Tokom 2021. godine intenzivno se radilo na prvoj deonici Moravskog koridora od Pojata do Kruševca čija je ukupna dužina 27,7 kilometara. Iako budući auto-put prolazi kroz pitome doline, ovaj građevinski poduhvat nije nimalo lak.
"Završeno je 90 procenata svih zemljišnih radova. Danas je angažovano preko 2.600 radnika. 2.000 na ovom sektoru i 600 u sektoru 3. Mi iz 'Behtel enka' imamo 1.850 radnika, 715 iz Srbije, 700 iz Turske. Ostali su iz Indije i drugih zemalja", rekao je Ozger Inal, zamenik šefa projekta i rukovodilac gradilišta, prenosi RTS.
Na trasi Moravskog koridora, radi se i od Kraljeva ka Čačku. Tako će na deonici dugoj 30,66 kilometara, biti izgrađeno 15 mostova, četiri nadvožnjaka i deset podvožnjaka: "Ogromno iskustvo i izuzetno težak rad, ali uspevamo da se izborimo, da organizujemo sve. Ovde ukupno radimo sedam mostova, pet podvožnjaka i jedan nadvožnjak. U isto vreme se radi na svim konstrukcijama", naveo je Nikola Kovačević, poslovođa za strukture.
Obnova puteva važna za istok Srbije
Obnova i unapređenje puteva u istočnoj Srbiji od presudnog je značaja za opštine Golubac, Veliko Gradište, Donji Milanovac, Negotin i Kladovo. Većina radova privodi se kraju: "Time se najpre približavamo ostalim delovima Srbije. Znači dostupnost. Takođe, to je bitna osnova za razvoj privrede u našoj opštini i od izuzetnog je značaja za razvoj turizma", naveo je Nikola Vuković, pomoćnik predsednika Opštine Kladovo.
Obale Srema i Mačvanskog okruga spojiće novi most na Savi kod Šapca, dug 1.350 metara. Uporedo sa premošćavanjem reke radi se i deonica od 22 kilometra auto-puta od Rume ka Šapcu.
"U okviru petlje Hrtkovci auto-put će prelaziti preko postojeće saobraćajnice i biće omogućno isključenje s auto-puta i uključenje, a na drugom kraju sela lokalni put Hrtkovci–Nikinci prelazi preko auto-puta", rekao je Radenko Ilić, šef gradilišta "Azvirt".
Smanjuju se gužve u Čačku
Deonicom auto-puta "Miloš Veliki" od Preljine do Pakovraća, Čačak će se rešiti svakodnevnih gužvi na obilaznici oko grada, a brži i bezbedniji biće put od prestonice ka Požegi. Na izgradnji veoma zahtevne deonice, pored kineskih radnika, angažovani su i lokalni podizvođači.
"Projektanti su izabrali najsavremenija rešenja, zadnje tipove rešenja koja su testirana u Austriji, Nemačkoj i Italiji, tako da, što se tiče zaštite i bezbednosti posle, kad se put izgradi, stvarno možemo da budemo zadovoljni da je na vrlo visokom nivou", naveo je Zoran Bojović iz "Uniprometa" Čačak.
Brza saobraćajnica do Valjeva
Svakodnevne saobraćajne gužve su i od Valjeva do auto-puta "Miloš Veliki". Brzom saobraćajnicom koja se intenzivno gradi, uz angažovanje 250 radnika, mašinista i građevinskih stručnjaka, stizaće se tri puta brže.
"Takođe se izvode radovi na regulaciji reke Kolubare, s obzirom na to da je ovo plavno područje, to je jedan od prioriteta što se tiče regulacije vodenih tokova na ovom projektu", rekao je Predrag Milanović, tehnički rukovodilac projekta.
Da se brže i lakše stigne do auto-puta "Miloš Veliki" od Gornjeg Milanovca jedan deo već postojećeg puta biće kompletno rekonstruisan, dok će se druga trasa pristupne saobraćajnice kroz takovski kraj iznova graditi.
(Mondo/RTS)
Kevin Panter srušio Partizan: Crno-beli se čudesno vratili, ali onda ih srušio bivši kapiten!
Svetislav Pešić u emisiji izdiktirao spisak Srbije: Pozvao trojicu iz Zvezde, a četvoricu iz Partizana
"U seriji Sablja je izgovorena velika neistina": Vuk Drašković bez dlake na jeziku, pomenuo i pobunu Crvenih beretki
"Pomislio sam da su sve shvatili, a onda ne uradimo najlakšu stvar na svetu": Željko Obradović o Partizanovih 2-7
Željko Obradović o ključnom momentu poraza Partizana: "Moramo to da naučimo, nedopustivo je"