Prema trećem godišnjem istraživanju o promenama navika potrošača koje sprovodi Raydiant platforma, do 2040. godine 95 odsto kupovina će biti obavljeno putem interneta.
Kao najčešći razlozi zašto ljudi biraju šoping putem interneta ističu se dostupnost, praktičnost i brzina, pa tako 8 odsto ljudi voli onlajn kupovinu jer je dostupna 24 sata dnevno, petina jer im ne zahteva napuštanje doma, 14 odsto jer su popusti lako dostupni, dok svaki deseti ispitanik zato što je brža od kupovine u prodavnici. Sličan procenat njih kaže da radije kupuje onlajn jer mogu lako uporediti cene.
Kada je reč o učestalosti kupovine na internetu među različitim demografskim grupama, podaci otkrivaju da četvrtina muškaraca svakodnevno koristi prednosti e-trgovine, dok je kod petina ispitanica ovo takođe svakodnevna aktivnost. U grupi osoba starosti od 35-44 godine, četvrtina njih takođe redovno praktikuje onlajn šoping.
Kada je reč o tržištu Srbije, prema studiji kompanije Visa “Back to Business”, kupovina je ključna delatnost koju potrošači obavljaju digitalnim putem. Osam od deset kupaca danas svaku drugu nabavku plaća beskontaktno, dok više od polovine njih izražava stav da će koristiti ovaj način plaćanja u narednoj godini.
Najčešći proizvodi koje potrošači kupuju onlajn obuhvataju raznovrsne kategorije, od odeće, elektronike i obuće na prvom mestu, do proizvoda za kućne ljubimce, igračke i električne alate. Prema podacima sa sajta Statista, veličina tržišta odeće iznosila je 1,53 biliona dolara u 2022. godini i očekuje se da će dostići gotovo 2 biliona dolara do 2025. godine.
Da je to jedna od najbrže rastućih industrija u svetu, potvrđuju i globalne statistike koje kažu da će ukupna vrednost transakcija na tržištu digitalnih plaćanja dostići 14,78 biliona do 2027. godine. U Srbiji je takođe vidljiv uspon trgovine na internetu, pa je tako u prvom kvartalu 2023. godine zabeleženo za 25,42 odsto više elektronskih transakcija u odnosu na prvi kvartal 2022. godine.
Kao što možemo da vidimo, za potrošače e-commerce predstavlja beskrajno prostranstvo mogućnosti i ponuda. Takođe, elektronska trgovina je prilika za male i srednje biznise da stignu do globalne publike i postanu vidljiviji na tržištu.
Omogućavajući personalizaciju ponude prema potrebama kupaca, e-commerce nudi pristup analitičkim alatima koji im pomažu da prate ponašanje i prilagode svoje strategije.
Lokalni preduzetnici su prepoznali značaj prelaska na digitalnu ekonomiju i to pokazuju rezultati postignuti u okviru nacionalne inicijative "Bolji način" koja se realizuje u Srbiji, uz podršku kompanije Visa kao jednog od partnera ovog projekta. U prvih devet meseci stiglo je 2.300 zahteva za POS terminalima, a cilj projekta do 2026. je da opremi 25.000 malih radnji i šaltera za brza i sigurna plaćanja.
E-commerce nezaustavljivo definiše našu stvarnost i način na koji razmišljamo o novcu, kupovini i navikama, a nema sumnje da postaje ne samo ključni pokretač lokalnih ekonomija, već i nezamenljiv katalizator dinamičnog globalnog ekonomskog napretka.
"Ne vidim što bi mogli da potcenjuju Zvezdu": Vladan Milojević otkrio šta će tražiti od igrača!
Ovo je tim Crvene zvezde za Milan u Ligi šampiona: Ivanić počinje na San Siru, da Mesi vidi kako treba!
"Partizan ide na Fajnal-for, Evroliga je prava košarka": Igrao sa Lebronom, a u Evropi pokazuje kakav je majstor
Mondo ukrštenica za 11. decembar: Jutarnja zabava i "razgibavanje" mozga!
Hoće da sruše Zvezdu i Partizan, doveli strašno pojačanje: ABA supertim potpisao MVP-a za napad na titulu!