• Izdanje: Potvrdi
IMATE PRIČU? Javite nam se.

IMATE PRIČU? Javite nam se.

IMATE PRIČU? Javite nam se.

Ubacite video ili foto

Možete da ubacite do 3 fotografije ili videa. Ne sme biti više od 25 MB.

Poruka uspešno poslata

Hvala što ste poslali vest.

Dodatno
Izdanje: Potvrdi

Ukucajte željeni termin u pretragu i pritisnite ENTER

START 350 DINARA, KOMUNALNA ISPRED "UŠĆA" I BESPLATNA 2 KILOMETRA: Nova pravila uvedena, a šta traže taksisti

Autor Aleksandra Vasić

Hoće li cena starta biti povećana i kako rešiti problem "divljaka"? Da li treba uvesti jedinstveni call centar i liste čekanja na taksi?

 Nova pravila za pozivanje taksija Izvor: MONDO/Stefan Stojanović

Pojedina nova pravila koja su uvedena za taksiste na aerodromu, najverovatnije će biti uvedena i na nivou celog Beograda, kažu udruženja. Sa obaveznom belom bojom taksi vozila, listama čekanja i zabrani napuštanja vozila pojedina udruženja taksista se slažu, dok druga smatraju da to nije rešenje njihovih glavnih problema. 

Stroža kontrola kritičnih tački kod Beton hale i Ušća zbog divljih taksija, povećanje cene starta na 350 dinara uz besplatna prva dva kilometra i jedinstvena lista čekanja za taksi jesu neki od predloga taksita. Među udruženjima ne postoji jedinstveni dogovor i pitanje je čija strana će prevagnuti. 

Možda će vas zanimati

NE PITA ZA DUŽINU VOŽNJE I NAPUŠTA STAJALIŠE AKO ODBIJE VOŽNJU?

Rad taksista na Aerodromu "Nikola Tesla" regulisan je u o izmenama i dopunama Odluke o taksi prevozu. Prema tome, taksi vozači će ubuduće prilikom dolaska na aerodrom prijavljivati na dolaznu poziciju i evidentirati se. 

"Taksi vozač se potom automatski stavlja na listu čekanja za pružanje usluge i parkira svoje vozilo na obeleženi prostor. Za to vreme taksista mora da bude u vozilu ili pored njega. Prevoz putnika se obavlja prvim vozilom u redu, a ukoliko prvi taksista u redu odbije vožnju, dužan je da napusti stajalište" navodi se u odluci.

Iz Udruženja taksista Mag kažu da ovo jeste prvi korak da bi se rešio problem divljih taksista, ali da mora da se napravi jedinstveni call centar i aplikacija za sve taksi firme u Srbiji.

"Tu bi trebali da budu integrisani svi taksisti na jednom mestu. Nije bitno koja si firma, bitno je da radiš legalno. Liste čekanja su dobra ideja, nemam ništa protiv novih pravila za odbijanje vožnje. Sve to će doprineti da taksi prevoz bude kulturniji. Mnoga taksi udruženja smatraju da je u redu pitati stranku za pravac i dužinu pre započinjanja vožnje, ali smatram da to ne treba da bude tako. Sve bi to moglo da se reši i da se uvede na nivou grada bez većih problema i nama bi pomoglo, samo je potrebno da se to sprovede", kažu iz taksi Udruženja MAG.

NAJVEĆI PROBLEM NA UŠČU I KOD BETON HALE

Da treba raditi na problemima taksista u gradu, ali da sva pravila na aerodromu ne mogu da se preslikaju na grad, smatraju taksi prevoznici. 

"Taksisti na aerodromu su već "dovedeni u red". S druge strane, nadam se da će u gradu komunalna služba više kontrolisati taksi stanice i da će uveče takve kontrole da budu pojačane. Najveći problem je na Ušću i kod Beton hale, gde ima najviše 'divljaka'. Pravilo da taksista treba da sedi u kolima i pored dok čega vožnju, čak i ako je 20 po redu, neće ništa rešiti. To su periferne stvari. Bitno je da se usluga pruži, a da či će se lokacija govoriti unapred, to je manje bitno", kaže jedan od taksista za MONDO. 

BELE BOJE MOŽE DA BUDE I "DIVLJAK"

Ne verujem da će se pravila presilkati na grad, pošto na aerodromu imate ograđeni pristor. Tamo moraju da se vrate vaučeri i komunalna policija, kako ne bi ponovo bilo krcato divljim taksistima, smatra taksista iz druog udruženja. 

