• Izdanje: Potvrdi
Emisije
IMATE PRIČU? Javite nam se.

IMATE PRIČU? Javite nam se.

IMATE PRIČU? Javite nam se.

Ubacite video ili foto

Možete da ubacite do 3 fotografije ili videa. Ne sme biti više od 25 MB.

Poruka uspešno poslata

Hvala što ste poslali vest.

Dodatno
Izdanje: Potvrdi

Ukucajte željeni termin u pretragu i pritisnite ENTER

PAMETNIJI SEMAFORI U BEOGRADU: Brži i kvalitetniji saobraćaj i manje zagađenja pomoću anonimnih senzora

Siemens Mobility sprovodi modernizaciju sistema kontrole semafora u Beogradu.

 Izvor: MONDO/Bojana Zimonjić Jelisavac

Grad Beograd je sa kompanijom Siemens Mobility sklopio ugovor u trajanju od tri godine o sprovođenju projekta modernizacije sistema kontrole semafora putne mreže Beograda, a ugovor je zasnovan na planu grada u cilju jačanja Beograda kao modernog evropskog grada visoke klase.

Modernizacija će pokrivati deo Beograda i obuhvatiće više od 300 raskrsnica.

Možda će vas zanimati

Imajući u vidu statistiku koja kaže da se u Beogradu registruje preko 4.000 dodatnih automobila mesečno, što svakodnevno izaziva saobraćajne gužve, projekat ima za cilj da primeni mere koje će povećati protok saobraćaja kako za individualni saobraćaj, tako i za javni prevoz, i u isto vreme smanji emisije gasova izazvane saobraćajem.

Ovo je značajan projekat za kompaniju Siemens Mobility u širem regionu. Mi, zajedno sa gradom Beogradom, pravimo korak ka tome da Beograd postane moderan evropski grad u oblasti saobraćaja. Ova vrsta projekta je do sada jedinstvena u Srbiji i regionu, a i šire“, rekao je Udo Ajhlinger, generalni direktor kompanije Siemens u Srbiji.

Sistem prikuplja podatke o saobraćaju koje pružaju senzori koji kvantitativno i anonimno nadgledaju količinu saobraćaja raznih učesnika na putu, kao što su vozila i javni prevoz. Korišćenjem alata za prikupljanje podataka o saobraćaju i inteligentnih algoritama saobraćaja, građani Beograda manje će vremena trošiti na putovanje, npr. između kuće i posla.

semafor, zeleno, kneza miloša Izvor: MONDO/Bojana Zimonjić Jelisavac

Ovim projektom u Beogradu će biti primenjene nove tehnologije, one koje imaju gradovi kao što su Beč, Minhen, London i drugi, na više od 300 raskrsnica“, dodao je Ajhlinger.

Da bi se ovo postiglo, implementiran se kompletni adaptivni sistem upravljanja mrežom saobraćaja napredne klase, uz korišćenje podataka o saobraćaju u realnom vremenu za poboljšanje parametara protoka saobraćaja povezanih sa mrežom: skraćeno vreme putovanja, svođenje broja zaustavljanja na minimum, smanjenje emisija izduvnih gasova i zagađenja gradskom bukom, kao i troškova, kako za putnike tako i za operatere javnog prevoza u Beogradu.

Smart Traffic Systems for Belgrade VIDEO
Izvor: Yunex Traffic

Tekst je objavljen u sklopu projekta koji je sufinansiran iz budžeta Grada Beograda, Gradske uprave grada Beograda i Sekretarijata za informisanje.

Možda će vas zanimati

Inicijalizacija u toku...

Komentari 9

Vaš komentar je prosleđen moderatorskom timu i biće vidljiv nakon odobrenja.

Slanje komentara nije uspelo.

Nevalidna CAPTCHA

Tito

U prenaseljenom gradu u kome svaki mesec nikne novo naselje, gradjani ocekuju da ce semafor resiti sve njihove probleme. Semafori su tu da maksimalno optimizuju rad raskrsnice, da što bolje opsluže sve zahvete koji se na njoj javljau u toku celog dana. Semafor je tu da postojeći kapacitet raskranice maksimalno iskoriste vozila ali i pešaci koja se njome kreću. Razvoj grada treba da prati i razvoj saobraćaja, čak i da ide ispred razvoja grada, ovo je jedan od koraka koji će u tome pomoći, ali ne i jedini.

Zuza

Uz pametnije semafore, trebaju i građani da se edukuju, a ne da stoje 5 i više metara od zaustavne linije. Juče sam imao izlazak iz auta i edukaciju na ulici Auto-škola...čemu ih uče, ako ne da stanu do zaustavne linije, gde se sada nalazi senzor prisustva vozila. Ako te ne detektuje, ne otvara semafor za levo skretanje. Lepo je objasnjeno u medijima.

Zuza

Uz pametnije semafore, trebaju i građani da se edukuju, a ne da stoje 5 i više metara od zaustavne linije. Juče sam imao izlazak iz auta i edukaciju na ulici Auto-škola...čemu ih uče, ako ne da stanu do zaustavne linije, gde se sada nalazi senzor prisustva vozila. Ako te ne detektuje, ne otvara semafor za levo skretanje. Lepo objasnio Alvirović u emisiji SAT Plus, a bilo je i u drugim medijima.

MONDO REPORTAŽA