U poslednjih deset dana, čak tri saobraćajne nesreće su izazvali dostavljači hrane u Beogradu. U poslednjoj, na pešaka je naleteo dostavljač na električnom biciklu i povređeni čovek se od tada nalazi na intenzivnoj nezi u teškom stanju.

Zbog toga je Agencija za bezbednost saobraćaja u saradnji sa Ministarstvom unutrašnjih pokreta pokrenula projekat edukacije. "Kako poboljšati bezbednost dostavljača u saobraćaju" i krajem jula je održan prvi sastanak.

"Idu po pešačkim prelazima, trotoarima, kreću se kuda ne bi smeli da se kreću. To čine zato što su pojedine aplikacije dale bonus, na osnovu tog bonusa on mora da napravi određen broj dostava. Recimo 180 dostava za sedam dana - on mora u proseku 30 dostava dnevno, da bi to ostvario za šest dana jer sedmi dan neće raditi“, objašnjava za "RTS" predsednik Udruženja dostavljača vozača Srbije Ljubomir Perić.

Dostavljačica Slobodanka Đurić kaže da svakodnevno dobijaju mejlove da budu oprezni, naročito biciklisti. Objasnila je da se "brzina" odnosi na što oprezniju vožnju, a ne da se što pre stigne do korisnika koji čeka svoju narudžbinu.

Svakodnevno nam stižu mejlovi da mora strogo da se vodi računa, posebno biciklistima, da moraju da vode računa, da gledaju. Šta znači brzina dostave - ne misli se da što pre treba stići do korisnika, ne misli se na brzinu da što brže treba da se vozi, nego što opreznije”, kaže Slobodanka.

Savetnik direktora Agencije za bezbednost saobraćaja, Milan Ilić, tvrdi da će biti organizovani treninzi i besplatne edukacije, pre svega u Beogradu i Novom Sadu. Krajem jula je održan prvi sastanak.

"Napravićemo određene treninge i zajedno ćemo da odradimo besplatnu edukaciju dostavljača u Srbiji, pre svega u Beogradu i u Novom Sadu. Problem koji se pojavljuje je da su tu uglavnom mladi dostavljači koji se vrlo brzo menjaju, te je potreba za tim treninzima učestala i verujemo da ćemo time poboljšati bezbednost svih učesnika u saobraćaju i generalno bezbednost u saobraćaju”, kaže savetnik direktora Agencije za bezbednost saobraćaja Milan Ilić.

Za posao dostavljača, potrebna je dobra volja uz znanje vožnje motora, bicikla ili automobila. Nije potrebna obuka ili kurs.

Da na svakom vozilu postoje taksi table koje bismo mi finansirali i plaćali Gradu za korišćenje iste, na njoj bi bio referentni broj dostavljača. Tako da biste vi kao prolaznici koji koriste parkinge prepoznali da je to vozilo dostavljačko i da će u roku od par minuta da se skloni. Napravili smo projekat da se to ne zloupotrebljava. Dostavljač bi to nosio isključivo onda kada mu je radno vreme, imali bismo našu kontrolu”, objašnjava predsednik Udruženja dostavljača vozača Srbije Ljubomir Perić i dodaje da će predložiti Gradu Beogradu i da im se omogući da se kreću žutom trakom.

Predložio je da svi koji koriste njihove usluge - restorani, stambene zgrade, obezbede adekvatna parking mesta. Međutim, mnogi stručnjaci tvrde da je bezbednost dostavljača najviše ugriđena iako oni često izazivaju nesreće. Naveli su da su oni "najranjiviji" učesnici u saobraćaju iako često krše propisanu brzinu voze bez zaštitne opreme.

BONUS VIDEO:

Kurir Žena oborena na uglu Vlajkovićeve i Svetogorske od strane dostavljača

(MONDO/021.rs/RTS)