NOVO SAOBRAĆAJNO PRAVILO U SRBIJI POTPUNO MENJA NAČIN VOŽNJE: Većina vozača ili ne zna za njega ili ga ne shvata | Mondo Portal

  • Izdanje: Potvrdi
Emisije
IMATE PRIČU? Javite nam se.

IMATE PRIČU? Javite nam se.

IMATE PRIČU? Javite nam se.

Ubacite video ili foto

Možete da ubacite do 3 fotografije ili videa. Ne sme biti više od 25 MB.

Poruka uspešno poslata

Hvala što ste poslali vest.

Dodatno
Izdanje: Potvrdi

Ukucajte željeni termin u pretragu i pritisnite ENTER

Društvo

NOVO SAOBRAĆAJNO PRAVILO U SRBIJI POTPUNO MENJA NAČIN VOŽNJE: Većina vozača ili ne zna za njega ili ga ne shvata

Autor Veljko Petranović
Autor Veljko Petranović

Na pojedinim raskrsnicama u Beogradu, uvedeno je, ili će uskoro biti uvedeno, takozvano "zaštićeno levo skretanje".

Izvor: Mondo/ Goran Sivački

U ulici Mihajla Pupina u Novom Beogradu na raskrsnici sa Milentija Popovića, u Jurija Gagarina na mestu gde se ta ulica ukršta sa Gandijevom uvedeno je tzv. zaštićeno levo skretanje, a tek će biti uvedeno na još mnogim drugim prometnim raskrsnicama širom Beograda .

To je praktično takav režim rada semafora u kojem vozila koja skreću ulevo imaju ne samo apsolutno prvenstvo prolaza, nego jedina imaju slobodan signal u tom trenutku. To znači da, kada je zeleno za levo, svima ostalima je crveno, pa čak i pešacima. Zato se i zove zaštićeno.

Možda će vas zanimati

Većina vozača još uvek ne shvata o čemu se radi, pa umesto da što pre prođu kroz raskrsnicu kako bi se protočnost saobraćaja povećala, oni nekako bojažljivo startuju kao da očekuju da će neko da im prepreči put.

Međutim, stvar je upravo u tome da više ne moraju da propuštaju vozila koja im dolaze sa desne strane i koja su u prethodnom režimu imala prvenstvo prolaza, jer je istovremeno i za njih bilo zeleno svetlo. Ne moraju da paze ni na pešake koji su takođe u isto vreme ranije dobijali zeleni signal za prelazak preko obeleženog pešačkog prelaza.

semafor,-strelica,-levo,-zeleno Izvor: iStock/Getty Images Plus/Tashka

Ovakve promene u signalizaciji inicirao je Sekretarijat za saobraćaj grada Beograda, pre svega sa idejom da se na taj način poveća bezbednost u saobraćaju, jer su zaštićena leva skretanja sa aspekta bezbednosti odlično rešenje. Nema istovremenog prolaska kroz raskrsnicu za vozila iz različitih smerova, nema ukrštanja puteva, pa su samim tim drastično smanjene šanse da dođe do međusobnih konflikata i saobraćajnih nezgoda.

Nažalost, na raskrsnicama na kojima je uvedeno zaštićeno levo skretanje, primetne su veće gužve i kolone vozila nego ranije, jer se promenom režima duže čeka na zeleno svetlo, ali se očekuje da će se vozači vremenom navići i da će malo odlučnije kretati kada dobiju slobodan prolaz, pa će i protočnost saobraćaja biti bolja.

(MONDO/Telegraf)

Možda će vas zanimati

Inicijalizacija u toku...

Komentari 87

Vaš komentar je prosleđen moderatorskom timu i biće vidljiv nakon odobrenja.

Slanje komentara nije uspelo.

Nevalidna CAPTCHA

Mitar

To nije novo pravilo, takvi semafori postoje na mnogo raskrsnica u gradu. Naravno da treba edukovati vozače koji imaju dozvolu a ne znaju da voze.

Bata

Pre bi se moglo reći da nisu sposobni da ukapiraju!

Marko Blokovi

Ovo su primenili na Jurija Gagarina. Pesak ne moze vise da predje ulicu iz jednog zelenog svetla, tj mora da ceka jednom za prve tri trake a drugi put za druge tri. Pritom pesacko ostrvo kod sina je preusko i nije bezbedno s obzirom na kolicinu ljudi i dece koja prelaze ulicu a primorani su da se zadrze na ostrvu zbog ovog "pametnog" resenja. Realno coveku treba 3-5 min da regularno predje ulicu 2 x 3 trake. Sa druge strane semafori vise nisu sinhronizovani za auto saobracaj. Ne postoji zeleni talas i to stvara nepotrebne cepove.

PRIČE IZ SRPSKIH ZATVORA

MONDO & EU