Kažnjavanje bahatih vozača postaje sve efikasnije uz moderne metode kao što su nove kamere, softveri i uređaji koje poseduje saobraćajna policija. Mnogi i ne znaju kako funkcioniše presretač, a sada je major policije Goran Popović to objasnio do detalja.

"To su uređaji koji imaju više načina dokumentovanja prekršaja. U ovim vozilima se ne nalaze samo uređaji kojima se dokumentuje prekoračenje brzine, nego se mogu dokumentovati i mnogi drugi prekršaji kao što su preticanje, prolazak kroz crveno svetlo. Ono što je značajno kod ovih vozila je to da mogu raditi stacionarno i u pokretu, što znači da mogu meriti brzinu onima i u dolasku i u odlasku", ističe major policije Goran Popović.

Proverava se i da li vozač ili vozilo, polovni automobil ili novi, ispunjavaju uslove za učešće u saobraćaju. U slučaju da vozač nije ispunjavao uslove za učešće u saobraćaju, odnosno da je imao zabranu upravljanja motornim vozilom - vozač se isključuje iz saobraćaja i sankcioniše zbog učinjenog prekršaja.

Policija tokom pojačane kontrole koristi i stacionarne kamere, sisteme za prosečno merenje brzine, mobilne informacione sisteme, radare, aparate za proveru prisustva droge i alkohola.

Major Popović kaže da saobraćajna policija poseduje aparate "Drag test 5.000" koji detektuju osam vrsta psihoaktivnih supstanci. Samo testiranje traje od pet do sedam minuta i veoma je jednostavan, uzima se uzorak pljuvačke od vozača, stavlja se u uređaj, i sačeka se pet minuta da se dobije rezultat. Ukoliko se utvrdi da je korišćen neki narkotik, sledi zadržavanje na 12 sati, a nakon toga sudija za prekršaje donosi meru zabrane. Ukoliko vozač ima meru zabrane upravljanja vozilom sada ga može otkriti mobilni informacioni sistem.

"Prednost mobilnih informacionih sistema koji su ugrađeni u službena vozila je u tome što se automatski prepoznaju registarske table na osnovu čega se vrši ciljana kontrola", objašnjava Popović. 

Iz Agencije za bezbednost saobraćaja ocenjuju da je opremljenost policije doprinela poštovanju propisa, ali i povećanju bezbednosti u saobraćaju. Direktor Agencije za bezbednost saobraćaja Duško Pešić naglašava da se najbolji rezultati u bezbednosti saobraćaja postižu promenom stavova, a iz promene stavova proizilazi i promena ponašanja.

"To su trajni efekti i zato Agencija radi na kampanjama i edukacijama i koristi druge različite načine kako bi uticala na promenu stavova učesnika u saobraćaju", poručuje Pešić.

(MONDO/RTS)