje, koje nikad nista nije resilo. A dovoljno je uraditi samo jednu prostu stvar. Staviti uslovni semafor za levo preko Bulevara pravo u G. Vucica bar 10-ak sekundi pre svih ostalih i raskrsnica bi bila cista. Druga stvar. Nece pomoci nikakvi metroi, niti zabrane. Zabranis ulazak autom u centar, dobijes haos oko centra. Dokle god se u BG u 80-90% slicajeva iz tacke A do tacke B bude moralo kroz siri i uzi centar grada, nema pomoci. Potreban je unutrasnji saobracajni prsten, recimo, primer, Banjica, Jerkovic, Medak, Konjarnik/MML, Mirijevo, Karaburma, Krnjaca, Borca,Zemun, NBG/Bezanija, Ada most, B. Brdo, Zarkovo, Miljakovac, Banjica. Da ljudi masovno zaobilaze centar. Jer malo ko od ovih ljudi sa like na Slaviji ima neka posla u centru nego se vracaju kuci tuda jer nema ozbiljnih alternativa. Da ljudi, masa ih je, koji rade na NBG ,a zive na Miljakovcu, Banjici, Mirijevu, Karaburmi, Vidikovcu itd. idu na NBG i obrnuto,ili npr. s Karaburme na BB ili Zarkovo i obrnuto idu "pun gas" magistralnim prstenom (podignutim u vis na stubove), a ne kroz centar grada. Kao i podizanje nekoliko ulica tipa Kneza Milosa i Bulevar na sprat. Gore ide eskpres samo jedan ulaz i jedan izlaz,a dole busevi i lokal ko skrece u sporedne ulice. Sve drugo je zamlacivanje. Sta nema,para za to? Ok nista onda. Cepajte svi preko Slavije.

PRIČE IZ SRPSKIH ZATVORA

MONDO & EU