- Posvećenost inovacijama, napretku i održivosti pokreće već više od 30 godina uspeh Hyundaija kao lidera u elektrifikaciji
- Hyundai je lansirajući IONIQ 2016. postavio zadatak drugim proizvođačima u vreme kada su oni tek planirali svoje prve modele na području ekološke mobilnosti
- Elektrifikovani koncepti i proizvodi koji su potom usledili pokazuju ambiciju kompanije da postane lider budućnosti koju će oličavati nulta emisija štetnih gasova
Uspešna priča Hyundai Motor Company kao lidera u oblasti elektrifikacije svedoči o beskompromisnoj posvećenosti inovacijama, kvalitetu i održivosti. Putovanje je počelo 1991. godine kada je Hyundai predstavio svoj prvi čisto električni automobil, Sonata Electric Vehicle. Ovaj konceptni model, zasnovan na limuzini Sonata, imao je olovnu bateriju i domet od 44 milje (70,8 km), a najveća brzina mu je bila 37 mph (60 km/h).
Hyundai je 2009. i 2010. proizveo i10 BlueOn, svoje prvo potpuno električno vozilo za komercijalno tržište. Ovaj model, hečbek automobil sa 5 vrata i maksimalnom brzinom od 81 mph (130 km/h) i potpuno električnim dometom od 87 milja (140 km), bio je ograničen na tržište Južne Koreje.
U februaru 2013, prva ix35 gorivna ćelija sišla je sa proizvodne trake, čime je Hyundai postao prvi proizvođač automobila koji je započeo komercijalnu proizvodnju FCEV. Zasnovan na prototipu Santa Fe, električnom vozilu sa gorivnim ćelijama iz 2001. godine koje je nudilo domet od skoro 600 kilometara, pokazao je ogroman korak koji je kompanija učinila svojim najsavremenijim tehnologijama sa nultom emisijom štetnih gasova, korak ka zaista održivoj alternativi motoru sa unutrašnjim sagorevanjem.
Rođen je IONIQ
Upravo je uvođenje modela IONIQ označilo ozbiljan ulazak kompanije u elektrifikaciju. Od lansiranja 2016. godine, IONIQ je bio prvi automobil na svetu koji je od samog početka planiran tako da ponudi tri elektrifikovana pogonska agregata u rasponu ponude unutar jednog modela – hibridni, plug-in hibrid i potpuno električni – i označio je važnu prekretnicu u vreme kada su drugi proizvođači još uvek samo planirali ili tek lansirali svoje prve elektrifikovane modele.
Prva generacija Hyundai IONIQ linije
IONIQ je bio hvaljen zbog svog dizajna, koji je funkcionisao ne samo tako da ga izgledom izdvaja na putu, već i da pruži aerodinamičke performanse, nadovezujući se na rani razvoj Hyundaija u oblasti elektrifikovane mobilnosti. Glatke linije i oblik oko koga lako struji vazduh učinili su da IONIQ ima tada vodeću Cd vrednost u klasi od 0,24, što je smanjivalo otpor i poboljšavalo efikasnost goriva.
Hyundaijevo liderstvo u elektrifikaciji ubrzalo se kada je 2018. godine lansirana Kona Electric, koja je postala trenutni uspeh zbog dugog dometa, pristupačne cene i odličnih performansi. Kona Electric je osvojila nekoliko nagrada, uključujući onu za najbolji mali porodični automobil na inauguracionim Top Gear Electric Awards, a opšte je prihvaćeno da je jedno od najboljih električnih vozila na tržištu.
NEXO podstiče liderstvo u pogledu nulte emisije
Iste godine, druga generacija Hyundai električnog vozila na gorivne ćelije (FCEV) u masovnoj proizvodnji, Hyundai Nexo, nudi neke od najnaprednijih tehnologija na tržištu. Poboljšavajući ix35 gorivne ćelije, nudi mogućnost autonomne vožnje, pametne napredne sisteme za pomoć vozaču, domet od 666 km (WLTP) i jedan od najjačih pogonskih sklopova u ovom tržišnom segmentu.
Sistem gorivnih ćelija četvrte generacije u Hyundai NEXO iz 2017.
Sledeće, 2019. godine, Hyundai je predstavio svoj ambiciozni plan da postane globalni lider u elektrifikaciji. Do 2030. godine kompanija ima za cilj da obezbedi da 30 odsto globalne prodaje vozila čine modeli sa nultom emisijom, dostigne sedam odsto BEV tržišnog udela i proda 1,87 miliona jedinica svojih modela sa nultom emisijom, uključujući 17 modela EV.
