• Izdanje: Potvrdi
IMATE PRIČU? Javite nam se.

IMATE PRIČU? Javite nam se.

IMATE PRIČU? Javite nam se.

Ubacite video ili foto

Možete da ubacite do 3 fotografije ili videa. Ne sme biti više od 25 MB.

Poruka uspešno poslata

Hvala što ste poslali vest.

Dodatno
Izdanje: Potvrdi

Ukucajte željeni termin u pretragu i pritisnite ENTER

DA LI JE DOZVOLJENO PARKIRANJE NA TROTOARU? Evo šta kaže zakon, samo u ovom slučaju smete da ostavite auto

Autor Sara Gajić

Pronalaženje parking mesta je večiti problem naročito u velikim gradovima.

 GetOriginalImageById.jpg Izvor: MONDO/Stefan Stojanović

Parkiranje nije ozbiljan problem samo u centralnim delovima većih gradova. Naprotiv! I periferija i prigradska naselja veliku muku muče sa parking mestima. Stoga se vozači snalaze kako znaju i umeju. A to snalaženje vrlo često podrazumeva parkiranje na trotoaru.

Šta kaže zakon?

Zakon kaže: Trotoar je posebno uređen deo puta pored kolovoza namenjen prvenstveno za kretanje pešaka. Dakle, "prvenstveno" - ne isključivo.

Zakon čak i dozvoljava parkiranje na trotoaru, ali SAMO pod jasno određenim uslovima: Vozač ne sme da zaustavi ili parkira vozilo na trotoaru, osim ako je to dozvoljeno (regulisano) saobraćajnom signalizacijom, i ako na trotoaru, kada je vozilo parkirano, ostane slobodan prolaz za pešake najmanje širine 1,60 metara, koji ne sme biti uz ivicu kolovoza.

Parkiranje na trotoaru je dozvoljeno isključivo:

1) ako je to dozvoljeno (regulisano) saobraćajnom signalizacijom
2) ako ostaje slobodan prolaz za pešake najmanje širine 1,60 metara
3) ako taj prolaz nije uz ivicu kolovoza

Mora da postoji saobraćajni znak da je dozvoljeno parkiranje, da se auto parkira uz ivicu kolovoza i mora da ostane najmanje 1.6 metara slobodnog prostora za pešake. Sa druge strane, vozači kažu da jednostavno nemaju gde da parkiraju. Često ni traženje parkinga daleko od kuće/stana ne pomaže. Jednostavno, mnogo je više automobila nego regularnih parking mesta, bez obzira da li se plaćaju ili ne.

Pešaci, naravno, imaju puno pravo da kažu da ih takva objašnjenja ne interesuju. Oni imaju pravo po zakonu da se slobodno kreću trotoarom.

Rešenje?

Rešenja nema na vidiku, nažalost, iako se o ovom problemu govori već dugo. Podzemne garaže u centru svakog grada sa nedostatkom parkinga neće pomoći onima koji ne žive u blizini takve garaže. Generalno, ovaj problem postaje sve veći. Možda je stoga vreme za neka "iracionalna" rešenja, pošto već ne možemo da nađemo racionalna? Na primer, da se ulica koja je posebno problematična pretvori u jednosmernu, a traka koja je sada "višak" pretvori u parking.

Uostalom, to je recept koji su vozači samoinicijativno počeli odavno da primenjuju na nekim lokacijama. Jedino što ulica nije zvanično jednosmerna iako ima samo jednu traku, pa se problem mimoilaženja rešava na razne načine...

Takođe bi bar malo pomoglo kada se na parkinzima ne bi sadilo drveće između parking mesta, pošto zauzima mnogo prostora. I neretko svojim korenjem izdigne podlogu toliko da je parkiranje pored drveta gotovo nemoguće. Tu između brojnih pešaka i ponekih dečjih kolica slalom voze automobili, kombiji i kamioni koji snabdevaju prodavnice, pekare, itd.

(MONDO/Polovni automobili)

Pročitajte i ovo

Komentari 21

Komentar je uspešno poslat.

Vaš komentar je prosleđen moderatorskom timu i biće vidljiv nakon odobrenja.

Slanje komentara nije uspelo.

Nevalidna CAPTCHA

Neko iz mase

Rešenje bi mogli da budu parkinzi na više nivoa ili iznad ulica

Lola

Parking je dozvoljen na trotoaru tamo gde se naplacuje. Na pr. U Takovskoj ulici u Beogradu, na trotoarima nije bilo dozvoljeno parkiranje, dok nisu uveli naplatu. Sada je dozvoljeno.

Dusan

Stvar je zapravo vrlo jednostavna. U Zakonu piše gde je dozvoljeno parkiranje, a gde nije. Šta ako nema dovoljno mesta - ništa i dalje ne smeš da parkiraš gde hoćeš jer tako piše u Zakonu. I mnogo bogatije i razvijenije zemlje imaju problema sa brojem parking mesta ali Zakon je Zakon, tu je da bi zaštitio kvalitet života svakoga od nas i da bi sprečio da grad postane džungla kao što naši gradovi polako postaju. Kada bi se poštovao vrlo brzo bi na tržištu stanovi bez obezbeđenog parking mesta postali neprivlačni i posle par godina bi se stvari dovele u red. Prvo obezbedi parking pa onda kupi auto. I ja bih voleo da imam kravu ali ne smem da je držim u stanu pa je nisam ni kupio.

special image