• Izdanje: Potvrdi
IMATE PRIČU? Javite nam se.

IMATE PRIČU? Javite nam se.

IMATE PRIČU? Javite nam se.

Ubacite video ili foto

Možete da ubacite do 3 fotografije ili videa. Ne sme biti više od 25 MB.

Poruka uspešno poslata

Hvala što ste poslali vest.

Dodatno
Izdanje: Potvrdi

Ukucajte željeni termin u pretragu i pritisnite ENTER

STIŽE IZMENA ZAKONA O SAOBRAĆAJU, OVI VOZAČI BIĆE NA UDARU: Velika pošast na putevima - "vodi se velika diskusija"

Autor Ivana Lazić

Boris Antić, profesor bezbednosti saobraćaja na Saobraćajnom fakultetu u Beogradu smatra da je vožnja električnih trotineta velika pošast na putevima, koju treba regulisati zakonom.

 Izmena zakona o bezbednosti saobraćaja  Izvor: MONDO/Uroš Arsić

Najavljene izmene Zakona o bezbednosti saobraćaja obuhvatiće upotrebu električnih trotineta, kao i ponovljenih prekršaja zbog kojih počiniocima može biti oduzeto vozilo. Boris Antić, profesor bezbednosti saobraćaja na Saobraćajnom fakultetu u Beogradu nagovestio je da je vožnja e-trotineta velika pošast na putevima, a vode se i velike diskusije na koji način bi njihova upotreba trebalo da bude regulisana. 

"Velike diskusije u naučnim krugovima se vode na koji način treba biti regulisana upotreba električnih trotineta. Savremeni trotineti mogu da razviju brzine i do 40 na sat, nije im mesto na trotoaru. Treba da vidimo ko sme da vozi trotinet, sa koliko godina, da li će biti potreban neki test poznavanja nekih propisa, oprema, na koji način će biti korišćena. Mišljenja sam da trotinet nije nešto što treba da se vozi trotoarom", kaže on za beogradske medije.

Možda će vas zanimati

 Bilo je najava i o oduzimanju vozila. Antić objašnjava o čemu se radi.

"Kao što kazne postoje sada za pešake i bicikliste, tako će biti i za one koji upravljaju električnim trotinetima. Šablon nekog normalnog civilizovanog ponašanja podrazumeva da se mi ponašamo na jedan način. U tom okviru postoje oni koji su nepopravljivi", kaže on.

Bilo je najava i o oduzimanju vozila. Antić objašnjava o čemu se radi.

"Ljudi se plaše da će onome ko se normalno ponaša u saobraćaju biti oduzeto vozilo, ili nekom ko nekad prekrši nešto. To nije slučaj. Sistem kaznenih poena je uveden 2009. godine, jer kazna mora da odgovara počiniocu“, ističe on.

Da bi dobro analizirali ponašanje ljudi u saobraćaju, kaže on, od suštinskog značaja su njihovo znanje i njihovi stavovi, a ideja je da se sistemski pristupi unapređenju bezbednosti saobraćaja, dodaje on.

"Moje informacije iz poslednjih godinu dana su da se sve češće i više gleda vezivanje pojasa na zadnjem sedištu i dosta je aktivnosti urodilo plodom da se podigne ta svest kod ljudi. Ljudi nisu svesni efekta sudara. Često oni koji su na prednjim sedištima ne razmišljaju koliko je važno da ovi iza njih budu vezani. Osoba od 75kg na zadnjem sedištu će udariti u slučaju sudara u sedište vozača silom kao da je udario auto“, objašnjava on.

(MONDO)

Tagovi

Komentari 5

Komentar je uspešno poslat.

Vaš komentar je prosleđen moderatorskom timu i biće vidljiv nakon odobrenja.

Slanje komentara nije uspelo.

Nevalidna CAPTCHA

Kolega saobraćajac

Ma dajte stručnjaci urazumite se, el. trotinet mora da se vozi trotoarom ili biciklističkom stazom i tačka. Na saobraćajnicama namenjenim motornom saobraćaju ne sme. Jedino što treba ograničiti i zahtevati da trotineti moraju imati isprogramiran režim za vožnju trotoarom i vožnju biciklističkom stazom. A gluposti od dragih kolega tipa polaganja ispita za vožnju trotineta su smešne. Pa uvedite polaganje za vožnju bicikla. To su stvari koje se uče u osnovnim školama i vrtićima. Nego se vi dragi moji profesori i naučnici iz oblasti saobraćaja izborite da studenti koji završe saob. fakultet mogu biti nastavnici opšte tehničkog kao što mogu kada završe neki drugi fakultet. Borite se da se u okviru određenih predmeta uvede po neki dodatni čas poznavanja pravila saobraćaja u školama. Borite se da kada završimo saob. fakultet imamo pravo da budemo predavači, proveravači, a ne da to mogu sa raznih fakulteta ako završe vaš kurs i polože test. Vi samo donosite neke restriktivne mere i kaznenu politiku vodite i dajete mogućnost policiji da kažnjava. Vi sa katedre za bezbednost ste zastranili načisto, od Vujanića preko komiteta, agencije, Lipovca i ostalih, a svi mlađi ste u neku ruku njihovi klonovi. Pogrešno to radite.

Pera

Bilo je samo pitanje vremena kad ce neko da se doseti da mogu da izmuzu jos para od narod preko elekticnih biciklova

Bojan

Svi mi vozači se slažemo da se u saobraćaju uvede red, normalno, ali stičem utisak da je kod najvažnije kažnjavanje pa tako mi koji sebi ne možemo dozvoliti da plaćamo visoke kazne mi pazimo kako vozimo a nečija bahata deca ili gastarbajteri divljaju po ulicama.

special image