Kompanija "Ribok internešnel" saopštila je da će sa svetskog tržišta povući svoje promotivne narukvice posle smrti jednog četvorogodišnjeg deteta u SAD, koje se otrovalo olovom pošto je progutalo deo narukvice.
Kompanija "Ribok internešnel" (Reebok International) saopštila je da će sa svetskog tržišta povući svoje promotivne narukvice posle smrti jednog četvorogodišnjeg deteta u SAD, koje se otrovalo olovom pošto je progutalo deo narukvice.Sa tržišta SAD biće povučeno 300.000 metalnih narukvica srebrne boje sa priveskom u obliku srca na kojem je ugraviran natpis "Ribok". Narukvice su od maja 2004. u SAD poklanjane pri kupovini obuće za decu, po ceni od 33 do 50 dolara. Narukvice će biti povučene i u Kanadi, Latinskoj Americi i Aziji, izvestila je agencija Rojters.
Taj nakit sadrži visok nivo olova koje može dovesti do trovanja i izazvati druge štetne posledice po zdravlje male dece, saopštila je američka Komisija za bezbednost robe široke potrošnje.
Oko 2.000 narukvica, proizvedenih u Kini, isporučeno je Kanadi, a 172.000 tržištu EU. Kompanija "Ribok", koju je ranije ove godine preuzeo nemački rival "Adidas", još utvrdjuje količinu narukvica na drugim tržištima.
Komisija je u posebnom izveštaju saopštila da američki trgovac na malo "Dolar tri stors" povlači 580.000 ogrlica i prstenja zbog visokog sadržaja olova u njima, mada nije bilo incidenata niti povreda vezanih za te proizvode.
(Tanjug-Ekos)