• Izdanje: Potvrdi
IMATE PRIČU? Javite nam se.

IMATE PRIČU? Javite nam se.

IMATE PRIČU? Javite nam se.

Ubacite video ili foto

Možete da ubacite do 3 fotografije ili videa. Ne sme biti više od 25 MB.

Poruka uspešno poslata

Hvala što ste poslali vest.

Dodatno
Izdanje: Potvrdi

Ukucajte željeni termin u pretragu i pritisnite ENTER

VELIKE PROMENE NA VOZAČKIM DOZVOLAMA, POSEBNO ZA OVE VOZAČE: Ko ima B kategoriju, ubuduće će važiti nova pravila

Autor Ivana Lazić

Izmenama Zakona o bezbednosti saobraćaja biće obuhvaćeno više kategorija vozača.

 Kako trošiti manje goriva tokom vožnje Izvor: MONDO/Uroš Arsić

Izmene Zakona o bezbednosti saobraćaja na putevima donose značajne novosti u raznim kategorijama, a to se odnosi i na vozačke dozvole. Prva važna promena jeste da će biti snižena starosna granica za profesionalne vozače, pa će tako biti moguće da se za volan kamiona sedne i sa navršenih 18 godina.

Vozači koji imaju B kategoriju, a koji žele da polože za motocikl moraju da dobiju prvo probnu vozačku za tu kategoriju.

Dakle, ako najavljene izmene budu usvojene u Skupštini, vozačima koji imaju položen vozački ispit za AM ili B kategoriju, biće izdata puna, a ne probna vozačka za kategorije A, A1 i A2.

Procenjuje se da u Srbiji ima 20.000 vozača manje od realnih potreba, a podatak koji posebno brine jeste da je prosečna starost zaposlenih profesionalnih vozača u drumskom saobraćaju čak 55 godina! Zato su nadležni u našoj zemlji odlučili da snize granicu za dobijanje dozvole za vožnju kamiona i autobusa kao pokušaj da se zaštiti opšti interes, odnosno da se spreči da veliki broj mladih ljudi ovaj posao obavlja u stranim zemljama.

Konkretno, granica za C, CE i D1 kategoriju biće spuštena sa 21 na 18 godina, naravno pod uslovom da je kandidat za dobijanje dozvole prethodno dobio Sertifikat o profesionalnoj kompetenciji (CPC).

Za autobuse, odnosno kategorije D i DE moći će da se dobije dozvola sa 21 navršenom godinom, uz položen ispit CPC, dakle granica je i tu spuštena za tri godine.

Da li će ove promene, koje su tražila gotovo sva udruženja prevoznika doneti željeni efekat, pokazaće vreme. Trenutna situacija je takva da godišnje samo 700 vozača podnese prijavu za sticanje CPC sertifikata, što je apsolutno nedovoljno.

Takođe, ukoliko najavljene izmene prođu skupštinsku proceduru, biće pooštrena kazna za nepoštovanje znaka "obavezan smer" za teretna vozila koja su u tranzitu kroz Srbiju.

Ova mera uvodi se kako bi se stalo na put onima koji izbegavaju korišćenje autoputa zbog naplate putarine (iznos putarine za teretna vozila od Subotice do Preševa trenutno iznosi 14.470 dinara), već koriste puteve nižeg reda kao alternativu.

Nova kazna iznosiće 50.000 dinara, odnosno 25.000 dinara ukoliko se plati u roku od osam dana.

Pogledajte

05:05
NOVE IZMENE ZAKONA U SAOBRAĆAJU
Izvor: Kurir TV
Izvor: Kurir TV

(Mondo/Polovni automobili)

Pročitajte i ovo:

Komentari 35

Komentar je uspešno poslat.

Vaš komentar je prosleđen moderatorskom timu i biće vidljiv nakon odobrenja.

Slanje komentara nije uspelo.

