Nakon što su mu deonice u ponedeljak pale za gotovo 50 odsto, kultni brend Taperver (Tupperware) suočava se s izumiranjem jer ne uspeva da privuče mlađe kupce. Loše poslovanje firme potvrdio je i sam Taperver, koji je u saopštenju upozorio da sumnjaju kako mogu dugoročno nastaviti poslovanje, prenosi Dejli mejl.
Kompanija stara 77 godina poslednjih godina borila se s održavanjem imidža i reputacije pred novom konkurencijom, dok je istovremeno tražnja za njihovim proizvodima za domaćinstvo pala. Iz Tapervera su poručili da rade na pronalaženju finansijskih sredstava kako bi ostali u poslu. Kao neke od metoda za smanjenje rashoda razmatraju manji broj zaposlenih i manji broj nekretnina u svom vlasništvu.
"Taperver je na putu da preokrene situaciju, današnji dan označava kritičan korak u rešavanju finansijske stabilnosti i likvidnosti. Kompanija čini sve što je u njenoj moći kako bi ublažila posledice nedavnih događaja i preduzimamo hitne mere da bismo pronašli dodatne izvore finansiranja i rešili finansijsku situaciju", rekao je izvršni direktor Migel Fernandez.
Berza zapretila brisanjem
Druga borba koju Taperver vodi je ona s Njujorškom berzom. Zbog nepodnošenja godišnjeg izveštaja, berza je izdala upozorenje i preti brisanjem s berze. Tokom prošle godine deonice firme pale su 90 odsto, a kao glavni razlog navodi se nemogućnost privlačenja mlađih kupaca i uveravanje da su proizvodi održivi.
U svoj asortiman proizvoda uključili su održivije materijale poput stakla i nerđajućeg čelika, dok su neki od plastičnih proizvoda izrađeni od iskorišćenog mešanog otpada koji bi inače završio na odlagalištima. Fernandez tvrdi da Taperver pomaže u smanjenju bacanja hrane zato što u svom asortimanu imaju proizvode za skladištenje ostataka.
2021. godine sklopili su ugovor s Targetom - trgovcem na malo koji je popularan među mlađim generacijama. Pre toga, kompanija je svoje proizvode prodavala isključivo na Taperver zabavama ili preko sopstvene veb stranice.
"Problemi s kojima se suočavaju su pad broja prodavača, manja prodaja kućnih potrepština i brend koji nije dobro povezan s mlađim potrošačima. Kompanija je u nesigurnoj poziciji jer pokušava da poveća prodaju i nema sredstava za ulaganje u nove proizvode. Taperver je nekad bio rasadnik inovacija s praktičnim kuhinjskim priborom, ali su izgubili prednost na tržištu", rekao je Nil Sonders, maloprodajni analitičar i generalni direktor u Global Data Retailu.
(MONDO)
"Hajde bolan, skloni se, ćuti više!": Grof žestoko udario na Radeta Bogdanovića
Čukarički pustio menicu Partizanu: Novi problemi u Humskoj, moraju da spreme novac!
Kladionice i kockarnice više neće smeti da se reklamiraju: Silaze sa bilborda i mesta na otvorenom u Srbiji
Bez Miloša Teodosića na Žalgiris: Težak udarac za Zvezdu, a to nije sve!
Mondo ukrštenica za 29. oktobar: Jutarnja zabava i "razgibavanje" mozga!