
Beograđani će se od 2011. godine voziti novim modernim tramvajima.
Naime, predstavnici Gradske uprave, Agencije za investicije i španske kompanije "CAF" potpisali su juče ugovor vredan više od 80 miliona evra. Beograd dobija 30 modrenih niskopodnih vozila, a projekat će biti finansiran iz budžeta i kredita Evropske investicione banke.
Svaki tramvaj košta po 2,12 miliona evra. Sa uračunatim porezom na dodatu vrednost, rezervnim delovima, alatima, obukom osoblja, transportom i kontrolom - nabavka košta, ukupno 81,3 miliona evra.
Deo troška od 20 miliona evra finansira se iz zajma Evropske investicione banke. Ostatak novca, 61,3 miliona evra, Beograd će plaćati iz svog budžeta, sukcesivno, sve do 2014. godine, pišu "Večernje novosti."
“Jedan od osnovnih zadataka koje smo postavili pred sebe u gradu jeste poboljšanje kvaliteta prevoza “, izjavio je gradonačelnik Dragan Đilas.
“Prvi projekat koji smo započeli je kupovina novih niskopodnih tramvaja. Imali smo dve ponude. "Hrvatski tramvaj je bio pojedinačno skuplji od španskog, a ukupna cena je bila za nekoliko procenata niža od ove. Napravili smo komisiju, u kojoj je bilo pet profesora i docenata Mašinskog fakulteta i dvoje iz grada, da bi nam oni rekli koji je bolji. Rekli su da je španski bolji i ja sam lično srećan, jer KAF ima mnogo veće iskustvo. Našu odluku je prihvatilaEvropska investiciona banka. Novi tramvaji će se kretati novim šinama, koje se uspešno rekonstruišu.
Beogradu je ponuđeno nekoliko varijanti budućeg izgleda novih tramvaja. Karakteristike se, međutim, znaju. Imaće pet delova i dva motorna obrtna postolja. Biće dugačak 33,1 metar, širok 2,3 metra, a visok 3,4 metra. Voziće najviše 60 kilometara na čas.
”Koristili smo ranija iskustva izrade tramvaja u Bilbau, Antaliji i Edinburgu i razvili novi tramavaj za Beograd”, objasnio je Felipe Rodrigo iz KAF-a.
“Po dimenzijama je vrlo sličan onom koji je rađen za Vitoriju. Ukupna snaga tramvaja je 240 kilovata. Može da primi najviše 242 putnika. Ima jednu kabinu za vozača, klimu, prostor za ljude sa invaliditetom i specijalnu platformu, koja im pomaže da uđu u vozilo.
Beograd se, kako je istakao gradonačelnik Đilas, sa Špancima dogovorio da se gde god bude moguće, naše firme uključe u projekat. Nadležni u Gradskom saobraćajnom preduzeću će odlučiti da li će neki stari tramvaji biti potpuno povučeni sa šina ili će novi biti samo dodati postojećem voznom parku.
(MONDO)
Naime, predstavnici Gradske uprave, Agencije za investicije i španske kompanije "CAF" potpisali su juče ugovor vredan više od 80 miliona evra. Beograd dobija 30 modrenih niskopodnih vozila, a projekat će biti finansiran iz budžeta i kredita Evropske investicione banke.
Svaki tramvaj košta po 2,12 miliona evra. Sa uračunatim porezom na dodatu vrednost, rezervnim delovima, alatima, obukom osoblja, transportom i kontrolom - nabavka košta, ukupno 81,3 miliona evra.
Deo troška od 20 miliona evra finansira se iz zajma Evropske investicione banke. Ostatak novca, 61,3 miliona evra, Beograd će plaćati iz svog budžeta, sukcesivno, sve do 2014. godine, pišu "Večernje novosti."
“Jedan od osnovnih zadataka koje smo postavili pred sebe u gradu jeste poboljšanje kvaliteta prevoza “, izjavio je gradonačelnik Dragan Đilas.
“Prvi projekat koji smo započeli je kupovina novih niskopodnih tramvaja. Imali smo dve ponude. "Hrvatski tramvaj je bio pojedinačno skuplji od španskog, a ukupna cena je bila za nekoliko procenata niža od ove. Napravili smo komisiju, u kojoj je bilo pet profesora i docenata Mašinskog fakulteta i dvoje iz grada, da bi nam oni rekli koji je bolji. Rekli su da je španski bolji i ja sam lično srećan, jer KAF ima mnogo veće iskustvo. Našu odluku je prihvatilaEvropska investiciona banka. Novi tramvaji će se kretati novim šinama, koje se uspešno rekonstruišu.
Beogradu je ponuđeno nekoliko varijanti budućeg izgleda novih tramvaja. Karakteristike se, međutim, znaju. Imaće pet delova i dva motorna obrtna postolja. Biće dugačak 33,1 metar, širok 2,3 metra, a visok 3,4 metra. Voziće najviše 60 kilometara na čas.
”Koristili smo ranija iskustva izrade tramvaja u Bilbau, Antaliji i Edinburgu i razvili novi tramavaj za Beograd”, objasnio je Felipe Rodrigo iz KAF-a.
“Po dimenzijama je vrlo sličan onom koji je rađen za Vitoriju. Ukupna snaga tramvaja je 240 kilovata. Može da primi najviše 242 putnika. Ima jednu kabinu za vozača, klimu, prostor za ljude sa invaliditetom i specijalnu platformu, koja im pomaže da uđu u vozilo.
Beograd se, kako je istakao gradonačelnik Đilas, sa Špancima dogovorio da se gde god bude moguće, naše firme uključe u projekat. Nadležni u Gradskom saobraćajnom preduzeću će odlučiti da li će neki stari tramvaji biti potpuno povučeni sa šina ili će novi biti samo dodati postojećem voznom parku.
(MONDO)
Pridruži se MONDO zajednici.