Hyundai je posvećen tome da od 2035. prodaje samo vozila sa nultom emisijom izduvnih gasova i postizanju ugljeničke neutralnosti u svim fazama proizvodnje i rada u Evropi. Do 2040. godine, 80 odsto njegove celokupne prodaje će biti ili na baterije ili na vodonične gorivne ćelije.
45 postaje IONIQ 5
Hyundai je ispunio svoje obećanje serijom revolucionarnih koncepata i lansiranja novih električnih vozila. Godine 2019. je predstavio koncept 45 EV, koji je predstavljao budući pravac dizajna električnih vozila ovog brenda.
Odajući počast jednom od najpoznatijih vozila u Hyundai istoriji, konceptu Pony Coupe, 45 je iznova kreirao iskustvo automobila u doba elektrifikacije i autonomnih tehnologija.
Kompanija je 2020. godine predstavila konceptni automobil Prophecy, koji je pokazao Hyundai viziju budućeg dizajna i tehnologije EV. Prophecy se može pohvaliti elegantnim i aerodinamičnim dizajnom, visokotehnološkom kabinom i naprednim funkcijama autonomne vožnje.
Od osnivanja brenda IONIQ u avgustu 2020. godine, Hyundai brend potpuno električnih vozila otvorio je novo poglavlje u eri elektrifikovane mobilnosti lansiranjem 2021. godine krosovera srednje veličine IONIQ 5, a zatim limuzine IONIQ 6 u drugoj polovini 2022. i IONIQ 7 SUV u 2024.
Hyundai IONIQ 5
Dugo iščekivani IONIQ 5 bio je prvi model izgrađen na namenskoj električno-globalnoj modularnoj platformi (E-GMP) kompanije. Impresionirao je kritičare i kupce svojim zadivljujućim dizajnom, najsavremenijom tehnologijom i izuzetnim performansama, te osvojio brojne nagrade, uključujući prestižnu Red Dot nagradu za dizajn. Progresivni jezik IONIQ 5 dizajna, inspirisan smelom odvažnošću koncepta 45 EV, karakterišu čiste i oštre linije koje naglašavaju koliko je BEV tih.
„Svetski automobil godine 2023“
IONIQ 6 se pojavio 2022. Ultraniski koeficijent otpora ovog elektrifikovanog Streamliner-a od 0,21 najniži je u liniji kompanije i jedan od najnižih u auto-industriji, pomažući tome da se jasno pokaže prednost energetske efikasnosti i omogućavajući veći domet vožnje, koji dostiže 614 km (WLTP kombinovano).
Dizajniran i projektovan da bude posebno mesto za putovanje, inovativni enterijer IONIQ 6 služi kao lični prostor nalik čauri, pružajući jedinstveno i prepoznatljivo iskustvo.
Kao i IONIQ 5, raznovrsna i „pametna” unutrašnjost sadrži etički prihvatljive i održive materijale koji su još jedan korak napred za električna vozila.
Elektrifikovani Streamliner je osvojio brojne prestižne nagrade tokom poslednjih nekoliko meseci pošto je proglašen za „Limuzinu godine” („Saloon of the Year“) na GQ Car Awards 2023. Na Međunarodnom sajmu automobila u Njujorku 5. aprila 2023, IONIQ 6 je osvojio trostruku pobedu – dobio je priznanja „Svetski automobil godine 2023”, „Svetsko električno vozilo 2023” i „Svetski dizajn automobila godine 2023”. Ovaj uspeh ponavlja prošlogodišnju pobedu modela IONIQ 5, koji je dobio ista odličja za 2022. godinu.
Hyundai N ulazi u elektrifikovanu budućnost
Hyundaijev N podbrend visokih performansi obelodanio je RN22e i N Vision 74, dva inspirativna primera svoje vizije elektrifikacije u 2022. godini.
Ove dve laboratorije na točkovima testiraju i verifikuju napredne tehnologije kompanije kako bi ih primenile na buduće proizvodne modele, dodatno demonstrirajući fokus kompanije da bude lider u budućnosti sa nultom emisijom štetnih gasova.
RN22e
RN22e spaja IONIQ 6 i E GMP, istovremeno postavljajući novi standard za električna vozila visokih performansi.
