• Izdanje: Potvrdi
IMATE PRIČU? Javite nam se.

IMATE PRIČU? Javite nam se.

IMATE PRIČU? Javite nam se.

Ubacite video ili foto

Možete da ubacite do 3 fotografije ili videa. Ne sme biti više od 25 MB.

Poruka uspešno poslata

Hvala što ste poslali vest.

Dodatno
Izdanje: Potvrdi

Ukucajte željeni termin u pretragu i pritisnite ENTER

OVE VRSTE AUTOMOBILA NAJČEŠĆE GORE NA PUTEVIMA: Stručnjaci upozoravaju šta treba da uradite da izbegnete EKSPLOZIJU

Autor Sara Gajić

Automobilista Miloš Brkić otkrio je zašto se kola često zapale na otvorenim putevima, i koja vrste automobila najčešće gore.

 Zašto se zapale automobili na putu Izvor: Instagram/Printscreen/moj_beo_grad

U letnjoj sezoni kada su visoke temperature česta pojava gotovo da nema dana da ne izgori neki automobil, a bilo je slučajeva da izgore i autobusi. Automobilista Miloš Brkić kaže da se požari na vozilu najčešće dešavaju na otvorenom putu kod novih dizel automobila koji imaju DPF filter.

"Kada se svakodnevno vozi po gradu, automobil ne upali regeneraciju tog filtera, a kada se izađe na otvoreni put, kada je spoljna temperatura visoka i kada radi klima, taj filter počne regeneraciju, temperatura dostigne vrednost između 600 i 700 stepeni, i ako je iz motora negde curilo ulje, automobil se lako zapali i tako dolazi do požara", rekao je Brkić.

Preporuka vozačima, ističe, jeste da pre nego što krenu na put urade regenaraciju DPF filtera, da provere rashladnu tečnost, sve vrste ulja i motorno i kočiono, instalacije od ventilatora...

Kod starijih automobila dešava se da dođe do topljenja instalacija kod ventilatora hladnjaka koji hladi motor, i tako dođe do požara, kaže Brkić.

Možda će vas zanimati

Ukoliko se uradi dobra preventiva i ukoliko vozilo pregleda i mehaničar i električar, ističe Brkić, rizik od požara se smanjuje na minimum i ne bi trebalo da dođe do neželjenih posledica. Prema njegovim rečima, u poslednjih mesec dana izgorelo je mnogo više dizelaša nego benzinaca.

"Noviji dizelaši imaju izolaciju, to je neki filc zbog kojeg, kada se natopi uljem koje negde curi, i kada automobil uđe u fazu regenaricije DPF filtera, automobil se brzo zapali", ukazao je Brkić.

Ukoliko dođe do požara, kaže Brkić, ne bi trebalo otvarati haubu, jer kada se ona otvori dolazi više vazduha i plamen se brže razgoreva. Zato je potrebno imati aparat S2 za gašenje požara koji je dovoljan da se spreči šteta na skoro 80 odsto delova ispod haube. Većina automobila, kaže, ima S1 aparat i sa njim nije moguće ugasiti ni najmanji požar.

"Ukoliko imate S2 aparat, pokušajte brzo da ugasite požar i to je jedini način da sačuvate 70 do 80 odsto delova ispod automobila", rekao je Brkić.

Kada su visoke temperature gotovo da nema dana da ne plane neki automobil, a bilo je slučajeva da izgore i autobusi.

(MONDO/RTS)

Komentari 5

Komentar je uspešno poslat.

Vaš komentar je prosleđen moderatorskom timu i biće vidljiv nakon odobrenja.

Slanje komentara nije uspelo.

Nevalidna CAPTCHA

DPF nije kriv

Svi dizeli sa DPF-om imaju senzore za temperaturu i pritisak na ulazu i izlazu DPF, DOC i na novijim dizelima SCR filtera. U koliko kompjuter automobila registruje kriticnu vrednost temperature ili pritiska automobil ulazi u “derate” mod kako bi se sprecila neka havarija. Sumnjam da bas to moze da izazove pozar, pre bih rekao neispravnost vozila recimo da taj DPF filter dodiruje neki deo na vozilu koji ne bi trebalo i onda pri visoke temperature usled regeneracije dodje do pozara. Svakako automobil bi trebao redovno da se kontrolise posebno stariji automobili

Shone

Nikad vise dizel

gavrilo

a kako da ugasim i spasem 70 do 80% ispod haube ako ne dignem haubu?????

special image