
Kako pokazuju rezultati istraživanja kompanije AGB "Nilsen", koja se bavi merenjem gledanosti televizijskog programa, prosečan gledalac televizije u Srbiji provede u toku godine više od pet sati dnevno pred malim ekranom.
Ovo istraživanje je pokazalo da je prošle godine probijena granica od 300 minuta dnevno provedenih pred malim ekranima, što je pet sati.
Ove godine po dužini gledanja prva tri meseca bila su identična prvom kvartalu 2009. godine, kada je prosečna gledanost za tri meseca iznosila rekordnih 363 minuta, a u aprilu je usledio pad.
Prosečna dnevna dužina gledanja televizije u aprilu 2009. godine bila je 282 minuta, a ovog aprila izmerena je prosečna gledanost od 320 minuta.
To znači da je za prva četiri meseca ove godine postignut rekord - više od pet i po sati pred malim ekranom.
Direktor kompanije AGB "Nilsen" Darko Broćić kaže da ispred TV ekrana najviše sedi najstarija populacija, kojoj je to jedina zabava, ali i nezaposleni građani.
List piše da su stručnjaci nepodeljeni u stavu da ovome kumuje opšta društvena situacija u kojoj se nalazi prosečan građanin Srbije - siromaštvo, beznađe i nedostatak jasnog cilja u životu.
Psiholog Žarko Trebješanin smatra da je ovakva situacija posledica toga što ljudi nemaju jasan cilj, imaju višak slobodnog vremena i ističe da ovakav izbor predstavlja liniju manjeg otpora, jer bi višak mogli da iskoriste za obrazovanje.
Sociolog Ratko Božović je uveren da prosečan građanin Srbije provede i više vremena pred malim ekranom nego što pokazuju rezultati ovog istraživanja.
"Ljudi u krizi su apatični, a apatičan čovek slabo rezonuje i suočava se sa porazom životnog stila. Hvata se za komunikaciju sa medijima i postaje voajer - po sistemu ako ne mogu da sagledam sopstveni život, mogu da gledam tuđi i da zaključim da nisam gori od onih koji se tamo predstavljaju", zaključuje Božović.
(MONDO)
Ovo istraživanje je pokazalo da je prošle godine probijena granica od 300 minuta dnevno provedenih pred malim ekranima, što je pet sati.
Ove godine po dužini gledanja prva tri meseca bila su identična prvom kvartalu 2009. godine, kada je prosečna gledanost za tri meseca iznosila rekordnih 363 minuta, a u aprilu je usledio pad.
Prosečna dnevna dužina gledanja televizije u aprilu 2009. godine bila je 282 minuta, a ovog aprila izmerena je prosečna gledanost od 320 minuta.
To znači da je za prva četiri meseca ove godine postignut rekord - više od pet i po sati pred malim ekranom.
Direktor kompanije AGB "Nilsen" Darko Broćić kaže da ispred TV ekrana najviše sedi najstarija populacija, kojoj je to jedina zabava, ali i nezaposleni građani.
List piše da su stručnjaci nepodeljeni u stavu da ovome kumuje opšta društvena situacija u kojoj se nalazi prosečan građanin Srbije - siromaštvo, beznađe i nedostatak jasnog cilja u životu.
Psiholog Žarko Trebješanin smatra da je ovakva situacija posledica toga što ljudi nemaju jasan cilj, imaju višak slobodnog vremena i ističe da ovakav izbor predstavlja liniju manjeg otpora, jer bi višak mogli da iskoriste za obrazovanje.
Sociolog Ratko Božović je uveren da prosečan građanin Srbije provede i više vremena pred malim ekranom nego što pokazuju rezultati ovog istraživanja.
"Ljudi u krizi su apatični, a apatičan čovek slabo rezonuje i suočava se sa porazom životnog stila. Hvata se za komunikaciju sa medijima i postaje voajer - po sistemu ako ne mogu da sagledam sopstveni život, mogu da gledam tuđi i da zaključim da nisam gori od onih koji se tamo predstavljaju", zaključuje Božović.
(MONDO)
Pridruži se MONDO zajednici.