• Izdanje: Potvrdi
IMATE PRIČU? Javite nam se.

IMATE PRIČU? Javite nam se.

IMATE PRIČU? Javite nam se.

Ubacite video ili foto

Možete da ubacite do 3 fotografije ili videa. Ne sme biti više od 25 MB.

Poruka uspešno poslata

Hvala što ste poslali vest.

Dodatno
Izdanje: Potvrdi

Ukucajte željeni termin u pretragu i pritisnite ENTER

OPASNI TIKTOK IZAZOVI UPALILI CRVENI ALARM U SRBIJI! Plavi kit, Momo, a tek što CAR SPOTTING stvara VELIKE PROBLEME

Autor Uroš Matejić

"Crveni alarm" zbog opasnih Tik-tok izazova - deca istrčavaju pred vozila i gutaju kapsule.

 Opasni TikTok izazovi u Srbiji Izvor: YouTube/printscreen/Al Jazeera Balkans

Tik-tok izazovi ili sinonim za neverovatne poduhvate, često opasne po život, postali su nažalost interesantni i našim tinejdžerima, iako je smrtnih slučajeva bilo i u Srbiji. Psiholozi imaju svoja objašnjenja, a roditelji strepe. Plavi kit, Momo, cimet izazov, nestanak na 72 sata, petoparac, izazov gutanja kapsula, samo su neki od opasnih izazova na društvenim mrežama u kojima učestvuju deca, piše RTS.

Najnoviji je takozvani "car spotting" izazov. Nije, ipak, ovo jedini Tik-tok izazov koji ugrožava bezbednost u saobraćaju - 2018. godine aktuelan je bio "kiki", izazov da mladi izađu iz automobila u pokretu i igraju uz pesmu poznatog američkog repera.

"Jedan od izazova je i da učenik osnovne škole leži na pešačkom prelazu i sačeka da se automobil približi u toj meri, da samo skoči i pretrči ulicu. To se odvija u večernjim satima, tako da vozač treba da bude ekstremno obazriv, jer ne očekuju da će neko iskočiti", ukazuje edukatorka za bezbednost dece na internetu Katarina Jonev Ćirković.

Smrtni slučajevi

Pre dve godine, zbog prihvatanja Tik-tok izazova, preminula je desetogodišnja devojčica u Italiji, koja je učestvovala u takozvanom izazovu onesvešćivanja. Smrtnih slučajeva bilo je i u Srbiji, kada je iste godine dečak pronađen mrtav u Rakovici. "Deca su podložna Tik-tok izazovima, jer još nemaju razvijen prefrontalni korteks, neophodan za dobro rasuđivanje, promišljanje rizika i posledica", objašnjava psiholog Leo Ivanišević. Ističe i da deca pogrešno tumače norme, jer kada vide da "svi" nešto rade onda to mora da je normalno.

Ovu društvenu mrežu koristi oko 830 miliona ljudi, od kojih je čak 27 odsto mlađe od 18 godina i nije nemoguće da su među njima najmlađi članovi naših porodica. Ako primetimo njihovo učestvovanje u izazovima, savet stručnjaka je da bez panike prvo razgovaramo.

"Ako mislite da je detetu neprijatno da priča o sebi, pitajte ga šta rade drugari. Napravite dogovor sa njim da možete da mu proveravate socijalne mreže i da mu budete prijatelji na tim mrežama. Kroz otvorena pitanja mu sprovodite korake da može samo da zaključi da izazovi i lajkovi nisu vredni da rizikuje život i zdravlje", priča Ivanišević.

Veštačka inteligencija i Tik-tok

Iako je prema zvaničnom "kodeksu" zabranjeno da deca mlađa od 13 godina imaju Tik-tok nalog, mnogi lažiraju godinu svog rođenja. Jedno od rešenja, koje je pred Kongresom u Americi predstavio direktor Šou Ži Ču, jeste da će veštačka inteligencija moći da proveri kada korisnici krše ovo pravilo. Kako će sve to izgledati znaće se kada Tik-tok najavljeno sprovede u delo. Ipak, to otvara novi problem - ugrožavanje privatnosti.

(MONDO/RTS)

Možda će vas zanimati

Komentari 9

Komentar je uspešno poslat.

Vaš komentar je prosleđen moderatorskom timu i biće vidljiv nakon odobrenja.

Slanje komentara nije uspelo.

Nevalidna CAPTCHA

Nik

Sećam se keva da mi je pričala kako je fora bila, da se stane na ivicu trotoara i onda pretrči što bliže autu koji prolazi.. To je bilo tipa pre 50god.. toliko o tome i najnovijim izazovima.. isto kao i vicevi.. samo se vrti u krug..

Voždovac

Ako vam neko tako iskoci pred kola ili legne na lezeci, stanite, odvojite minut vremena i prevaspitajte ga kad ga vec nisu vaspitali njegovi nevaspitani roditelji!

Ja

Zašto je Tik Tok kriv za nesposobne roditelje koji ne znaju da nauče decu sta je dobro šta ne! Deca trebaju da se nauče koje opasnosti na netu vrebaju… Normalno, od malena naučeni dete neće pratiti trend i gledati tako nešto

special image