Svaki putnik u javnom prevozu je osiguran i ima pravo na naknadu štete ukoliko doživi neku nezgodu. Kako za Tanjug objašnjavaju u Gradskom saobraćajnom preduzeću, putnici koji su u njihovom vozilu, osigurani su jedinstvenom polisom osiguranja kod kompanije "Dunav osiguranje" u Beogradu.

Pre dva dana na Trošarini je u saobraćajnoj nesreći, kada je tramvaj iskočio iz šina i sudario se sa autobusom, bilo povređeno 12 osoba, i tada se postavilo pitanje da li putnici mogu da traže naknadu štete.

Damir Okanović iz Komiteta za bezbednost saobraćaja kaže za Tanjug da putnici u javnom prevozu mogu da budu mirni u pogledu njihovog osiguranja, pre svega, svaki vlasnik prevoznog sredstva u kome se obavlja javni prevoz, autobus, voz, putnički avion ili putnički brod, kako kaže, mora da ima zaključenu polisu osiguranja putnika koji se nalaze u tom prevoznom sredstvu.

"Pravo na naknadu štete ima putnik koji doživi nezgodu odnosno povredu, ne samo u samom prevoznom sredstvu već i kada ulazi, kada se približava prevoznom sredstvu ili kada izlazi, odnosno samo što je napustio prevozno sredstvo", rekao je Okanović.

gsp,-gradski-prevoz,-beograd
MONDO/Stefan Stojanović 

Čak i oni koji nemaju kupljenu kartu, takođe, imaju status putnika i imaju pravo na naknadu štete ukoliko im se nešto dogodi u sredstvu javnog prevoza, dodao je on. Okanović ističe da postoji i drugi vid osiguranja, a to je vid klasične autoodgovornosti.

"Ukoliko neko napravi asobraćajnu nezgodu on je dužan da nadoknadi štetu svima koji su povređeni u toj saobraćajnoj nezgodi ili da objasnim, ukoliko neki automobil naglo zakoči pa autobus zbog njega naglo zakoči i dođe do pada putnika i povređivanja putnik ima pravo da se obrati osiguranju tog automobila koji je izazvao naglo kočenje", naveo je Okanović.

Kako kaže, naknada štete je ostvariva u slučaju povređivanja, u slučaju pogoršanja zdravstvenog stanja, u slučaju smrti, što se odnosi na članove porodice, ali se odnosi i na predmete koji se nalaze kod putnika, to mogu biti naočare, mobilni telefon ili nešto slično. JKP GSP "Beograd" kažu da su u slučaju povrede putnici u obavezi da svoje povrede prijave Centru za upravljanje saobraćajem na telelefon 366-4040, a svoja prava putnici ostvaruju kod osiguravača na adresi Ustanička ulica broj 128.

Prilikom podnošenja zahteva potrebno je priložiti fotokopiju lekarske dokumentacije, detaljnu izjavu o načinu povređivanja, druge dokaze o povredi ukoliko isti postoje, kao i ličnu kartu i karticu tekućeg računa.

BONUS VIDEO:

Kurir televizija ZATVOR SA BRUTALNIM USLOVIMA U KOJEM SU HRVATSKI HULIGANI! Olivera Ćirković otkrila: To je logor, 23 sata u ćeliji bez prozora

(MONDO/Telegraf)