U sred živopisnog Beograda, gradskog pulsa koji nikada ne miruje, dvotočkaši igraju bitnu ulogu u svakodnevnom saobraćaju. Njihova prisutnost čini gradsku scenu dinamičnijom, dok vozači motocikala i skutera brste gradske ulice svojom slobodom kretanja i parkiranja. Međutim, kako bi se očuvala ravnoteža između slobode vožnje i reda na putevima, vozači dvotočkaša u Beogradu susreću se s pitanjima o parkiranju, pravilima vožnje i eventualnim kaznama koje mogu pratiti nepoštovanje propisa.

Četvorotočkaši često tragaju za svojim dragocenim parking mestima, a vozači motocikala i skutera često se susreću sa pogledima prezira onih koji dele istu potragu. Vladimir Jevtić iz Asocijacije za bezbednost motociklista objašnjava gde vozači motocikala i skutera mogu pronaći prikladna mesta za parkiranje, koji su putevi pogodni za vožnju, i šta se dešava ako se ne pridržavaju saobraćajnih pravila.

"Motociklisti smeju da parkiraju na parking mesto koje je uglavnom namenjeno za automobil i da ga zauzmu celo. Dakle, pravilnik gradske odluke o parkiranju ili neke lokalne zajednice, vi lepo stavite, imate registarsku odluku, ukucate, kupite zonu 1, 2, 3 u Beogradu i tako platite za vaš motocikl i to je u redu. Suština je da je to motorno vozilo i po pravilniku sme da se zaustavi tu. Obično ljudi onako imaju kao 'zašto ti možeš da staneš na trotoar'. Na trotoaru je parkiranje zabranjeno, trotoar je namenjen prvenstveno za kretanje pešaka", rekao je Vladimir Jevtić u jutarnjem progmramu TV Prva i dodao da je zabranjeno parkiranje na trotoar:

motori.jpg
TV Prva/screenshot 

"Grad Beograd je uveo posebna parkirališta za motocikliste, tako da broj motocikala drastično raste u Beogradu. Sada je u Beogradu prosečno vreme putovanja više od 42 minuta u jednom smeru i ukoliko nemate motocikl onda vi u tom automobilu ostavite 80 minuta svog života. Sedite i vozite se nekom Gazelom i nekom Ulicom kneza Miloša. Što se tiče motocikala, tu nemate problem. Međutim, ono što je ključna stvar to su rizici, njih morate biti svesvni. Rizik po pređenom kilometru je 15 puta veći da učestvujete u opasnoj situaciji ili gde se desi neka saobraćajna nesreća kada vozite motocikl zato je važno da budete prisutni i fokusirani", naglasio je.

Sigurno se i vama nekad desilo da kada vozite automobil vidite motocikl neki na parking mestu, bilo da je tržni centar, bilo da je negde gde nije zona, u nekom kraju, u nekom bloku, u nekom naselju i sigurno vas to živcira, ali je ipak to motociklistima dozvoljeno.

"Suština je da treba izvršiti apel na tržne centre, napravite malo više mesta za motocikle koji su specijalizovani. Dakle, dimenzije su 4 puta manje u odnosu na jedno regularno parking mesto za automobil. Ukoliko postoje specijalizovana mesta, mesta koja su namenski napravljena u tržnom centru za to, okej je ne zauzimati prostor, ali tamo gde to nema i ako neko plati uslugu parkiranja, pa zašto bi se neko ljutio ako se parkira motocikl. Ume to da zasmeta vozačima, kao i kod provlačenja, vrlo škakljiva tema, jako je riskantno", rekao je Vladimir Jevtić.

BONUS VIDEO:

TEŽAK UDES NA BULEVARU KRALJA ALEKSANDRA: U sudaru POGINUO motociklista, drugi povređen Kurir

(MONDO/U.M.)