Stravični udesi događaju se često i u delovima grada gde saobraćaj nije toliko intenzivan, uglavnom kada se nailazi na duži deo puta u kome postoji pravac na kom se vozači opuste, a onda usledi neka oštra krivina ili prepreka.

Kako je stručnjak za bezbednost saobraćaja Milan Vujanić, “crna tačka” je mesto na kojem je povećan broj nezgoda u odnosu na druge lokacije u gradu.

"To je možda malo nelogično, ali u Beogradu su “crne tačke” u velikom procentu raskrsnice koje su regulisane semaforima i ostalom saobraćajnom signalizacijom. Očekuje se da takva mesta budu najbezbednija, ali to nije tako", naglasio je Vujanić.

Kako kaže, nekoliko prestoničkih ulica koje imaju razvijen pešački saobraćaj su takođe “crne tačke”, jer su pešaci glavni problem.

"Oko 70 posto nezgoda nad pešacima se događa u naseljenom mestu, a za više od pola njih su krivci upravo pešaci", rekao je Vujanić za 24sedam.

U Beogradu postoje i “crne tačke” koje se ne nalaze u centru grada ili na promenutim saobraćajnicama, kaže naš sagovornik, i objašnjava da su to pravci poput Smederevskog, Zrenjaninskog i Pančevačkog puta. Takođe, kako kaže Vujanić, kada god se u gradu izvode veliki radovi, pa se neke ulice zatvaraju, tada dolazi do preraspodele saobraćaja.

"Onda ona mesta koja su bila “crne tačke” to više nisu i dolazi do stvaranja novih 'crnih tačaka'", objasnio je stručnjak za bezbednost saobraćaja.

Postoji nekoliko crnih tačaka u prestonici, a neke od najopasnijih su na potezu od Sava centra do Arene, zatim u Batajnici u Ulici majora Zorana Radosavljevića, kao i u Ovči, na delu obilaznice oko Pupinovog mosta, kažu stručnjaci.

Na Kragujevačkom putu, koji vodi ka Avali, takođe se prepoznaju “crne tačke”, i to dve.

Posebno se izdvaja pravac koji obuhvata niz ulica koje predstavljaju magistralni put od Plavog do Pančevačkog mosta, kao i deo Bulevara kralja Aleksandra. Tu je zabeleženo deset nesreća sa smrtnim posledicama u poslednjih pet godina, a prednjači upravo Bulevar, sa pet nezgoda, od kojih su se dve dogodile na istom mestu.

Takođe, na Novom obrenovačkom putu, između Čukarice i Obrenovca, dogodilo se 13 nesreća, od čega je osam između Ostužnice i Umke, na slobodnom, čistom pravcu i sa blagim krivinama.

Malo mesto Jakovo i put do susednih Boljevaca su u periodu od pet godina zabeležili čak šest kobnih nesreća. Kroz Bečmen i na putu do Petrovčića bilo ih je pet, a čak tri na tzv. Sremskoj gazeli, od Progara do Bečmena. Reč je o saobraćajnicama koje nisu toliko prometne i verovatan uzrok nezgoda su opuštanje za volanom i neprilagođena brzina.

Deo od Gandijeve ulice do Dr Ivana Ribara na Novom Beogradu, odnosno od Bloka 63 do Bloka 45, zona je širokih i uređenih saobraćajnica, ali, uprkos tome, zabeleženo je čak deset nesreća sa smrtnim ishodom u poslednjih nekoliko godina. Još dve su zabeležene na putu za Ledine, nedaleko od ove zone, a jedna u samim Ledinama.

Od Batajnice do Bubanj potoka za pet godina dogodilo se 17 kobnih nesreća, od čega su tri uzastopne lokacije na pola puta između Batajnice i Dobanovaca, na blagoj krivini, a čak pet ih se zbilo u zoni Ostružnice.

(MONDO/24 sedam)