"Mnogi taksisti rade više od osam stati dnevno što utiče na bezbednost, što bi takođe trebalo kontrolisti. Ne može neko da vozi više od 8 sati bez odmora, a to se često dešava. Bela boja taksija koja se najavljuje neće do kraj rešiti problem, jer to je samo nova stavka za vozače, a svaki divlji taksista takođe može da ofarba auto u belo. Bela boja za sve taksiste je trošak jer se naplaćuje kao dodatna boja", objašnjava taksista. 

CENA STARTA 350 DINARA, PRVA DVA KM BESPLATNA?

ubuduće se taksistima dodaje i obaveza da ukoliko tokom inspekcijskog nadzora inspektor drumskog saobraćaja utvrdi oštećenja na vozilu, ima pravo da taksi prevoznika uputi na vanredno ispitivanje pogodnosti taksi vozila.

"To je još jedan trošak. Start deset godina nismo povećavali, nama je malo, za stranke je skupo. Postoji ideja da start bude 350 dinara i da bude besplatno prva dva kilometra, kako bi se kratke vožnje od 600, 700 metara, kojih često ima vikendom, malo smanjile. Osim toga, pojedina taksi udruženja kažnjavaju taksiste ako odbije vožnju zato što nije na redu on, nego kolega iz druge taksi firme. Nema tu nikakave kolegijalnosti.  

JOŠ JEDAN DODATNI TROŠAK

Iz Sekretarijata za javni prevoz propisano je posebno postupanje u slučaju zastarelih i oštećenih identifikacionih nalepnica koje se nalaze na vetrobranskim staklima svakog taksi vozila.

"Nalepnice su vezane i za ulazak u prostor aerodroma i za korišćenje elektronskog sistema koji smo uveli. Uvedena je i kaznena odredba za privredna društva u iznosu od 120.000 dinara, za preduzetnika 70.000 i za taksi vozača u iznosu od 20.000 dinara. To je deo mera koje želimo da primenimo kako bismo dodatno uveli red u sistem taksi prevoza, posebno kada je reč o taksiranju u sklopu Aerodroma Nikola Tesla“, naveo je Vasiljević.

Možda će vas zanimati



Inicijalizacija u toku...

Komentari 10

Vaš komentar je prosleđen moderatorskom timu i biće vidljiv nakon odobrenja.

Slanje komentara nije uspelo.

Nevalidna CAPTCHA

SaleZ

Da li su stvarno toliko različiti troškovi, koje imaju taksisti u različitim gradovima, da su im i cene toliko različite? Koliko ja znam cene goriva su svuda iste, cene automobila takođe, kao i cene delova. Jedina razlika je možda u ceni usluga automehaničara. Da li je razlika i u porezu, koji plaćaju i u ostalim dažbinama? Za cenu starta, kolika je u Beogradu, u bilo kojem drugom gradu u Srbiji možeš da se dobro navozaš.

ping pong

"Mnogi taksisti rade više od osam stati dnevno što utiče na bezbednost, što bi takođe trebalo kontrolisti. Ne može neko da vozi više od 8 sati bez odmora, a to se često dešava. " Nijedan taksista ne VOZI vise od 8 sati bez odmora. Odvezu turu-dve sat vremena, pa knjavaju pola sata u autu cekajuci turu. Taksisti po Evropi i svetu rade i po 14 sat. Konkrerno po Njujorku ili Cikagu, jer prvo moraju da zarade 400-500 dolara (nedeljno) da plate bedz (tj. dozvolu za rad) koji je zakucan na haubu. A prodaje ga grad za oko pola miliona dolara, pa ko kupi moze da ga renta drugom. Posle bedza treba da zarade za gorivo (iako su samo vozaci, auto nije njihov), pa tek onda svoju zaradu. U BG bez 10 sati rada (od cega je mozda oko 50-60% neto voznja)nema sta da se prica. Pustite ljude da rade.

Peca

Dozvoliti da svi mogu da budu takesti ako misle da mogu da rade i rešen problem. Po čemu oni nemogu da imaju konkurenciju, a ja na primer, ako imam prodavnicu i u mom se okruženju otvori još neka, moram da je zatvorim ako nemam interes i idem da radim nešto drugo. Tako i vi, ne postoji škola za taksi, pa svako nek se bavi onim za šta je učio školu.

Nova pravila za pozivanje taksija