• Izdanje: Potvrdi
IMATE PRIČU? Javite nam se.

IMATE PRIČU? Javite nam se.

IMATE PRIČU? Javite nam se.

Ubacite video ili foto

Možete da ubacite do 3 fotografije ili videa. Ne sme biti više od 25 MB.

Poruka uspešno poslata

Hvala što ste poslali vest.

Dodatno
Izdanje: Potvrdi

Ukucajte željeni termin u pretragu i pritisnite ENTER

U SRBIJI POSTOJI 9 CRNIH TAČAKA! Tuda prolazi opasan i OTROVAN tovar, stručnjak objasnio razmere moguće KATASTROFE!

Autor Aleksandar Blagić

Zvezdan Kalmar iz centra za ekologiju i održivi razvoj je saopštio da u Srbiji postoji devet industrijskih centara u kojima se vrši prevoz opasnih materija.

 Prevoz opasnog tovara u Srbiji Izvor: Youtube/Plus Online/Kurir TV/Screenshot

Zvezdan Kalmar iz centra za ekologiju i održivi razvoj saopštio je u intervjuu za "Kurir" da se u Srbiji nalazi nekoliko mesta u kojima se vrši prevoz opasnih materija koje bi mogle da izazovu pravu ekološku katastrofu. Takva katastrofa je srećom izbegnuta u Pirotu, ali Kalmar upozorava na devet mesta u Srbiji u kojima postoji realna opasnost da u slučaju takvog incidenta može da dođe do ozbiljnih posledica.

"Amonijak nije jedina vrsta opasnih materija koje se prevoze. Šta li bi se tek desilo kada bi umesto amonijaka bila sumporna kiselina. Pre pet godina sam upozorio da treba naći rešenje za prevoz opasnih materija ispod Beograda i u njegovoj okolini. Pored prestonice, tu su i Pančevo, Bor, dolina Jadra, Valjevo, odnosno Kostolac, Kolubara. Takođe, tu je i Smederevo, Šabac, koji je i bio povezan ovim delom pruge na kojoj je došlo do akcidenta.

Opasne tačke su one u blizini industrijskih zona. Pored prevoza tih opasnih materija imamo i transport materija koje ne mogu da izazov katastrofu, ali imaju negativan uticaj na životnu sredinu. To je, na primer, prevoz pepela, uglja, šljake. Nikada nisam video nijedan kamion koji prevozi ugalj da je prekriven.

Ne želim da širim paniku i ne mora da znači da će se na svim mestima desiti ovako nešto, ali dovoljan je samo jedan od sto slučajeva i da dođe do ekološke katastrofe. Tu ne strada samo biljni i životinjski svet već i podzemne i nadzemne vode. Što se tiče zdravstvenih problema i opasnosti od trovanja, to je dosta kompleksnije i obimnije", rekao je Kalmar.

Kalmar ističe da bi ceo beogradski čvor trebalo da se izanalizira. Navodi da bi tu trebalo da se vidi šta se može, a šta ne bi trebalo da se prevozi od štetnih materija. Prema njegovim rečima, transportne crne tačke u Srbiji su:

  • Pančevo - teška hemijska industrija, prevoz opasnih, otrovnih i zapaljivih supstanci
  • Pirot - amonijak
  • Šabac - amonijak
  • Smederevo - sirovine za topionicu, otpad i sirovine koje se spaljuju
  • Bor - sumporna kiselina
  • Kostolac - hlorovodonična kiselina, ugalj, pepeo
  • Kolubara - hlorovodonična kiselina, ugalj, pepeo
  • Valjevo i dolina Jadra - hlorovodonična i sumporna kiselina
  • Beograd - vagon-cisterne sa opasnim teretom prolaze kroz vračarski tunel (od Vukovog spomenika do Karađorđevog parka)

Kalmar se za kraj osvrnuo na mogućnost katastrofe u Beogradu, kod Vukovog spomenika. Zbog toga je napomenuo zašto je važno da se razgovara o strategijama saobraćaja.

"Ne mogu ni da zamislim šta bi se desilo kad bi se ovakva katastrofa desila, recimo, kod Vukovog spomenika. Zbog toga je važno da se u budućim diskusijama o strategijama saobraćaja priča o stanju infrastrukture jer Srbija pretenduje da bude industrijalizovana, a vrši ovakav prevoz na većem broju lokacija", zaključuje Kalmar.

(MONDO/Kurir)

Pročitajte i ovo

Komentari 11

Komentar je uspešno poslat.

Vaš komentar je prosleđen moderatorskom timu i biće vidljiv nakon odobrenja.

Slanje komentara nije uspelo.

Nevalidna CAPTCHA

gacikus

Beograd da bitno je, nebitan je Nis,kroz koji prolaze teretni vagoni i cisterne i to kroz centar

oni

Prahovo, Negotin mesta gde cisterne idu direktno kroz naseljena mesta

Realan VGD

Pa taj prevoz se prevozi decenijama, to je najjeftiniji transport. I naravno da ce se nastaviti i dalje prevoziti

special image