Međutim, sa sve većim korišćenjem elektronskog bankarstva dolazi i do većeg rizika od sajber napada, a jedna od najčešćih metoda koja se koristi je fišing.
Ko to "peca" i zašto?
Fišing je oblik sajber prevare u kojoj napadači pokušavaju da izvuku osetljive informacije kao što su lozinke, brojeve računa i druge bankovne detalje od korisnika. Oni to postižu na nekoliko načina, uključujući slanje lažnih e-mailova ili SMS poruka u kojima se pretvaraju da su legitimna banka ili druga organizacija.
Cilj napadača je da izgledaju kao poverljiv izvor i da podstaknu korisnike da otkriju svoje bankovne podatke. Obično će fišing poruka sadržati neku vrstu pretnje ili hitnog slučaja koji će naterati korisnika da brzo preduzme akciju, na primer, potvrdu o blokiranju računa ili problemu s karticom.
Neki korisnici mogu nasesti na ovu vrstu prevare jer ne proveravaju izvor poruke ili nemaju dovoljno znanja o sigurnosti na Internetu. Stariji korisnici, koji su manje upućeni u digitalnu tehnologiju, često su posebno ranjivi jer su manje svesni ove vrste prevara.
Napadači vrlo pažljivo biraju svoje mete i koriste razne metode da bi ih uverili u autentičnost poruke. Oni analiziraju javno dostupne informacije o ciljanim korisnicima kako bi prilagodili svoje poruke i učinili ih uverljivijima.
Kako bi se efektno borila protiv fišinga i svela sve rizike na minimum, Addiko banka preduzima različite mere sigurnosti. Edukacija korisnika o sigurnosnim merama i upoznavanje sa tipičnim oblicima fišing napada jedna su od ključnih metoda za smanjenje rizika. Banka takođe koristi sofisticirane alate i tehnologiju kako bi identifikovala i blokirala fišing poruke pre nego što stignu do korisnika.
“Uz sve napore koje banka čini da zaštiti svoje korisnike, ključno je da i sami korisnici budu oprezni i proveravaju autentičnost poruka pre nego što otkriju svoje osetljive informacije. Potrebno je biti svestan različitih oblika fišinga i biti oprezan prilikom komunikacije sa nepoznatim izvorima. Fišing je ozbiljan problem koji korisnike banaka izlaže riziku gubitka novca i krađe identiteta. Stoga je važno preduzeti sve neophodne korake kako bi se taj rizik smanjio i zaštitili lični finansijski podaci”, naglašava Zdravko Cvetković, IT direktor Addiko banke.
Fišing je upravo bio i razlog da Addiko banka započne kampanju posvećenu edukaciji protiv fišinga kako bi i klijentima ali i široj javnosti ukazala na jedan sve prisutniji problem o kome treba češće pričati i ukazivati na moguće malverzacije. Priručnik o fišingu možete pronaći na stranici Addiko banke www.addiko.rs i preuzeti zbog neophodosti edukacije o ovom problemu.
"Vi zadnji derbi računate kao poraz? Baš lepo": Obradović reagovao na pomen osam neuspeha protiv Zvezde u nizu
Uhapšeno 11 osoba zbog pada nadstrešnice na Železničkoj stanici: Preti im do 12 godina zatvora
Mondo ukrštenica za 21. novembar: Jutarnja zabava i "razgibavanje" mozga!
Predrag Mijatović u Fudbalskom savezu Srbije! Čeka ga važna funkcija u vrhu organizacije
Jelena Tanasković podnela ostavku: Bila vršilac dužnosti direktorke "Infrastruktura železnice Srbije"