• Izdanje: Potvrdi
Emisije
IMATE PRIČU? Javite nam se.

IMATE PRIČU? Javite nam se.

IMATE PRIČU? Javite nam se.

Ubacite video ili foto

Možete da ubacite do 3 fotografije ili videa. Ne sme biti više od 25 MB.

Poruka uspešno poslata

Hvala što ste poslali vest.

Dodatno
Izdanje: Potvrdi

Ukucajte željeni termin u pretragu i pritisnite ENTER

KOLIKO SU SRPSKI AUTOBUSI BEZBEDNI I ŠTA NAJČEŠĆE IZAZIVA NESREĆE? Pitali smo prevoznike sve što vas zanima o SIGURNOSTI

Strašna nesreća dogodila se u Bugarskoj kada je 46 osoba poginulo nakon što se autobus zapalio. Razgovarali smo za srpskim autobuskim prevoznicima o rizicima.

Zapaljen autobus Bugarska (2).jpg Izvor: Profimedia

Najmanje 46 osoba među kojima petoro dece, poginulo je u Bugarskoj u saobraćajnoj nesreći autobusa koji se zapalio. Autobus je iz nepoznatih razloga udario u ogradu i potom počeo da gori, nakon čega je vozač poginuo na licu mesta, dok ostali putnici nisu mogli da izađu. Prema izveštajima, najveći broj žrtava je iz Severne Makedonije.

Ovaj tragičan događaj pokrenuo je pitanje koliko su bezbedni autobusi u Srbiji, koliko su nesreće ovog tipa česte, da li vozila imaju protivpožarne aparate i koliko često se oni kontrolišu. Na ova pitanja za MONDO su odgovorili autobuski prevoznici iz naše zemlje. 

DVA POŽARNA APARATA U SVAKOM AUTOBUSU

Prema rečima odgovornih lica u preduzeću za međugradski prevoz putnika, u svakom autobusu moraju da postoje protivpožarni aparati koji se po zakonu moraju kontrolisati svakih pola godine. 

"Veliki autobusi sa većim brojem sedišta obavezni su da imaju dva protivpožarna aparata većeg kapaciteta. Autobusi koji imaju smanjen broj sedišta takođe moraju da imaju dva aparata, koji su nešto manjeg kapaciteta. Jedna protivpožarna boca uvek se nalazi sa desne strane kod ulaznih vrata autobusa. Druga se nalazi u bunkeru, ali nekada je postavljena na drugo, pogodnije mesto u autobusu. Takođe, u svakom autobusu nalaze se tri ili četiri čekića za razbijanje stakla, koji su postavljeni oko sedišta", kaže za MONDO autobuski prevoznik.  

SVI VOZAČI PROŠLI OBUKE

Firme za autobuski prevoz putnika dužne su da obave kontrolu na svakih šest meseci i to je njihova zakonska obaveza. 

"Provera boca u autobusima radi se redovno. Autobuski prevoznik ima ugovor sa firmom koja radi servis protivpožarnih aparata i odgovorno lice iz te firme proverava da li su boce ispravne i dopunjava ih ukoliko su ispražnjene. Svi vozači autobusa prošli su obuku za korišćenje protivpožarnih aparata, koja je podrazumevala praktičnu vežbu za gašenje požara na licu mesta", objašnjavaju iz ovog preduzeća za međugradski autobuski prevoz. 

UZROK POŽARA U AUTOBUSU NAJČEŠĆE SU INSTALACIJE

Prema njihovim rečima, protivpožarni aparati u ovoj firmi bili poslednji put su upotrebljeni pre sedam godina, kada se dogodio požar u blizini benzinske pumpe.

"Došlo je do problema sa kablovima i kratkog spoja, nakon čega je autobus počeo da se dimi i da gori. Brzom reakcijom vozača požar je ugašen i nije bilo povređenih. U slučajevima drugih prevoznika, najčešće se dešavalo da uzrok budu instalacije. Takvi požari su opasni jer mogu da zahvate sedišta i teško se gase, ali srećom, brze reakcije čuvaju putnike. S druge strane, nakon takvih događaja, autobusi uglavnom izgore i potpuno su neupotrebljivi", kaže prevoznik. 

ZAŠTO SE ZAPALIO AUTOBUS U BUGARSKOJ?

Stručnjak za motore sa unutrašnjim sagorevanjem Vasko Pirgov, koji je među prvima stigao na mesto nesreće u Bugarskoj gde je izgoreo makedonski autobus, objasnio je medijima da je autobusu pukla guma, izlilo se gorivo i da je zbog uključenog grejanja nastao i požar. Toj teoriji ide u prilog činjenica da je zadnji deo vozila ostao relativno očuvan. Drugi stručnjak rekao je bugarskim medijima da je vozač prešao 350 km od turske granice do mesta nesreće za samo četiri sata, praveći jednu pauzu noću, što sugeriše da je putovao velikom brzinom.

IMA LI MEĐU POGINULIMA DRŽAVLJANA SRBIJE?

Podsećamo, nesreća u Bugarskoj se dogodila usred noći na autoputu kod sela Bosnek, oko 40 kilometara južno od Sofije, izjavio je bugarski zvaničnik zadužen za krizne situacije Nikolaj Nikolov i dodao da je sedam putnika spaseno i prebačeno u bolnicu. Premijer Severne Makedonije Zoran Zaev izjavio je da je najveći broj stradalih iz Severne Makedonije.

Mediji u Severnoj Makedoniji javili su da je autobus pripadao agenciji "Besa trans", koja organizuje turističke i šoping ture za Istanbul. Privremeni bugarski premijer Stefan Janev posetio je mesto nesreće, ali nije naveo detalje o nacionalnosti žrtava.

Pročitajte još

Inicijalizacija u toku...

Komentari 2

Vaš komentar je prosleđen moderatorskom timu i biće vidljiv nakon odobrenja.

Slanje komentara nije uspelo.

Nevalidna CAPTCHA

Oprez

Prvo sto pogledam kad udjem u bus je gde je čekić za razbijanje prozora! To savetujem i drugima da rade.

Haha

Ma idealni su, toliko imamo dobrih autobusa da ti isti ne smeju izaći iz zemlje, jer da završe u nemačkoj i da ih zaustave išli bi pod presu samo tako

MONDO REPORTAŽA