U poslednjih nekoliko dana se na Fejsbuku sve veći broj korisnika žali da su im poznanici tražili tačno određenu uslugu - da podignu novac umesto njih jer im je, navodno, blokirana kartica. Kako se saznaje reč je o dobro osmišljenoj prevari koja ima za cilj da dođe do podataka sa vaše bankovne kartice.
Isplivalo je mnoštvo fotografija poruka putem kojih Fejsbuk korisnici obaveštavaju jedni druge da su profili njihovih prijatelja hakovani, na prvi pogled deluje kao da vam piše upravo ta osoba, koja se obraća prijateljskim tonom i traži naizgled bezazlenu uslugu.
Na početku konverzacije piše: "Ej šta radiš? Treba mi jedna usluga ako može?"
U nastavku stoji kakva uluga: "Imam karticu za bankomat ali mi je blokirana i ne mogu da podignem novac, imam onu elektronsku aplikaciju na telefon što mi dali iz banke i preko aplikacije jedino mogu da prebacim pare na karticu ne mogu na žiro račun, ako ti imas karticu za bankomat da ti prebacim na nju pa kad ti legne samo da podigneš na bankomat i da mi javiš. Samo mi pusti slike sa obe strane da ti uplatim".
Na ovu poruku prevaranata upozoravaju korisnici društvene mreže Fejsbuk. Kao i mnoge druge poruke i ova ima za cilj da prikupi vaše podatke koji se nalaze na kartici, zbog čega prevaranti traže da je fotograšete i sa lica i sa naličja. Na meti dobro poznatih prevara nalaze se i korisnici čijim profilima je lako pristupiti, odnosno oni koji nisu preduzeli sve korake da svoj profil učine što sigurnijim, ali i njihovi prijatelji koji bi mogli da se "upecaju" na pomenutu "uslugu".
Ljudi su počeli da sumnjaju da se radi o prevari čim su primili poruku ovog sadržaja, budući da je napisana sa nekoliko grešaka, dok su se neki na nju i upecali, misleći da im pišu prijatelji. Kako svediči jedna korisnica Fejbuka, ovo je razlog štoo u poslednja 24 sata i policija, navodno, beleži veliki broj prijava iste prevare.
Pored ove prevare, još uvek je aktuelna i ona čije su žrtve ljudi koji oglašavaju svoje proizvode i usluge na nekom od sajtova za prodaju/kupovinu, ali su istovremeno i korisnici Vacapa. U ovoj prevari na Vacap aplikaciju žrtve stiže poruka "zainteresovanog kupca" sa ukrajinskog broja telefona, sa lažnim linkom do sajta "Pošte Srbije", gde bi trebalo ukucati lične podatke kako bi se izvršila isplata.
Povodom prevare su se oglasili iz JP "Pošta Srbije" saopštenjem u kojem stoji: "Ističemo da ni 'Pošta Srbije', ni 'Post Express' ne komuniciraju sa građanima na ovaj način i savetujemo im da budu dodatno oprezni, da ne otvaraju linkove u primljenim porukama i da ne unose svoje podatke.
(MONDO)
Jovanović spasao Partizan: Odbranio penal, "zaključao" gol i sačuvao tri boda za kraj godine!
Prvo oglašavanje Čede Jovanovića o razvodu: "Nešto se čoveku desi što ne može da sanja, ja sam to doživeo "
Ovo je trudna verenica ubijenog Nikole iz Kaluđerice: Napadači pucali kroz prozor, čula se vriska i škripa guma
Lalatović skočio na Dudića, novinari sprečili tuču! Pogledajte haos posle utakmice u Novom Sadu
Mondo ukrštenica za 22. decembar: Jutarnja zabava i "razgibavanje" mozga!