• Izdanje: Potvrdi
IMATE PRIČU? Javite nam se.

IMATE PRIČU? Javite nam se.

IMATE PRIČU? Javite nam se.

Ubacite video ili foto

Možete da ubacite do 3 fotografije ili videa. Ne sme biti više od 25 MB.

Poruka uspešno poslata

Hvala što ste poslali vest.

Dodatno
Izdanje: Potvrdi

Ukucajte željeni termin u pretragu i pritisnite ENTER

Brži prenos broja - novi propisi olakšavaju život korisnicima mobilne telefonije

Izvor Promo

Početak avgusta obeležile su odlične vesti za sve korisnike mobilnih usluga u Srbiji.

 Brži prenos broja - novi propisi olakšavaju život korisnicima mobilne telefonije Izvor: Promo

Novi propisi Regulatorne agencije za elektronske komunikacije i poštanske usluge (RATEL) stupili su na snagu i odmah duplo skratili proces prenosa broja iz jedne mreže u drugu sa četiri na samo dva dana.

RATEL-ove analize dosadašnjeg pravilnika pokazale su da postoje uslovi za unapređenje, te tako sada svi korisnici mobilnih usluga koji žele da prenesu broj iz jedne mobilne mreže u drugu to mogu da urade vrlo lako, u kraćem vremenskom roku. Takođe, novi pravilnik pruža mogućnost operatorima da između sebe efikasnije mogu da sprovedu postupak prenosa broja.

Inače, od kada je pre deceniju omogućen prenos broja, u Srbiji je preneto više od milion i po brojeva. Prema izveštajima RATEL-a tokom poslednje dve i po godine, najveći broj korisnika prelazi u A1 Srbija - u prvoj polovini ove godine, zabeleženo je preko 20.630 novih korisnika koji su se opredelili da, iz mreža drugih operatora mobilne telefonije, broj prenesu u A1.

Benefiti za korisnike koje nova legislativa donosi su raznovrsni. Prvenstveno, novi pravilnik smanjuje šansu da se zahtev za prenosom broja odbije zbog sitnih razlika u adresama ili nazivima pretplatnika. Sada je matični broj (JMBG za fizičko lice i matični broj za pravno lice) ključan faktor prilikom procene ispravnosti zahteva.

Izvor: Promo

Nova legislativa donela je i promene u vezi sa ugovornim obavezama između korisnika i operatora davaoca broja, koje više ne moguda budu osnovaza odbijanje zahteva za prenos broja. Pored toga, definisan je i izuzetak od toga, čime se izbegavaju različita tumačenja i olakšava odlučivanje o ispravnosti zahteva.

Još jedna novina u pravilniku odnosi se i na sve korisnike mobilnih usluga koji zbog posla imaju veći broj telefonskih brojeva. Naime, operatori su dužni da korisnicima dostave podatke o svim njihovim telefonskim brojevima, uz podatke o ugovoru i datumu isticanja ugovora za svaki od brojeva.

Zahtev za prenos broja će moći da se podnese i elektronskim putem.

Prenos broja moći će da se zakaže unapred sa tačno određenim datumom, a posebno je uređen i postupak prilikom prenosa velikih serija brojeva kod poslovnih korisnika.

Rokovi za proveru zahteva i izvršenje prenosa broja su skraćeni sa dva na jedan radni dan. Novi pravilnik propisuje da zahtev za prenos broja može da se podnese elektronskim putem i subotom, što do sada nije bio slučaj. Uz sve ove pogodnosti, polako se dolazi do cilja da se prenos broja završi u istom danu.

Komentari 1

Komentar je uspešno poslat.

Vaš komentar je prosleđen moderatorskom timu i biće vidljiv nakon odobrenja.

Slanje komentara nije uspelo.

Nevalidna CAPTCHA

Sofronije

Prenos broja nikad nije bio problem, nego što užasno smaraju, a usluge i internet u mesečnim promocijama su sveli na minimalni minimum.Kao tepsija bureka što je postala manja, pa je veliki burek tek nešto veći nego mali.Ili čaša jogurta što se volšebno skupila sa dva deci na 1.8, ili čokolada što nije više od 100 grama.Mogao bih nabrajati do nove godine, ne bih stigao ni do pola...

special image