• Izdanje: Potvrdi
IMATE PRIČU? Javite nam se.

IMATE PRIČU? Javite nam se.

IMATE PRIČU? Javite nam se.

Ubacite video ili foto

Možete da ubacite do 3 fotografije ili videa. Ne sme biti više od 25 MB.

Poruka uspešno poslata

Hvala što ste poslali vest.

Dodatno
Izdanje: Potvrdi

Ukucajte željeni termin u pretragu i pritisnite ENTER

KAKVA GREŠKA U ZAKONU O SAOBRAĆAJU! Stručnjak otkriva: Jedna stvar je tokom vožnje dozvoljena, a to je nedopustivo!

Autor Marija Ivetić

Saobraćajni stručnjak za MONDO navodi da roditelji u toku vožnje, često čine veliku grešku koja je u skladu sa zakonom, ali koja može proizvesti teške posledice po decu.

 Kako dete sme da se prevozi u automobilu Izvor: Printscreen/Youtube/Kurir/mondo/stefan stojanović

Statistički podaci govore da u proseku 1.200 dece godišnje bude povređeno u saobraćaju, u proseku 11 mališana godišnje izgubi život na putevima u Srbiji, a brojevi pokazuju da oko 30 procenata dece koja su stradala u vozilima, nije koristilo pojas ili sedelo u sedištu predviđenom za vožnju dece.

Prema navodima iz Uprave saobraćajne policije, tokom proteklog perioda kada se pojačano kontrolisalo korišćenje sigurnosnog pojasa i načina prevoza dece u vozilima, utvrđeno je da 329 dece nije prevoženo na odgovarajući način, a još jedan od problema je što roditelji dovoljno ne poznaju zakon.

Ipak, možda najveći problem predstavlja odredba koja, prema rečima saobraćajnog inženjera i veštaka Vladimira Simidžije, može dovesti do ozbiljnih povreda i fatalnog sihoda u slučaju nesreće.

Simidžija u razgovoru za MONDO objašnjava da u motornom vozilu na prednjem sedištu ne sme da se prevozi dete mlađe od 12 godina, ali izuzetno, dete do tri godine starosti može se prevoziti na prednjem sedištu ukoliko se prevozi u bezbednosnom sedištu, odnosno korpi koja je okrenuta suprotno pravcu kretanja vozila, ukoliko vozilo nema ili je isključen bezbednosni vazdušni jastuk.

“Protivnik sam prakse da roditelji decu prevoze na prednjem sedištu iz razloga što se traži da stolica u kojoj dete sedi bude okrenuta u suprotnom smeru od smera kretanja vozila. Takav položaj niti je prirodan niti bezbedan jer, ukoliko se vozilo malo cimne, detetu lako ode glava pozadi i dogodi se najgori vid povrede. Veliki sam protivnik takvog načina prevoženja dece, ali zakon to dozvoljava”, ističe Simidžija.

Naš sagovornik dodaje i da je postojeći zakon preobiman, te osim osnovnih članova, mnogi vozači nisu upoznati sa ostalim odredbama koje se, samim tim, ni ne poštuju i dovode do toga da se zanemaruju pravila.

Izvor: Mondo

“S obzirom da je sada bezbednost dece u vožnji u fokusu javnosti iz razloga što su deca ponovo počela da nam ginu, predložio sam da nadležni organi odrede cilj po kojem ćemo biti lideri u bezbednosti dece u saobraćaju u naredne dve godine i koji će omogućiti da dođe do izvesnih promena u zakonu”, navodi stručnjak.

U opasnosti i deca na zadnjem sedištu

Prema njegovim rečima, ugrožena su i deca koja se na isti način prevoze na zadnjem sedištu automobila, okrenuta u suprotnom smeru od smera kretanja vozila.

“Smatram da dete i na zadnjem sedištu pod obavezno treba da bude usmereno ka smeru u kojem se vozilo kreće. Ipak, najbitnije je da bude smešteno na zadnjem sedištu jer udar ide od napred i dok dođe do deteta, udar znatno oslabi. Velike su šanse da dete mnogo bolje prođe nego što bi to bio slučaj da se prevozi na prednjem sedištu”, naglašava naš sagovornik.

Simidžija apeluje na roditelje da ne koriste bilo koje sedište, odnosno da provere status auto sedišta i da li je prošlo ispitivanje, a kada je u pitanju položaj sedišta, ističe da samo sedište usmerava položaj u kojem će dete sedeti, te da treba pratiti preporuku proivođača.

Inače, trenutno predviđene kazna, ukoliko se dete prevozi bez dečijeg auto sedišta iznosi 5.000 dinara, dok se prevoz deteta mlađeg od 12 godina na mestu koje nije predviđeno za sedenje, kažnjava sa minimum 15 dana zatvora ili novčanim iznosom od 100.000 do 120.000 dinara.

(Mondo)

Možda će vas zanimati

Komentari 30

Komentar je uspešno poslat.

Vaš komentar je prosleđen moderatorskom timu i biće vidljiv nakon odobrenja.

Slanje komentara nije uspelo.

Nevalidna CAPTCHA

SRBE PO DZEPU

Prvestveno ovde su vozaci koji voze decu problem , saobracajne preksaje koji prave nepostovanjem OGRSNICENJA BRZINE ILI TI NWPRILAGODJENA VOZNJA, kao i nepostovanje upotrebe zadtitne opreme za decu. Nema filozofije i kad nas zaustiva policajac i vidi da dete nije vezano ili nema sediste das 1000 din da prodjes e TO JE BIT PROBLEMA KORUPCIJA. DA GA KAZNI 20.000 DIN OTRCAO BI U RADNJI ODMAH POSLE TOGA

Lane

Najbolje je da zabranimo decu. Sediste u obrnutom polozaju je za bebe, cim nogice porastu nemaju gde i sediste se okrece, ako ne moze menja se sediste. Posto su obrnutom polozaju bebe blago uzdignute, a nogice savijene kao kad su u stomaku sile koje deluju pri kocenju se rasporedjuju na celo telo, a ne samo na vrat. Vozio sam tako dvoje dece, po citavoj evropi, a i trece cu ako bog da. Hocete da imamo natalitet i oporavak nacije za koji je potrebno sto vise porodica sa troje i cetvoro dece, sa dvoje dece u proseku imamo mortalitet, a ovamo bi tim porodicama da uvedete sve moguce zabrane. Jak si mi ti strucnjak.

Matori

Primer nesreća u vozu. Istraživanja su pokazala da naj veći broj preživelih je sedeo okrenut od pravca kretanja.Kod stradalih su primelili da je veliki broj uzroka smrti bio lom vratnog pršljena. Pa izvedite zaključak iz toga.

special image