• Izdanje: Potvrdi
IMATE PRIČU? Javite nam se.

IMATE PRIČU? Javite nam se.

IMATE PRIČU? Javite nam se.

Ubacite video ili foto

Možete da ubacite do 3 fotografije ili videa. Ne sme biti više od 25 MB.

Poruka uspešno poslata

Hvala što ste poslali vest.

Dodatno
Izdanje: Potvrdi

Ukucajte željeni termin u pretragu i pritisnite ENTER

PROMENA U POSLEDNJI ČAS! ODLAŽE SE NOVO PRAVILO O REGISTRACIJI AUTOMOBILA? 100.000 vlasnika je trenutno u problemu!

 Tamara Sekulović
Autor Tamara Sekulović

Kako se bliži 5. jul od kada bi na tehničkom pregledu vozila trebalo da se meri količina izduvnih gasova, glasine su da bi MUP mogao u poslednjem trenutku da odloži ovu novinu najmanje na godinu dana.

 tehnicki pregled registracija automobila detalji Izvor: MONDO/Marko Tanasković

Pravilnik o tehničkom pregledu vozila stupio je na snagu još 5. jula 2018. godine s tim što je i linijama tehničkog pregleda i vlasnicima vozila ostavljen vremenski rok od tri godine da se pripreme za početak kontrole izduvnih gasova. Iako se već tri godine najavljuje ova novina jasno je da veliki broj vozača nema vozilo koje proizvodi propisanu količinu izduvnih gasova. Procenjuje se da najmanje 100.000 vlasnika vozila ne bi mogli od 5. jula da registruju svoj automobil.

Zato u MUP-u razmišljaju da u "minut do 12" promene odluku i daju još vremena vlasnicima vozila da se prilagode novom propisu. Tako se sve glasnije može čuti da bi kontrola izduvnih gasova na tehničkom pregledu mogla da počne najranije tek 5. jula sledeće godine.

Možda će vas zanimati

Moguć i blaži kriterijum kontrole izduvnih gasova

S druge strane, ogromna većina linija tehničkog pregleda spremna je za ovu novinu jer je, prema poslednjim informacijama, 90 odsto njih nabavilo uređaje za merenje količine izduvnih gasova.

Ipak, nije još isključena ni mogučnost da MUP ostane pri odluci da ova novina startuje 5. jula, ali da kontrola izduvnih gasova ne bude tako rigorozna. Pojedini mediji su pisali da bi tehnički pregled i nakon 5. jula mogla da prođu sva vozila koja fabrički nemaju katalizator. Prema tom kriterijumu, neće moći da se registruju samo oni automobili koji nemaju katalizator, a fabrički bi morali da ga imaju.

Katalizatori sve traženija roba

Katalizatori su poslednjih meseci postali veoma tražena roba. Dokaz za to je i nedavna akcija policije koja je u Zrenjaninu uhapsila četiri osobe pošto su sa četiri automobila ukrale katalizatore, a sa tri vozila pokušale da skinu ove uređaje. Takođe, na internetu se mogu naći oglasi na kojima se iznajmljuju katalizatori za tehnički pregled za 15 evra.

"Ne možete proći tehnički pregled zbog nedostatka katalizatora? Skupa Vam je opcija ugrađivanja novog? Iznajmite katalizator za period obavljanja tehničkog pregleda. Cena 15 evra (u cenu uračunat i period od 48h, vreme za koje se može ugraditi i otići na tehnički pregled)", glasi jedan od oglasa.

Možda će vas zanimati

Katalizator nije garant prolaska tehničkog pregleda

Da bi iznajmljivanje katalizatora moglo da donese dobru zaradu najbolje znaju zaposleni u auspuh servisima koji su dobro upoznati sa trenutnim stanjem katalizatora u Srbiji.

"Najmanje 100.000 vozila u Srbiji ima problema sa izduvnim gasovima. Reč je o automobilima čiji je katalizator začepljen, izvađen ili je zamenjen loncem ili cevlju. Mnogi vlasnici vozila vade katalizator kako bi i uštedeli gorivo. Međutim, pitanje izduvnih gasova nije samo pitanje katalizatora", upozoravaju u jednom auspuh servisu u Beogradu.

Kako kažu, automobil može emitovati nepropisnu količinu izduvnih gasova čak i kada ima ispravan katalizator.

"Ako je motor loš i, na primer, troši litar ulja na 10.000 kilometara, onda katalizator tu ne može ništa da pomogne. Zato bi bilo dobro da MUP precizira šta će se konkretno raditi na tehničkom pregledu u vezi sa izduvnim gasovima od 5. jula. Da li će se tražiti da vozilo emituje propisanu količinu izduvnih gasova ili samo da ima ispravan katalizator", kažu u servisu.

Na tržištu najčešče vozila stara 14 godina

Prema poslednjim informacijama, u Srbiji se najčešće na tržištu nalaze vozila stara u proseku čak 14 godina. Poražavajući podatak ako se ima u vidu da se sada vozila proizvode tako da traju osam godina, upozorava Damir Okanović iz Komiteta za bezbednost saobraćaja.

"To pokazuje kakva je platežna moć nađih građana. Postoje opštine u Srbiji u kojima se vozila mlađa od osam godina mogu nabrojati na prste jedne ruke. Takva vozila uglavnom voze predsednici opštine ili funkcioneri", podvlači Okanović.

(Mondo)

Pročitajte i ovo

Komentari 18

Komentar je uspešno poslat.

Vaš komentar je prosleđen moderatorskom timu i biće vidljiv nakon odobrenja.

Slanje komentara nije uspelo.

Nevalidna CAPTCHA

as

Znači imamo godinu dana da kupimo nova vozila - po tome kako mediji pišu, to ćemo moći sa još 2-3 " državnepomoći" od po 2000-3000 dinara...

Smederevac

Zamislite 100000 neregistrovanih vozila. Toliko polisa osiguranja, toliko yaksi i raznih nadoknada koje drzava uzimakao ciste pare a nista ne ulaze od toga. Zamislite koliko je to nafte benzina manjei gasa. Koliko PDV-a i akciza. Mnogo ce tu drzava da izgubi i verujem da ce da odloze taj zakon ali vole da se igraju sa narodom i kada odloze svi treba da im bude zahvalni do neba zbog toga. Klasicna manipulacija sa narodom. Znate koliko njih briga za izduve i zagadjenje. Znate koliko. E toliko koliko i Kinesku zelezaru u Smederevu. Na narodu drzava sme da se izivljava a Kineze ne smeju ni da pipnu. Jel ste pogledali sta radi Zelezara Smederevo. Vidi se na 70 kilometara u krug. Tako da je sve onvo predstava za narod i kada ukinu ovu meru narod ce biti srecan i zahvalam. Kome breee. Zasta bree. Zato sto zivimo zivotom tigra a nismo sposobni da kupino ljudski auto koji zafovoljava standarde iz prosloga veka. Jadni li smo mi kada se zadovoljavamo mrvicama...

Loliša

Izgleda da ce izbori uskoro...

special image