• Izdanje: Potvrdi
IMATE PRIČU? Javite nam se.

IMATE PRIČU? Javite nam se.

IMATE PRIČU? Javite nam se.

Ubacite video ili foto

Možete da ubacite do 3 fotografije ili videa. Ne sme biti više od 25 MB.

Poruka uspešno poslata

Hvala što ste poslali vest.

Dodatno
Izdanje: Potvrdi

Ukucajte željeni termin u pretragu i pritisnite ENTER

LISTA NAJGORIH POLOVNJAKA: Vlasnik auto centra za MONDO - Ovi se najviše kvare, na prvom mestu besna nemačka mašina!

Autor Marija Ivetić

Velika stavka u životu svake porodice svakako je kupovina automobila koji praktično postaje njihov novi član porodice, ali osim cene koju izdavajamo za njegovu kupovinu, neretko zaboravljamo da novac iziskuje i redovno mesečno i godišnje održavanje.

 Koji polovni automobil je najbolji, a koji najgori Izvor: MONDO/Marko Tanasković/RTS/Screenshot

Iako pojedini vozači menjaju marke automobila pri svakoj kupovini novog vozila, većina njih ipak je verna jednoj, najviše zbog pouzdanosti. Ipak, sledeći put kada se odlučite za kupovinu novog automobila dobro razmislite jer možda nije uvek najpouzdaniji onaj koji je na dobrom glasu, koji je “proveren”, ima dobar renome, ali i “dobru” cenu.

Prema rečima automehaničara, takav slučaj je upravo sa automobilima marke BMW, vozilima koje naši građani izuzetno cene, ali koja su jako skupa za održavanje, pritom se često kvare.

“Kada su u pitanju polovna, ali i nova vozila marke BMW, kvarovi su jako česti. Najviše se kvari BMW X1 koji ima probleme sa pumpama, sa ubrizgavanjem goriva, EGR ventilima itd. Generalno, ne preporučujem kupovinu vozila marke BMW jer su njihovi automobili jako skupi za održavanje, a ovde vozači mahom nemaju novca za odgovarajuće servisiranje i automobile kupuju samo radi ‘šminke’”, kaže za MONDO vlasnik auto centra “Boban speed” na Paliluli i ističe da na našim ulicama ima puno dotrajalih vozila i starih polovnjaka koji nisu adekvatno održavani.

Izvor: MONDO/Stefan Stojanović

Koji polovnjak je najbolji?

Prema njegovim rečima, dosta se kvare i vozila marke Ford i Opel, prevenstveno Ford Mondeo i Ford Fiesta. Takođe, kako navodi, automobili marke Reno imaju česte kvarove, dok je na crnoj listi i Volkswagen, doduše u manjoj meri.

"Savetovao bih kupovinu Citroena imajući u vidu da se radi o finim gradskim vozilima koja su cenovno pristupačna. Novi C5 košta oko 20.000 evra, ali što se tiče polovnjaka tu je malo slabiji izbor i ponovo bih izdvojio C5 Citroen. Do sada se odlično pokazao, posebno generacija 2012- 2016, automobil koji se može naći za oko 6.000 – 7.000 evra", navodi vlasnik auto centra za MONDO.

Stručnjak ističe i da je najčešća greška kojoj vozači pribegavaju ta što ne rade redovna održavanja vozila, velike servise i setove kvačila, već kod automehaničara odlaze tek kada im stane auto.

Slične savete daje i automehaničar Zoran Mladenović iz Beograda koji kaže da najpre, kada tek stignete do vlasnika polovnog automobila, dobro pogledajte sve spolja.

Izvor: TV Prva/screenshot

 "Opšte stanje vozila dobro pogledajte, da li je polovni auto kompletan, da ne fale neki delovi? Korozija je vrlo bitna, nekada su vozila neprikladno čuvana i parkirana i 'povuku' koroziju od zemlje. Stanje motora i kilometraža su, naravno, takođe važni", rekao je automehaničar Zoran.

Kako proveriti stanje motora? 

"Najbitnije je da motor nije mastan, da bude suv, da nisu vršene neke velike popravke. Pogledajte bocu tečnosti za hlađenje, mora da bude providna, bez gasova. Sama tečnost mora biti crvene boje ako je G12, ne braon ili crna, to je naznaka da je motor pred generalnom popravkom. Proverite nivo ulja, kakvo je stanje motora kada je zagrejan, koliko dimi kada se digne čep za ulje, to je naznaka da motoru treba velika popravka", rekao je on.

Kada su spoljašnja oštećenja u pitanju, automehaničar je rekao da polovni automobili često imaju uobičajene udarce od gradske vožnje, ali da to nije ništa strašno i može da se popravi. Neka vas takva oštećenja ne odgovore od kupovine polovnjaka koji inače ispunjava vaše kriterijume, jedini tip vozila koji automehaničar nikako ne preporučuje je "sklapano" - automobil koji nije fabrički napravljen tako već su ga prethodni vlasnici sastavljali od "ko zna kojih" delova.

(Mondo)

Možda će vas zanimati

Tagovi

Komentari 100

Komentar je uspešno poslat.

Vaš komentar je prosleđen moderatorskom timu i biće vidljiv nakon odobrenja.

Slanje komentara nije uspelo.

Nevalidna CAPTCHA

Ford zakon

Ford mondeo mk4 2009 godiste, vozim 5 godina, samo redovni servisi. Jedini kvar na trapu stabilizator. Tako da ovo ne pije vodu, jos citroen se ne kvari, od francuza citroen najgori.

Raca

Fijat je zakon ..nije skup pri kupovini ,a vise nego povoljan za odrzavanje. Ko nece statusni simbol ovo je za nas pravi izbor.

Agc

Čovek priča gluposti, opel i ford se najviše kvare? Bitno da se Dačija i Fiat ne kvare. Ford fiesta je odličan auto, neuništiv, vozio sam je o 0 do 500000 km bez većih kvarova, tako da gospodin je promašio profesiju.

special image