Jedna od glavnih razlika između starog i novog pravilnika je u tome što će od sada za potrebe registracije automobila MUP-u morati da se šalje snimak celog tehničkog pregleda, a ne fotografije kao što je to bilo ranije. To će, prema rečima upućenih, značiti da neće više moći "svašta" da prođe tehnički pregled.

"Gužva je već zadnjih par dana na tehničkim pregledima. Tehnički bi trebalo da izgleda isto - način na koji se proverava ostaje isti, najveća promena i najočiglednija promena je prelazak sa fotografisanja na kamere. Ceo tok tehničkog pregleda se snima i čuva godinu dana. Ono što je razlika za vozače, i nije velika, je da su odložene neke dve neugodne stvari za vozače - to je posedovanje katalizatora i merenje ovalnosti kočionog sistema", rekao je Vlada Marinković iz Nacionalne asocijacije tehničkih pegleda.

Kontrola izduvnih gasova i promena katalizatora na automobilima, obaveza je koja je odložena za još dve godine, a koju je veliki broj vozača očekivao.

"Moguće da je pomereno zbog toga što je prosečan starosni vek automobila u Srbiji veći od starosnog veka u Evropi. Možda je razlog i to što u prethodne tri godine, kada se to i merilo, vozači nisu reagovali. Tako da im je data još jedna šansa da posednji put prođu pregled po starim normama, da još uvek mogu da dobiju još neki vremenski period da zamene svoje katalizatore, pokušaju da promene vozilo, ili jednostavno neće proći od 6. jula 2023. godine", rekao je Marinković.

Usporavanja i poskupljenja tehničkog pregeda, zbog ovih promena neće biti, smatra Marinković.

"Ukoliko je sve urađeno kako treba i po svim propisima, razlika u trajanju ako se snima vozilo u odnosu na slikanje, ne bi trebalo da postoji. Ni u ceni takođe. Imali smo, čak, u prethodnih mesec dana veliki pritisak javnosti da svi urade registraciju barem mesec dana ranije, pa ne očekujemo ni velike gužve u narednom periodu", istakao je Marinković.

(Mondo)