Tokom puberteta samopouzdanje devojčica opada. Prvi menstrualni ciklus često označava najnižu tačku samopouzdanja tokom adolescencije, a činjenica da usled nedostatka pristupa proizvodima za menstrualnu higijenu dolazi do propuštanja nastave, samo dodatno utiče na pad samopouzdanja kod devojčica. Nemogućnost da sebi priušte ove proizvode pokreće začarani krug: izostajanje sa časova, zaostajanje u školskim obavezama i propuštanje aktivnosti poput sporta. Ove aktivnosti pomažu izgradnji samopouzdanja i veština, a propuštanje istih može ozbiljno ograničiti potencijal i prilike devojčica čak i nakon puberteta, što se kasnije ispoljava kao nemogućnost ispunjavanja fakultetskih i drugih obaveza.
Always, vodeći brend kompanije Procter & Gamble, pokreće kampanju #KrajMenstrualnomSiromaštvu kako bi osigurao da nedostatak sredstava za menstrualnu zaštitu ne stoji na putu obrazovanja i samopouzdanja devojaka I devojčic. Always i neprofitna organizacija Prijatelji dece Srbije udružuju snage s idejom da se donira 100.000 uložaka devojčicama i devojkama SOS Dečijih sela Srbije i određenim fakultetima u Beogradu i Novom Sadu, u nameri da doprinesu tome da nijedna od njih ne mora da propusti časove ili predavanja zbog nedostatka higijenskih proizvoda.
“Nedostupnost higijenskih proizvoda tokom menstrualnog ciklusa izvor je mnogobrojnih frustracija za devojčice i devojke, od osećanja neprijatnosti i isključenosti, preko izostajanja sa nastave, propuštanja školskih i fakultetskih obaveza, sportskih i drugih kreativnih aktivnosti - koje doprinose samopouzdanju i razvoju veština. Ovde se kriju mnogi socijalni i psihološki aspekti koji mogu ograničiti njihove mogućnosti i šanse i nakon puberteta”, izjavila je direktorka organizacije Prijatelji dece Srbije Iva Eraković. Osim učenja, škola i fakultet su izvor prijateljstva, mesto otkrivanja sposobnosti i ostvarenja snova. Ponosni smo što učestvujemo u ovoj Always inicijativi, jer sve devojčice i devojke zaslužuju maksimalnu podršku, pravo na osećaj samopouzdanja i sigurnosti. Samo zajedničkim uticajem možemo pokrenuti razgovor na ovu važnu temu i preduzeti korake kako bismo im pružili podršku, ujedno razvijajući društvenu solidaranost i svest”.
Ljudi širom Srbije se mogu pridružiti ovoj borbi protiv menstrualnog siromaštva koju su pokrenuli Always i Prijatelji dece Srbije I dati svoj doprinos nameri da nijedna devojka ne propusti nastavu i izgubi samopouzdanje usled nedostatka higijenskih proizvoda:
- Priključivanjem razgovoru koji će pomoći da stanemo na kraj stigmi oko menstruacije i nedostatku pristupa higijenskim proizvodima, kako bi devojke i devojčice bile dovoljno samouverene da govore o ovom problemu, i kako bismo zajedno pronašli rešenje;
- Kupovinom bilo kog pakovanja Always uložaka u Maxi, Mega Maxi, Shop&Go i Tempo prodavnicama, jer na taj način Always i Delhaize izdvajaju po jedan uložak za naprofitnu organizaciju Prijatelji dece Srbije.
Ova inicijativa će trajati do 30.06.2024. godine.
Posetite https://www.pg.com za najnovije vesti i informacije o kompaniji P&G i njenim brendovima. Za ostale P&G vesti, posetite https://www.pg.com/news.
Srbija pregazila Dansku i ide na Eurobasket: Blistali Aleksa i Balša, a moglo je i ubedljivije!
Uhapšeno 11 osoba zbog pada nadstrešnice na Železničkoj stanici: Preti im do 12 godina zatvora
Partizan za 55 dana mora da sakupi milione evra: Rasim Ljajić otkrio koliko crno-beli duguju!
Mondo ukrštenica za 21. novembar: Jutarnja zabava i "razgibavanje" mozga!
"Ako nas ne motiviše Zvezda, ne znam ko će": Žocova poslednja poruka pred derbi!