Kupovina novih guma za automobil predstavlja popriličan "udarac" za kućni budžet, pa se uglavnom svi hvataju za glavu kada ta stavka dođe na red (bilo da su u pitanju letnje ili zimske gume). U teoriji, kada jednom nabavite nove gume trebalo bi da ste mirni bar nekoliko sezona, međutim to će zavisiti isključivo od vas i vašeg odnosa prema novim gumama, odnosno načina kako ih održavate i vozite.

Svaki pneumatik ima standardizovan sistem označavanja određenih karakteristika, osim širine gazećeg sloja, tu su i maksimalna brzina, pa i datum proizvodnje. On se nalazi na spoljašnjem zidu gume. Uglavnom je u pitanju četvorocifreni broj gde prve dve cifre označavaju nedelju u kojoj je guma proizvedena, a poslednje dve cifre godinu. 

Svaka guma ima i rok trajanja, koji zavisi od proizvođača, ali je minimum 2 godine od datuma proizvodnje. Nakon isteka roka, guma počinje da gubi određene karakteristike.

Svaka guma ima i određenu maksimalnu brzinu. U pitanju je zapravo najveća brzina koju guma može da podnese, a da biste ustanovili koja je indeks brzine vašeg pneumatika, on je označen slovom. Najčešće se nalazi u redu gde je i veličina gume i uglavnom je na poslednjem mestu.

  • Slovo L - 120 km/h
  • Slovo M - 130 km/h
  • Slovo N - 140 km/h
  • Slovo P - 150 km/h
  • Slovo Q - 160 km/h
  • Slovo R - 170 km/h
  • Slovo S - 180 km/h
  • Slovo T - 190 km/h
  • Slovo U - 200 km/h
  • Slovo H - 210 km/h

Ukoliko primetite bilo kakvo oštećenje gume ili ustanovite da su vam šare istrošene savetujemo vam da se u najkraćem roku odvezete do vašeg vulkanizera. Bilo da su u pitanju letnje ili zimske gume, gradska ili vožnja na otvorenom putu, najveći prijatelj vaše sigurnosti u automobilu predstavljaju pneumatici, pa je zbog toga bitno da im posvetite pažnju.

BONUS VIDEO:

Instagram/192.rs Dvojica huligana buše gume na automobilu u Žarkovu

(MONDO)