Florin Patročoj - ovo ime vam sigurno ne znači ništa. Ili ne znači barem većini vas koji čitate ovaj tekst. Njegovo ime bi morali svi mi da znamo jer on je jedan od heroja koga Srbija ne sme da zaboravi. Ovaj Rumun je uspeo je da zaustavi NATO vojnike i da im pokvari plan da na vreme stignu u tadašnju Jugoslaviju. Na sve to im posle nije dao ni da odu tako lako.
Ovo je priča o njemu.
"Voz je stigao u podne i nadležni su mi rekli da je to strani vojni konvoj koji je ušao u Rumunije iz Mađarske. Prvi problem sam imao kada sam pitao gde se voz uputio. Voz nije bio ocarinjen", počinje svoju priču Florin Patročoj, koji je radio na stanici u selu Pjelešti.
Kad je pregledao dokumenta video je da je jedan dokument neispravan. Pokušao je kako kaže da dobije instrukcije iz samog vrha ali nije uspeo jer su svi bili negde na terenu.
"Tada sam odlučio da voz ne može dalje dok se ne izvrši carinjenje", rekao je Florin.
Odlukom jednog čoveka stala je cela kompozicija koja je krenula ka Jugoslaviji. Kaže kako NATO oficiri ni u jednom trenutku nisu situaciju shvatali kao šalu.
"U početku su bili smireni a kasnije su postali nervozni jer sam ostao pri stavu da im treba carinski pečat", rekao je on.
Posle četiri sata natezanja na stanicu su stigli carinski organi. Stigao je i pečat i konvoj je mogao dalje.
"I da stvar bude smešnija kad su konačno krenuli lokomotiva im se iznenada pokvarila na izlazu iz stanice. I zbog toga su kasnili još dva sata dok nije došla druga", ispričao je Patročoj svojevremeno za TV Prvu.
Kada je stalo bombardovanje, voz je krenuo nazad. Morao je opet da prođe kroz stanicu Pjelešti. Tog dana je ponovo radio Florin Patročoj.
"Ponovo su poslali zahtev za prolazak vagona sa opremom i ljudstvom. Kada su stigli, bilo je više vagona nego što je bilo planirano. A nisu ni platili taksu za transport uz reči da je sve sređeno na diplomatskom nivou", priča Patročoj.
Ponovo je stopirao prolazak voza. Tada im je saopštio da će morati i da plate takse.
"Kada sam im saopštio da treba da plate 370.000 leja i 20.000 dolara počeli su pregovori i intervencije od strane viših instanci ali ja nisam želeo da odstupim od pravilnika. Dok je voz stajao primio sam telegram iz Bukurešta od direktora železnice. U telegramu je bilo naređeno da moram da pustim voz da nastavi ka svom odredištu, a da će takse biti naknadno plaćene. Naravno, odbio sam to da uradim", rekao je Patročoj.
Komandant NATO je pokušao da deo sume plati iz svog džepa, ali je Florin i to odbio. Dve nedelje su prošle dok takse nisu bile uplaćene.
"Voz je trebalo da krene tog dana u 19 časova. Nisu ispoštovali to vreme, u odredili smo drugo vreme polaska. Pošto ni tada nisu krenuli ja sam naredio da što pre krenu da ne bi blokirali prugu. Rekao sam mašinovođi da polako vozi jer su vojnici stizali autobusima i bukvalno su uskakali u voz", rekao je on.
Kaže kako se nikada nije plašio za sebe, Jedino je, napominje, mislio da će ga smeniti sa posla i da će mu dati drugo radno mesto nižeg ranga.
"Uvek sam živeo bez straha.Bilo je naznaka da će mi neko iscenirati događaje da ostanem bez posla. Tadašnjeg ministra saobraćaja sam sreo četiri godine kasnije. Rekao mi je da ne brinem i da je tako moralo biti. Ministar je tada u šali rekao da sam možda lud ili da neko stoji iza mene. Ali ipak mi je čestitao i rekao da sam pravilno postupio, i da takvi ljudi trebaju Rumuniju", ispričao je Patročoj.
(MONDO)
Ostoja Mijailović se oglasio o krizi u Partizanu: Ostaje nam da verujemo treneru i igračima
Ima li Partizan lidera na terenu? Porazi se nižu u Evroligi, a nema ko da "povuče ručnu"
Mesec dana Partizanovih poraza: Evroligaška sezona već izmiče iz ruku crno-belima
FS "Kosova" se oglasio saopštenjem zbog skandiranja Srbiji: UEFA mora da reaguje zbog rasizma!
"Promeniće ime, prezime i adresu kad izađe iz zatvora": Biće na slobodi za 20 godina, ubijao pri čistoj svesti