Nevalidna CAPTCHA

Iskustvo

Ajde malo da pomognem ovim mladima sto pisu kako treba iskustvo, kako jedva cekaju i sl. Posto i ja sam takav bio kada sam krenuo da radim. Prvo, danas vam niko ne trazi iskustvo za sleper, pozeljno je, ali nije obavezno. Ukoliko stvarno imate volju poslace vas sa nekim iskusnijim kolegom u dovjnu posadu da radite. Treba da ste strpljivi da gledate, ucite i radite. Voznja je najlaksi deo posla, najlepsi deo posla. Prvo shvatite jedno ako planirate da radite u Srbiji. Bicete prijavljeni na minimalac, toliko ce vam poslodavac uplacivati na racun. U nekim firmama vam taj minimalac odbija prilikom isplate tura na ruke, a u nekim ne, ali zato vam je manji procenat od ture. Problem je i taj sto se fakture laziraju i vozacima prikazuju manje cene, a u to sam se uverio kada god sam imao prilike da vidim originalnu fakturu i kada odem na isplatu. Dakle radite za minimalac koji vam se odbija i od ture koju vam plati u procentima, 10-15%, a ne znate od kolike svote. Tu nije kraj problema u Srbiji. Tu je papirologija. Poslodavci bukvalno prisiljavaju da se vozi na magnet ili tudju karticu, ukoliko je kamion nov i ne podrzava magnet, naravno i vama se ispalti da manipulisete radnim vremenom, jer vise tura odvezete, ali kada vas policajac kazni, poslodavac ima u oci da vas gleda i da kaze "ko te je terao da ga koristis", a ako ga ne koristis, daje ti najuzasnije ture i sam ima da das otkaz i ne samo to, vec neces imati vremena nista da uradis, jer kada utovaris robu, a radnici zavisno od firme kilavi, ima firme koje tovare i do 6h, dakle 6h lezis u kabini dok oni direktno iz proizvodnje unose elemente 1 po 1. Zatim posle toga ides na carinu, tj. spediciju i oni ti kazu daj papire i cekas, pa ima nekada kontrolni pregled, pa otvaraj obe stranice cirade, a da do toga ne bi doslo vecina vozaca cascavaju carinike i na carini izgubis 2-3h, a nekad i vise. Posle stres na parkinzima, da li ce neko da ti izvuce gorivo, ukrade robu i sl. Aj to manje vise... Policajac te gleda sa usijanim okicama i samo pare ceka da mu das, mozes i atomsku bombu da vozis, to ih ne zanima, ali ako mu das manje od 10 evra, pokazuje nezadovoljstvo i dribla te, nece da te kazni jer si ga ipak castio, ali ima zasto ono, kako ovo i sl. samo da bi te nervirao i dao do znanja da sledeci put das vecu cifru. Po putu svakakve budale voze. Zatim na granici cekas minimalno 4-6h. WC gde stignes. Jedes suvu hranu, ponekad za vikend na plinsku bocu ispred kamiona spremas jelo, a sve smrdi na parkingu od vozaca koji vrse malu nuzdu izmedju kamiona. Tusiranje se negde placa, a negde besplatno, ali ne mozes uvek da uklopis da stignes pod tus. Dakle deco. Ovo jeste posao od koga moze da se zaradi, ali u inostranstvu, ali nije za mlade, to je za ljude koji su vec osnovali porodicu, pa cisto da povecaju kucni prihod, ali ako odes kao momak u kamion, ostajes zauvek sam ili ima da nadjes neku nizerazrednu sponzorusu kojoj ces samo slati novac, ona "sama" kod kuce, a ti u kamionu. Sve u svemu... Zanimljivo je. Meni je prvih 5 godina bilo zanimljivo. Mlad sam bio, avantura, svaki put idem u drugu drzavu, drugo mesto. Da i to je neka vrsta stresa, jer uvek ides na novo mesto i ne znas kako ce navigacija da te vodi, ume da te vodi i kroz zabrane, ume da te odvede i pod nizak most, a salju nas svuda. Ja sam samo u Svajcarskoj imao 10 istovara, od lokala do lokala. Mislio sam civilizovana zemlja, ali nekako taj vlasnik ima dogovor sa policijom i valjda ima dozvolu da tako radimo, ali nije problem zabrana, nego sto se zavlacis u tesne ulice, ljudi lose parkirani, pa ne mozes da skrenes, pa ni napred ni nazad, pa dodje policija, ma muke. Ali i to se "ogugla' pa ne obracas paznju. Zaobilazite ovaj posao dok ste mladi, nije lak posao, sta vise ja bih ga stavio sigurno jedan od top 3 najteza zanimanja. I za kraj zapamtite, "za sve je vozac kriv". Jednom dolazim iz Spanije i srpski carinik mi se dere sto papiri nisu u redu. Ja ga pustim da se istrese i pitam "u redu, ali zasto na mene vicete, to nije moja greska, ne znam spanski jezik, otkud znam sta pise na CMR-u. i T1". Carinik na to "Znam! Ali ti si mi pri ruci, a ne Spanci" i smeje se. I trazi naravno 100 evra da ne bi pisao kaznu za mene i firmu. Posle vi nestrpljivo cekate da idete da vozite. Voznja jeste, smiruje, opustajuce, barem ja volim da vozim i nije mi tesko da prelazim 10,000km mesecno, ali svi ostali propratni zadaci su mi se smucili i sada radim kao spediter, a ni to nije sjajno sve isto, samo je bolje sto si kod kuce u svom krevetu i imas slobodno vreme. Dok kao vozac radno vreme ti je 24h, tj. toliko si van kuce. Kabina je tvoja kancelarija, tvoj dom, kuhinja i sve ostalo. U svakom slucaju ko se odluci zelim mu srecu. Nemojte da kukate da ne primaju sa iskustvom, pocitajte sa bilo kog slepera kontakt telefon, pozovite firmu zakazite razgovor i svaki poslodavac ce vam izaci u susret, jer vozaca nema.

Kevit MijaBoom

Ako hocete da Srbija ima vise vozaca, tj da ne odlaze da rade u inostranstvo jedina prava mera je da naterate poslodavce da plate te radnike, a ne da nam na put saljete decu od 18godina bez iskustva. Totalno pogresne mere. Pa i taj klinac kad polozi gledace da ode odavde a ne da radi ovde za 1000 evra

awdawd

Smanjite cenu pologanja pa cemo imati vise vozaca, plate male a cena polaganja nema ispod 70 hiljada. Apsurd. Probne dozvole ?! Najveca glupost ikada, ako je neko polozio, on je polozio, nema tu sta da bude probna dozvola, da jos otezava ljudima koji hoce da se bave profesionalnim poslom vozaca. To sto klinci ginu, to se resava na druge nacine, a ne da otezas ljudima da dodju do dozvole !

special image