• Izdanje: Potvrdi
IMATE PRIČU? Javite nam se.

IMATE PRIČU? Javite nam se.

IMATE PRIČU? Javite nam se.

Ubacite video ili foto

Možete da ubacite do 3 fotografije ili videa. Ne sme biti više od 25 MB.

Poruka uspešno poslata

Hvala što ste poslali vest.

Dodatno
Izdanje: Potvrdi

Ukucajte željeni termin u pretragu i pritisnite ENTER

SRBI NAJVIŠE KUPUJU OVE AUTOMOBILE, AII SE DUGO ČEKA! Rast cena napravio problem, a ovo je glavni uzrok poskupljenja

Autor Ivana Lazić

Tržište automobila potpuno poremećeno zbog pandemije koronavirusa.

 Cene novih i polovnih automobila Izvor: Youtube/CNBC

Pandemija koronavirusa uticala je na poskupljenje kako novih, tako i polovnih automobila. Novi automobili poskupeli su 23 odsto od izbijanja korone, a u odnosu na prošlu godinu od 10 do 15 odsto. Na isporuku domaći kupci moraju da čekaju i godinu dana. Na skuplje cene uticao je nedostatak čipova, koji se najviše prave u Kini, ali i nestašica sirovina za proizvodnju, pre svega litijuma, plastike i čelika, čija je vrednost na svetskom tržištu početkom ove godine naglo skočila.

"Novi automobili poskupeli su 23 odsto od izbijanja korone, a u odnosu na prošlu godinu od 10 do 15 odsto. Cene će i dalje rasti. Mnogi modeli čija je cena bila od 10.000 do 15.000 evra sada koštaju od 15.000 do 20.000 evra. Skočile su i cene svih delova, kao i održavanja. Samo su gume poskupele za deset odsto", kaže Petar Živković iz Asocijacije automobilskih novinara Srbije.

Problem oko isporuke i novuh cena automobila nastaviće se i tokom 2022. godine, ali auto-kuće uprkos tome, beleže dobru prodju u prethodnoj godini. To je potvrdila je i direktorka marketinga u kući "Auto Čačak" Aleksandra Đokić:

"Prodali smo oko 5.600 automobila "škoda", a najprodavaniji su bili "oktavija" i "fabija". Problem oko isporuke se nastavlja i u 2022. godini, ali dajemo sve od sebe da ga rešimo. Na novi automobil čeka se između šest meseci i godinu dana, retke su situacije da kupci dobiju vozilo za tri meseca, mada se i to dešavalo. Problem je što proizvođač pomera rok isporuke jer na tržištu nema dovoljno proizvedenih čipova. Ipak, nadamo se da će se situacija popraviti u drugoj polovini godine i da će se kraće čekati na novo vozilo", navela je Aleksandra Đokić.

Ona je, takođe, dodala da zasad najkraće čekaju kupci "Mazdinih" vozila, između tri i četiri meseca, dok se modeli "škode" i "tojote", koji su veoma traženi, čekaju i po godinu dana.

Rokovi isporuke

"Sitroen" 6 meseci
"Pežo" 9 meseci
"Reno" 8 meseci
"Škoda" 6-12 meseci
"Mazda" 3-4 meseca
"Tojota" 9-12 meseci

Skočile i cene polovnjaka

Nedostatak novih vozila na tržištu uticao je i na manjak polovnih, pa su i oni poskupeli za čak 30 odsto u odnosu na period pre epidemije. Manjak polovnjaka je najveći u Nemačkoj, Italiji, Francuskoj i Švajcarskoj, odakle je u našu zemlju najviše stizalo polovnjaka.

"Zato su se domaći uvoznici okrenuli ka zemljama iz kojih dosad gotovo da uopšte nisu ni uvozili vozila, poput Holandije, Danske i Norveške. Zato im je i cena veća", kaže prodavac u jednom auto-salonu u Beogradu.

Najtraženiji "fijat" i "škoda"

U Srbiji je prošle godine prodato 30.416 novih automobila, što je za 16 odsto više nego 2020. godine, kada je prodato 26.400 vozila, kaže predsednik Srpske asocijacije uvoznika vozila i delova Milan Belin.

"Najtraženiji su bili automobili marke "fijat" i "škoda". Osim ova dva brenda, kupci u Srbiji se najradije opredeljuju za "reno", "tojotu", "folksvagen" i "dačiju". Premijum brendovi "mercedes", "audi" i BMW imaju svoju stalnu klijentelu i beleže vrlo korektan nivo prodaje, koji je na istom nivou poslednjih desetak godina. Prošle godine je prodato oko 1.200 automobila "mercedes", oko 600 "audija" i 250 "lend rovera", dok se za BMW odlučilo oko 800 kupaca", rekao je on.

(MONDO/informer)

Pročitajte i ovo:

Komentari 3

Komentar je uspešno poslat.

Vaš komentar je prosleđen moderatorskom timu i biće vidljiv nakon odobrenja.

Slanje komentara nije uspelo.

Nevalidna CAPTCHA

La la land

Ne mogu oni da poskupljuju koliko mi možemo da ne kupujemo...

Lord Dalibur III

To po mome skromnom misljenju, kupuju mase slabe platežne moći, ljudi kao primera moja malenkost kupuju drugaćije malo. Kupio sam pre dva meseca Karlmann King Suv, porez je plaćen u Belgiji. Jer ja kao prefinjeni elitista želim da izdvajam iz gomile istih a ne uklapam u nju.

Kvrga

Samo u Srbiji.

special image