• Izdanje: Potvrdi
IMATE PRIČU? Javite nam se.

IMATE PRIČU? Javite nam se.

IMATE PRIČU? Javite nam se.

Ubacite video ili foto

Možete da ubacite do 3 fotografije ili videa. Ne sme biti više od 25 MB.

Poruka uspešno poslata

Hvala što ste poslali vest.

Dodatno
Izdanje: Potvrdi

Ukucajte željeni termin u pretragu i pritisnite ENTER

MNOGI VOZAČI NE ZNAJU KAKO FUNKCIONIŠE PRESRETAČ! Ne meri samo BRZINU, već i sve ovo - major policije detaljno objasnio

Autor Bojana Zimonjić Jelisavac

Presretači u saobraćaju funkcionišu ovako!

 Presretač u saobraćaju Izvor: Mondo/ Stefan Stojanović

Kažnjavanje bahatih vozača postaje sve efikasnije uz moderne metode kao što su nove kamere, softveri i uređaji koje poseduje saobraćajna policija. Mnogi i ne znaju kako funkcioniše presretač, a sada je major policije Goran Popović to objasnio do detalja.

"To su uređaji koji imaju više načina dokumentovanja prekršaja. U ovim vozilima se ne nalaze samo uređaji kojima se dokumentuje prekoračenje brzine, nego se mogu dokumentovati i mnogi drugi prekršaji kao što su preticanje, prolazak kroz crveno svetlo. Ono što je značajno kod ovih vozila je to da mogu raditi stacionarno i u pokretu, što znači da mogu meriti brzinu onima i u dolasku i u odlasku", ističe major policije Goran Popović.

Proverava se i da li vozač ili vozilo, polovni automobil ili novi, ispunjavaju uslove za učešće u saobraćaju. U slučaju da vozač nije ispunjavao uslove za učešće u saobraćaju, odnosno da je imao zabranu upravljanja motornim vozilom - vozač se isključuje iz saobraćaja i sankcioniše zbog učinjenog prekršaja.

Policija tokom pojačane kontrole koristi i stacionarne kamere, sisteme za prosečno merenje brzine, mobilne informacione sisteme, radare, aparate za proveru prisustva droge i alkohola.

Major Popović kaže da saobraćajna policija poseduje aparate "Drag test 5.000" koji detektuju osam vrsta psihoaktivnih supstanci. Samo testiranje traje od pet do sedam minuta i veoma je jednostavan, uzima se uzorak pljuvačke od vozača, stavlja se u uređaj, i sačeka se pet minuta da se dobije rezultat. Ukoliko se utvrdi da je korišćen neki narkotik, sledi zadržavanje na 12 sati, a nakon toga sudija za prekršaje donosi meru zabrane. Ukoliko vozač ima meru zabrane upravljanja vozilom sada ga može otkriti mobilni informacioni sistem.

"Prednost mobilnih informacionih sistema koji su ugrađeni u službena vozila je u tome što se automatski prepoznaju registarske table na osnovu čega se vrši ciljana kontrola", objašnjava Popović. 

Iz Agencije za bezbednost saobraćaja ocenjuju da je opremljenost policije doprinela poštovanju propisa, ali i povećanju bezbednosti u saobraćaju. Direktor Agencije za bezbednost saobraćaja Duško Pešić naglašava da se najbolji rezultati u bezbednosti saobraćaja postižu promenom stavova, a iz promene stavova proizilazi i promena ponašanja.

"To su trajni efekti i zato Agencija radi na kampanjama i edukacijama i koristi druge različite načine kako bi uticala na promenu stavova učesnika u saobraćaju", poručuje Pešić.

(MONDO/RTS)

Pročitajte i ovo

Komentari 2

Komentar je uspešno poslat.

Vaš komentar je prosleđen moderatorskom timu i biće vidljiv nakon odobrenja.

Slanje komentara nije uspelo.

Nevalidna CAPTCHA

Aleksa

sve bi ovo bilo u redu da se stvarno kažnjavaju najbahatiji i to drastično... međutim, kaznena politika je vrlo loša, imate nedodirljive koji divljaju, imate povratnike u prekršajima, imate pijane i drogirane (za njih bih nultu toleranciju, ali hajde)... edukacija je najbitnija... evo prosto... dan je, moraju da rade kratka svetla ili dnevna... kako vozač da po danu uopšte zna da mu je crkla sijalica?... da li ovo može biti samo upozorenje saobraćajca da to sredi u najkraćem roku?... verovatno ne, i tap, kazna... slično je sa pozicionim svetlom, ono je pozadi, nemoguće je primetiti ga tek tako kada crkne jedna ili obe sijalice... a kazna je do 15k i 3 meseca uzimanja dozvole... ima mnogo nelogičnosti, policija treba da radi u interesu bezbednosti, ne da samo piše kazne... da ne pričam što dobar deo vozača vodi računa kako vozi, a upravo se njima gleda svaka greška...

Samo kamere

Zasto ne funkcionisu kamere,presretači su za magistrale,autoputeve.Po gradovima treba da rade kamere koje u većini i postoje.Kamere su jeftinije,ne remete saobraćaj,mobilne,prenosive i imaju dalekosezniji efekat.Prestupnik bahat moze da dobije beskonacni broj prijava.Veći su prihodi od kazni,bezbedniji gradovi.Mogu solarno da se napajaju.Na istoku su svuda kamere,Kina ima mozda i najvise kamera.Policija nikada nece moci u centrima,kruznim tokovima ,tunelima,mostovima da sankcionise prestupnike.

special image