• Izdanje: Potvrdi
IMATE PRIČU? Javite nam se.

IMATE PRIČU? Javite nam se.

IMATE PRIČU? Javite nam se.

Ubacite video ili foto

Možete da ubacite do 3 fotografije ili videa. Ne sme biti više od 25 MB.

Poruka uspešno poslata

Hvala što ste poslali vest.

Dodatno
Izdanje: Potvrdi

Ukucajte željeni termin u pretragu i pritisnite ENTER

10 POLOVNIH AUTOMOBILA ČIJA ĆE VREDNOST TEK RASTI! Ako imate nekih od ovih auta, nikako ih nemojte prodavati

„Kupi jeftino, prodaj skupo”, moto je koji sledi svaki uspešan trgovac automobilima. Tržište polovnih automobila funkcioniše po istom principu.

 Polovni automobili koji će tek poskupeti Izvor: MONDO/Stefan Stojanović

Međutim, ukoliko neko želi da postane kolektor luksuznih vozila, to zahteva znatna ulaganja i visoke troškove. Takođe, potrebno je opšte znanje o automobilima. Stručnjaci iz registra istorije automobila „Kar vertikal” analizirali su tržište automobila i sastavili listu od deset automobila koje ne bi trebalo prodavati jer će njihova vrednost samo rasti.

Alfa Romeo GTV (1993 – 2004)

Stručnjaci za dizajn u Alfa Romeu, koji su uvek voleli hrabra i neobična dizajnerska rešenja, još jednom su potvrdili taj pristup sa Alfa Romeom GTV. Kao i većina kupea tog vremena, Alfa Romeo GTV bio je dostupan sa motorom od četiri ili šest cilindara. Iako je četvorocilindrični model bio poznat po svojoj okretnosti, najvrednija verzija GTV-a bila je opremljena sjajnim šestocilindarskim motorom „Buso”. Motor koji je postao adut Alfa Romea je glavni razlog za značajan rast cene ovog automobila. Iako vrednost ne raste tako brzo kao kod nemačkih kolega, dobro očuvani primerci danas se prodaju za više od 30.000 evra.

Audi V8 (1988 – 1993)

Danas je Audi A8 široko prepoznat kao tehnički i inženjerski vrhunac ove marke. Međutim, čak i pre nego što se pojavio Audi A8 limuzina, Audi V8 je bio privremeno najprepoznatljiviji proizvod kompanije. Elegantna limuzina bila je dostupna samo sa V8 motorom, što ju je izdvajalo u odnosu na druge automobile tog vremena. Neki od snažnijih modela imali su i ručni menjač sa šest brzina. Audi V8 možda nije impresionirao toliko kao Be-Em-Ve serije 7 ili prestižna Mercedes-Benc S-klasa, ali je imao svoje posebne kvalitete. Audi V8 postavio je osnovu za današnju kompaniju, premijum proizvođača automobila koji direktno konkuriše Be-Em-Veu i Mercedesu. Audi V8 je dosta ređi od svojih konkurenata, pa ne čudi što je vrednost ovog luksuznog automobila počela da raste.

BMW 540i (1992 – 1996)

Decenijama je serija 5 bila lider u klasi luksuznih limuzina. Međutim, generacija E34 uspela je da zauzme srednji položaj između starijeg i skupljeg E28 i E39, koja i dalje doživljava svoj vrhunac. Osmocilindrična varijanta bila je dostupna samo nekoliko godina. Kao rezultat toga, znatno je ređa u Evropi i Sjedinjenim Američkim Državama u poređenju sa BMW M5. Osim toga, snaga modela V8 bila je veoma slična snazi BMW M5. Najlepši aspekt ovog modela je njegova pristupačna cena; dok je vrednost M5 znatno porasla, 540i je mnogo jeftiniji, ali taj trend neće potrajati.

Jaguar Iks K (1996 – 2006)

Jaguar Iks K 8, koji je debitovao devedesetih, proizveden je kao kupe ili kabriolet. Nudio je različite nivoe snage motora i udobnosti kako bi zadovoljio različite vlasnike Iks K-a. Jaguar Iks K 8 bio je jedan od prvih modernih Jaguara koji je postavio visoke standarde u pogledu kvaliteta, tehnologije i drugih vrednosti. Treba izdvojiti između 15.000 i 20.000 evra za dobro očuvan primerak. Jaguar Iks K-R, koji je izuzetno tražen među automobilskim entuzijastima, košta još više.

