• Izdanje: Potvrdi
IMATE PRIČU? Javite nam se.

IMATE PRIČU? Javite nam se.

IMATE PRIČU? Javite nam se.

Ubacite video ili foto

Možete da ubacite do 3 fotografije ili videa. Ne sme biti više od 25 MB.

Poruka uspešno poslata

Hvala što ste poslali vest.

Dodatno
Izdanje: Potvrdi

Ukucajte željeni termin u pretragu i pritisnite ENTER

MNOGI ISKUSNI VOZAČI OVO NE ZNAJU - GUME IMAJU ROK TRAJANJA! Možete odmah to proveriti, evo gde piše!

Autor Uroš Matejić

Svaka guma ima rok trajanja, koji zavisi od proizvođača, ali je minimum 2 godine od datuma proizvodnje.

 Koji je rok trajanja guma Izvor: Profimedia

Kupovina novih guma za automobil predstavlja popriličan "udarac" za kućni budžet, pa se uglavnom svi hvataju za glavu kada ta stavka dođe na red (bilo da su u pitanju letnje ili zimske gume). U teoriji, kada jednom nabavite nove gume trebalo bi da ste mirni bar nekoliko sezona, međutim to će zavisiti isključivo od vas i vašeg odnosa prema novim gumama, odnosno načina kako ih održavate i vozite.

Svaki pneumatik ima standardizovan sistem označavanja određenih karakteristika, osim širine gazećeg sloja, tu su i maksimalna brzina, pa i datum proizvodnje. On se nalazi na spoljašnjem zidu gume. Uglavnom je u pitanju četvorocifreni broj gde prve dve cifre označavaju nedelju u kojoj je guma proizvedena, a poslednje dve cifre godinu. 

Svaka guma ima i rok trajanja, koji zavisi od proizvođača, ali je minimum 2 godine od datuma proizvodnje. Nakon isteka roka, guma počinje da gubi određene karakteristike.

Svaka guma ima i određenu maksimalnu brzinu. U pitanju je zapravo najveća brzina koju guma može da podnese, a da biste ustanovili koja je indeks brzine vašeg pneumatika, on je označen slovom. Najčešće se nalazi u redu gde je i veličina gume i uglavnom je na poslednjem mestu.

  • Slovo L - 120 km/h
  • Slovo M - 130 km/h
  • Slovo N - 140 km/h
  • Slovo P - 150 km/h
  • Slovo Q - 160 km/h
  • Slovo R - 170 km/h
  • Slovo S - 180 km/h
  • Slovo T - 190 km/h
  • Slovo U - 200 km/h
  • Slovo H - 210 km/h

Ukoliko primetite bilo kakvo oštećenje gume ili ustanovite da su vam šare istrošene savetujemo vam da se u najkraćem roku odvezete do vašeg vulkanizera. Bilo da su u pitanju letnje ili zimske gume, gradska ili vožnja na otvorenom putu, najveći prijatelj vaše sigurnosti u automobilu predstavljaju pneumatici, pa je zbog toga bitno da im posvetite pažnju.

BONUS VIDEO:

Pogledajte

00:11
Dvojica huligana buše gume na automobilu u Žarkovu
Izvor: Instagram/192.rs
Izvor: Instagram/192.rs

(MONDO)

Možda će vas zanimati

Komentari 1

Komentar je uspešno poslat.

Vaš komentar je prosleđen moderatorskom timu i biće vidljiv nakon odobrenja.

Slanje komentara nije uspelo.

Nevalidna CAPTCHA

!

Zivotni vek guma zavisi od mnogih faktora. Od kvaliteta gume, nacinu voznje, odrzavanje guma i dr. Neki prosek je od 40,000km do 80,000km. Zatim zavisi od proizvodjaca gume. Znam da je Michelin tvrdio da guma nakon 4 godine "pocinje" da gubi svoja svojstva, tj. guma polako prelazi u plastiku i vise nema iste performasne kao kada je bila nova. Naravno to vazi ukoliko se normalno koriste gume. Ukoliko imamo u vidu da je Michelin jedna od najvkalitetnijih guma na trzistu, onda se predpostavlja i i za ostale "premijum" gume poput Continental, Bridgestone, GoodYear i sl. vazi kao za Michelin, dok za srednju klasu guma, koja se kod nas najvise koristi kao sto su Tigar, Sava, Fulda, Barum i sl, je taj zivotni vek i kraci, a za nizu klasu guma kao sto su Linglong i dr. kineske marke, jos manji. Da bi se gumi pruzio optimalni vek, treba redovno proveravati pritisak u gumama, zatim na svakih 10,000km treba rotirati gume, zbog ravnomernog trosenja gume. Tokom svake zamene gume treba staviti nove ventile i raditi balansiranje svih guma na vozilu, a ne samo na upravljackoj osovini kao sto vecina Srba radi, jer gleda sto jeftinije da prodje, jer na kraju prodju skuplje, neravnomerno se trose gume, a to je cak i najjeftinija steta, zatim se osteti sistem oslanjanja, povecava se potrosnja i ko zna sta drugo moze da povuku vibracije koje se stvaraju zbog neizbalansiranih tockova.

special image