• Izdanje: Potvrdi
IMATE PRIČU? Javite nam se.

IMATE PRIČU? Javite nam se.

IMATE PRIČU? Javite nam se.

Ubacite video ili foto

Možete da ubacite do 3 fotografije ili videa. Ne sme biti više od 25 MB.

Poruka uspešno poslata

Hvala što ste poslali vest.

Dodatno
Izdanje: Potvrdi

Ukucajte željeni termin u pretragu i pritisnite ENTER

PAPRENE CENE POLOVNJAKA! EVO KAKO DA "OBORITE" CENU AUTOMOBILA: Stručnjaci savetuju - ovo morate znati bolje od prodavca

Autor Ivana Lazić

Prodaja polovnjaka ove godine je drastično pala zbog visokih cena, a ukoliko planirate da kupite vozilo, korisno je znati kako da im "oborite" cenu.

 Kako smanjiti cenu polovnog automobila Izvor: Stefan Stojanovic /MONDO

Poznato je da je Srbija zemlja polovnjaka, jer novih godišnje prodamo tek nešto više od 20.000, a polovnih i preko 100.000. Ipak, prodaja polovnih vozila u prvoj polovini ove godine pala je za 5,7 odsto u odnosu na isti period prošle godine, a cene su skočile. Zbog toga je značajno da znate kako da pametno pregovarate i smanjite cenu čak za jednu petinu.

Pronalaženje slabih tačaka automobila

Svaki model ima specifične slabosti, koje treba unapred da znate. Čitajte onlajn ocene za automobil koji želite da kupite, kako biste razumeli njegove potencijalne probleme i ranjivosti. Ako ste zaista zainteresovani za neki automobil, ne otkrivajte to prodavcu. U suprotnom će vam biti teško da sa njim pregovarate.

Čak i korišćeni automobil sa najboljim izgledom verovatno ima nedostatke. Koroziju, neispravnu elektroniku, istrošene pneumatike, curenje tečnosti, ogrebotine i udubljenja lako će uočiti i profesionalni i neiskusni vozači.

Nakon kontrole unutrašnjosti i spoljašnjosti vozila uvek izvršite probnu vožnju, jer ćete tako dobiti više informacija o vozilu nego na bilo koji drugi način. Obavezno testirajte vozilo na različitim terenima i pri različitim brzinama. Isprobajte sve stepene prenosa, proverite da li kočnice pravilno rade i poslušajte da li se u motoru i sistemu oslanjanja stvara buka.

Sa prodavcem treba razgovarati čak i o najmanjim problemima, jer će to pomoći kod pregovora o konačnoj ceni.

Evidencije o istoriji pomažu da steknete prednost u pregovorima

Prodavac uvek više zna o vozilu od kupca. Zbog te neravnoteže on u pregovorima ima prednost, osim u slučaju kada ste spremni da zađete dublje u prošlost automobila. Onlajn provera istorije vozila omogućava uvid u evidencije o lažnim kilometražama, oštećenjima, promenama registracije, održavanju i ostalim korisnim informacijama.

"Ako kupac otkrije neke negativne evidencije o istoriji ili dokaze o nezgodama, to može olakšati pregovore. Provera istorije nekog korišćenog automobila predstavlja ključni korak i, ako se on propusti, može doći do preplaćivanja vozila koje je u lošem stanju“, izjavljuje Matas Buzelis, stručnjak u oblasti automobilske industrije i rukovodilac odeljenja za komunikacije u kompaniji carVertical.

Izvor: MONDO/Stefan Stojanović

15,2% svih automobila koji su provereni na platformi carVertical imalo je podešenu kilometražu, dok je više od polovine (52,3%) u svojoj istoriji imalo evidentirana oštećenja. Time se dokazuje da je verovatnoća kupovine automobila sa izmenama na odometru ili jeftinim popravkama relativno velika.

Pregovaranje sa prodajnim centrima je teže

Mnogo je lakše pregovarati sa privatnim prodavcima nego sa prodajnim centrima. Budući da renomirane kompanije za trgovanje automobilima pregledaju automobile pre nego što ih prodaju, oni znaju koliko određeni model vredi i mogu da odbiju znatno snižavanje cene. Međutim, to ne znači da sa njima ne možete da pregovarate.

"Nažalost, u trgovanju korišćenim automobilima ne primenjuju se magični popusti. Ako je za vozilo utvrđena razumna cena, sniženje može biti gotovo nemoguće. Međutim, u zavisnosti od stanja automobila i početne cene, troškove možete smanjiti i do 20%“, objašnjava Buzelis.

Čak i ako se prodavac saglasi sa nižom cenom, neki automobili nisu vredni kupovine. Trebalo bi da kupci razmišljaju dugoročno i procene potencijalne troškove održavanja, kao i preostalu vrednost vozila nakon nekoliko godina. Niko ne želi preterane troškove i probleme sa prodajom u budućnosti.

Bonus video:

Pogledajte

05:01
OVO SU 3 STVARI KOJE TREBA DA ZNAMO O ELEKTRIČNIM AUTOMOBILIMA Alvirović upozorava da moramo da menjamo način života
Izvor: Kurir televizija
Izvor: Kurir televizija

(Mondo/Vrele gume)

Pročitajte i ovo:

Komentari 2

Komentar je uspešno poslat.

Vaš komentar je prosleđen moderatorskom timu i biće vidljiv nakon odobrenja.

Slanje komentara nije uspelo.

Nevalidna CAPTCHA

Mrčela

Ma, to obaranje cene može samo ovde. Ja kad naletim na prodavca, kao na kamen da sam naleteo.

Naučismo

Ovo je zemlja gde prvo naučiš da se cenjkaš, čim progovoriš a dovoljno je samo da slušaš oko sebe. Kupio sam auto benzin 1.6 euro 5 star nepunih 10 godina sa odličnom opremom i 101.000 km, ništa mu nije falilo, odmah ugradio plin 350 € + atest 150 € i to ulaganje mi se vratilo na razlici goriva posle 6 meseci. Bitno je da znate šta kupujete i šta vam treba. Nisam tip koji bi kupio nov auto, ni nov stan, bez obzira koliko para imam u šteku, jer to mi nije potrebno. Ovaj auto je za mene nov, sada su drastično jeftiniji delovi za njega i za 10 godina neće preći još toliko, tako da samo treba čuvati i održavati vozilo. Auto sam platio svega 6.000 € (uvoz iz Ch) a takav nov bi platio najmanje 4 puta više + pdv i onda bi ga namerno grebali, što obično čine ljudi i ljubomorne komšije, samo sekiracija, a cena brzo pada, tako da ste uvek na gubitku sa novim

special image