SRPSKA ASTROFIZIČARKA OTKRILA SVE O ČUDNOVATOJ SVETLOSTI IZNAD SRBIJE: Evo da li ćemo je ponovo ugledati i gde (VIDEO)

Astrofizičarka o polarnoj svetlosti na nebu iznad Srbije Izvor: Shutterstock/TikTok/screenshot/rcosmicray

Misteriozna crvena svetlost koja se sinoć pojavila na nebu iznad pojedinih mesta u Srbiji ostavila je sve građane u šoku. Neki su uspeli da zabeleže nestvarne kadrove. Crvena svetlost na nebu se videla u Somboru, Vrbasu, Banatskom dvoru, Bačkom Petrovom Selu, ali i u zemljama širom regiona. Inače, kako smo već pisali, reč je o jedinstvenom fenomenu, polarnoj svetlosti, koja se javlja zbog jake solarne oluje.

Srpska astrofizičarka i poznata TikTokerka dr Tijana Prodanović oglasila se na ovoj društvenoj mreži komentarišući ovu retku pojavu. Kako kaže, radi se o izuzetnoj retkoj pojavi za prostor ove geografske širine. Ona dalje objašnjava da polarna svetlost nastaje kada oluja sa Sunca izbaci neelektrisane čestice koje zatim zapljusnu zemlju, a zatim ih zemljino magnetno polje poput nekog oluka spušta do površine zemlje gde su brzi elektroni sa Sunca sudaraju sa molekulima u atmosferi i što proizvodi ove boje. Kada se brzi elektroni sa Sunca sudare sa atomima u atmosferi, oni im predaju neku energiju i onda ti atomi budu pobuđeni.

"Ti atomi žele da vrate tu energiju natrag i to urade tako što emituju tu energiju kao svetlost. Zelena boja u polarnoj svetlosti potiče od atoma kiseonika koji se nalazi na visini između 100 i 200 kilometara iznad površine zemlje. Crvena boja isto potiče od kiseonika, ali se ona vidi samo kada su koncentracije, odnosno gustine kiseonika jako niske, što se desi u višim slojevima atmosfere, između 200 i 300 kilometara iznad tla", objašnjava dr Prodanović, poznatija po svom nadimku "drcosmicray".

@drcosmicrayVažne vesti!! Pogledajte nebo veceras ka severu ali nisko ka horizontu da li se crveni! Idite negde što više u krak da bi bolje videli. Ako vidite to je polarna svetlost koja je danas zabeležena na našem području što je baš retkost! Tako da oči otvorene, kamere spremne i javite ako nešto vidite! Hvala @NaukaGovori @scienceduchess za dojavu!#nauka#samonauka#polarnasvetlost#aurora#auroraborealis#northernlights♬ original sound - Dr Cosmic Ray

Kako kaže, crvena boja se iznad zelene vidi mnogo ređe, to se dešava samo kada su oluje sa sunca veoma jake.

"Pošto crvena boja nastaje u višim slojevima atmosfere, to znači da možemo dalje da je vidimo. Oblasti iznad kojih ćete moći da vidite auroru možete da vidite na sajtovima koji prognoziraju aurore, a iako se ove aurore nisu direktno dešavale iznad našeg prostora, baš zato što su se dešavale u višim slojevima atmosfere smo i mi mogli da ih vidimo", zaključuje dr Prodanović.

BONUS VIDEO:

Pogledajte

04:34
OVA ZIMA BIĆE HLADNA, A SLEDEĆA POLARNA AKO NEŠTO NE PREDUZMEMO! Stručnjaci za Kurir TV: Treba više pričati o štednji!
Izvor: Kurir teleivizija

(MONDO)

Možda će vas zanimati

zimogrozljiv

Samo da ne bude polarna zima...plasi me.