Lend Rover Defender (Serija I, Serija II)

Lend Rover nije skrivao činjenicu da su prve generacije Defender SUV-a razvijene kao multifunkcionalna i praktična vozila za farmere. Njegov jednostavni dizajn i sposobnost prevazilaženja svih prepreka omogućili su Lend Rover Defenderu da postane izuzetno sposoban terenski SUV. Danas bi vrednost Serije I i II mogla iznenaditi mnoge. Na primer, SUV-ovi koji su preživeli sve, i dobre i loše dane, koštaju oko 15.000 evra, dok su oni koji su obnovljeni ili su u odličnom stanju vredni više od 30.000 evra.

Mercedes-Benc E300, E320, E420 (1992 – 1996)

Mercedes-Benc je tokom svoje relativno duge proizvodnje pustio na tržište više od dva miliona automobila W124. Neki su završili na otpadu, ali drugi i dalje pokazuju znake života. Pažljivo održavani modeli vrede pravo bogatstvo. Naravno, najvredniji W124 modeli označeni su kao 500E ili E500 (zavisno o godini proizvodnje). Međutim, i modeli E300, E320 i E420 imaju potencijal da postanu isplativi za kolekcionare.

Saab 9000 CS Aero (1993 – 1997)

Ahilova peta Volva je uvek bio Saab. U ovom modelu je sigurnost putnika prioritet, ali istovremeno pruža šarm i snagu zahvaljujući impresivnim turbopunjačima. Saab 9000 CS Aero je više od obične srednje veličine limuzine. Predstavljen je na kraju proizvodnog ciklusa i smatra se vrhuncem Saab serije 9000 u njenoj poslednjoj godini. Bio je i tačka koja je, u ovom slučaju, označila kraj jednog poglavlja. Saab 9000 CS Aero je, kako se može pretpostaviti, prilično retak automobil u današnje vreme. Iako Saab nije objavio tačan broj proizvedenih modela, ovaj model može biti dobra investicija.

Tojota Lend Kruzer (J80, J100)

Tojota je uvek želela da automobili i njihovi vlasnici govore za njih, a do danas su svi saglasni da je Tojota Lend Kruzer jedan od najboljih SUV-ova na svetu. Iako dele isto ime, ova dva modela imaju više tehničkih i tehnoloških razlika nego što biste pomislili. J80 je uspeo da spoji jednostavnost i svakodnevnu praktičnost, dok je J100 bio znatno luksuzniji i dizajniran za duža putovanja, ali je imao isti talenat za vožnju po terenu. Veliki broj atraktivnih karakteristika omogućava vlasnicima SUV-ova J80 i J100 da uživaju u izuzetnoj vrednosti. Čak i primeri koji su videli najteže i najudaljenije predele sveta mogu doneti do 40.000 evra.

Volksvagen Korado VR6 (1991 – 1995)

Volksvagen je tokom poslednjih nekoliko decenija ponudio mnoge prepoznatljive, ali ne uvek vredne automobile. Volksvagen Korado VR6 bi mogao biti izuzetak. Nesvakidašnji dizajn, izvanredan motor i dobro izbalansirano ogibljenje sigurno će vas naterati da se zapitate zašto tako malo ljudi kupuje ovaj automobil početkom devedesetih. Volksvagen Korado tada nije bio tako popularan kao Opel Kalibra, ali danas je to prednost. Vrednost verzije sa šestocilindarskim motorom u poslednjih nekoliko godina znatno raste, a očekuje se da će ovaj trend nastaviti.

Volvo 740 Turbo (1986 – 1990)

U osamdesetim godinama, Volvo 740 Turbo je bio dokaz da dosadni automobil koji bi roditelji vozili može biti brz kao Porše 924. Fleksibilnost Volvoa 740 Turbo i sposobnost kombinovanja praktičnosti sa izuzetnim performansama čine ga izvanrednim primerkom automobila čija će vrednost rasti. Predviđa se da će ovaj trend nastaviti, naročito u narednim godinama.

Ovo su automobili koji su postali pravi biseri na tržištu polovnih automobila, privlačeći pažnju kolekcionara i ljubitelja starijih modela. Njihova vrednost nije samo u njihovom starosti već i u retkosti, karakteristikama i dizajnu koji ih izdvajaju od drugih vozila svog vremena. Kupovina ovih automobila može biti pametna investicija za one koji razumeju njihovu vrednost i potencijal za rast vrednosti u budućnosti.

(MONDO/Politika)

Možda će vas zanimati

Tagovi

Komentari 4

Komentar je uspešno poslat.

Vaš komentar je prosleđen moderatorskom timu i biće vidljiv nakon odobrenja.

Slanje komentara nije uspelo.

Nevalidna CAPTCHA

Alex

Opel Calibra?...

Bosanac

A šta se mož´mjerit s´Dvojkom.

stjui

yugo 45

special image