N Vision 74
U međuvremenu, N Vision 74 kombinuje EV tehnologiju sa naprednim sistemom vodoničnih gorivnih ćelija, što ga čini prvom Hyundai N vodonično-hibridno laboratorijom na točkovima, koja istražuje „uživanje u vožnji” u eri elektrifikacije.
U februaru 2023. Hyundai je predstavio svoju drugu Kona generaciju sa jednim od najsveobuhvatnijih paketa proizvoda u B-SUV segmentu, uključujući najširu paletu pogonskih agregata. Razvoj napredne, futurističke potpuno nove Kone započeo je EV modelom – što je nekonvencionalan pristup dizajnu automobila koji odražava ubrzanu strategiju elektrifikacije Hyundai Motora.
O Hyundai Motor Europe HQ
Hyundai Motor Europe HK formalno je osnovan 2000. godine sa sedištem u Offenbach-u, Nemačka. To je regionalno sedište odgovorno za preko 40 tržišta sa više od 3.000 prodajnih mesta, zauzimajući udeo od 3,6 procenata u 2020. godini (podaci ACEA). 75% vozila koja Hyundai prodaje u regionu su modeli dizajnirani, konstruisani, testirani i proizvedeni u Evropi kako bi zadovoljili potrebe evropskih kupaca, a opslužuje ih široka evropska infrastruktura kompanije. To uključuje dve fabrike u Češkoj i Turskoj koje prvenstveno isporučuju vozila na tržište Evrope:
Od januara 2021. Hyundai ima jedan od najmlađih asortimana bilo kog automobilskog proizvođača, sa gotovo svim modelima mlađim od 1 godine. Više od 75% Hyundai modela u Evropi sada je dostupno u elektrifikovanoj verziji, a kompanija planira da elektrifikuje celokupnu evropsku liniju do 2025. Pored toga, Hyundai je pionir u mobilnosti sa nula emisijom gasova, uključujući i potpuno električni subkompaktni SUV KONA Electric, električno vozilo druge generacije NEXO sa gorivim ćelijama i nedavno lansirani električni IONIQ 5. U 2020. godini više od 13 procenata prodanih automobila Hyundai u Evropi, ili gotovo 60 000 jedinica, bili su vozila sa nultom emisijom gasova, što je Hyundai učinilo jednim od vodećih proizvođača u pogledu udela u voznom parku, kao i ukupne prodaje vozila sa nultom emisijom gasova u Evropi.
Iveco Group N.V. (EXM: IVG) je dom jedinstvenih ljudi i brendova koji pokreću vaše poslovanje i misiju da unapredite održivije društvo. Svaki od osam brendova predstavlja glavnu snagu u svom specifičnom poslovanju: IVECO, pionirski brend komercijalnih vozila koji dizajnira, proizvodi i plasira na tržište teške, srednje i lake kamione; FPT Industrial, globalni lider u širokom spektru naprednih tehnologija pogonskih agregata u sektoru poljoprivrede, građevinarstva, pomorstva, proizvodnje električne energije i komercijalnih vozila; IVECO BUS i HEULIEZ, brendovi za masovni prevoz i premium autobuse; IDV, za visokospecijalizovanu opremu za odbranu i civilnu zaštitu; ASTRA, lider u proizvodnji velikih teških vozila za kamenolome i građevinarstvo; MAGIRUS, industrijski renomirani proizvođač vatrogasnih vozila i opreme; i IVECO CAPITAL, finansijski ogranak koji ih sve podržava. Iveco grupa zapošljava više od 35.000 ljudi širom sveta i ima 20 industrijskih lokacija i 29 centara za istraživanje i razvoj. Dodatne informacije dostupne su na web stranici kompanije www.ivecogroup.com
Rapsodija Zvezde, Olimpijakos je pao u Areni: Ovako se ide u plej-of Evrolige!
Zvezda pokazala Evropi da joj je mesto u plej-ofu: Kad imaš igrača koji može sve, pobede se i najbolji!
Ovako će izgledati novi kružni tok u centru Beograda! U sredini sat od 15.000.000 RSD: "To će biti simbol grada"
NOVO NA MONDO PORTALU: Probaj MONDO sudoku, svaki dan u 19h nova igra!
Miloš Teodosić ne igra protiv Olimpijakosa: Još jedan problem za Crvenu zvezdu