- Toyotin potpuno novi Land Cruiser oslanja se na tradicionalni kvalitet, izdržljivost i pouzdanost koji su potvrđeni u najtežim uslovima eksploatacije
- Novi model objedinjuje legendarnu istoriju Land Cruisera s novim tehnologijama, pružajući izuzetne performanse na putu i van njega
- Nova GA-F platforma, kao karoserija-na-okviru, osnova je za značajno povećanje krutosti karoserije i samog rama, poboljšavajući tako odziv, vožnju i upravljanje vozilom
- Prvi Land Cruiser koji je dobio električni servo upravljač i opciju isključenja prednjeg stabilizatora
- Dizel motor zapremine 2,8 litara za optimalan odnos između ekonomične potrošnje goriva i performansi, odnosno elektrifikovana verzija sa 48-voltnom tehnologijom „lakog“ hibrida biće dostupna početkom 2025. godine
- Na izuzetno posećenoj konferenciji za medije u Hali I “Beogradskog sajma”, Toyota je u društvu srpskih olimpijaca i paraolimpijaca otkrila najnoviju generaciju legendarnog japanskog terenskog vozila koji će se uskoro naći u prodaji

oks_sajam_029 copy.jpg
Promo 

Novi model direktno se oslanja na izvorne kvalitete koji čine ime Land Cruisera sinonimom za snagu i pouzdanost već više od 70 godina.

Legendarni geni Land Cruisera obogaćeni su novim tehnologijama za postizanje boljih performansi kako van puta, tako i u svakodnevnoj upotrebi. Rezultat svega biće još snažnija reputacija koju Land Cruisera ima širom sveta, pre svega kao transportno vozilo kome možete verovati i koje će vas bezbedno odvesti do odredišta i vratiti kući, čak i u najtežim uslovima.

PONOSNO NASLEĐE

Land Cruiser je rođen pre nešto manje od 73 godine kao model s oznakom „Toyota BJ“, tačno 1. avgusta 1951. godine. Ubrzo nakon toga pokazao je svu svoju snagu i sposobnosti postavši prvo vozilo koje se uspešno popelo do šeste stanice na obroncima planine Fudži.

Od tada, Toyotina misija predodređena za Land Cruiser jeste da obezbedi ljudima vozilo koje će ih bezbedno i sigurno odvesti do odredišta, čak i u najtežim okruženjima. Različita iskustva kupaca širom sveta pokazala su se neprocenjivim u razvoju ključnih prednosti Land Cruisera, kao što su pouzdanost, izdržljivost i sposobnost da se suoči s teškim uslovima na putu.
Možda nije iznenađenje što ga je njegova dugotrajna svetska slava učinila jednim od Toyotinih najprodavanijih modela, sa oko 11,5 miliona prodatih jedinica do danas*, u više od 170 zemalja i regiona.

PROVERENE PERFORMANSE POBOLJŠANE NOVOM GA-F PLATFORMOM

Novi Land Cruiser zadržava svoju klasičnu, robustnu konstrukciju karoserije postavljene na ram (šasiju) i prati veću verziju Land Cruisera 300 (koji nije dostupan na tržištu regiona) uvodeći Toyotinu GA-F platformu koja igra ključnu ulogu u značajnom poboljšanju karakteristika vozila u terenskim uslovima vožnje.

Istovremeno, novi model je lak za manevrisanje i udobniji je u ubičajenoj vožnji na putu, ostajući veran Toyotinoj posvećenosti da ovo vozilo učini, pre svega, praktičnim i prilagođenim svakodnevnim potrebama kupaca.

Novi ram je 50 odsto čvršći, a ukupna krutost karoserije i nosećeg rama veća je za 30 procenata. Ova značajna povećanja doprinose poboljšanom odzivu na komande vozača, upravljanju i udobnost u vožnji. Osnovne karakteristike ogibljenja su takođe unapređene, posebno da bi se osigurala povećana kontrola točkova, što je ključni faktor u sposobnosti vožnje van puta.

oks_sajam_027 copy.jpg
Promo 

NOVI ELEKTRIČNI SERVO UPRAVLJAČ

Ovo je prvi Land Cruiser koji koristi sistem električnog servo upravljača (Electric Power Steering - EPS). Njegovom primenom smanjuje se nivo povratnog trzaja koji može da se javi prilikom vožnje preko neravne površine i obezbeđuje ravnomerno, direktnije upravljanje i lakšu upravljivost pri svim brzinama. Korišćenje EPS-a takođe omogućava novom Land Cruiseru da bude opremljen asistencijom za praćenje vozne trake kao dela paketa Toyota Safety Sense predviđenog za bezbednost i pomoć vozaču.

ISKLJUČENJE PREDNJEG STABILIZATORA - PRVI PUT KOD TOYOTE

Novi Land Cruiser dobija dodatne terenske sposobnosti primenom novog prednjeg stabilizatora koji se može isključiti. Ta tehnologija – SDM (Stabiliser with Disconnection Mechanism) – prvi put je primenjena u nekoj Toyoti i omogućava vozaču da isključi anti-rol vezu (stabilizator) pomoću prekidača na instrument tabli. Ova fleksibilnost omogućava bolju upravljivost na neravnim putevima i veću udobnost, kao i lakše upravljanje u svakodnevnoj vožnji na putu.

Nadograđeni sistemi Multi-Terrain Monitor i Multi-Terrain Select pružaju dodatnu podršku prilikom vožnje van puta. Koristeći kameru i ekran visoke rezolucije, Multi-Terrain Monitor daje vozaču jasan pogled na područje neposredno oko i ispod vozila; Multi-Terrain Select sistem automatski prilagođava performanse vozila, kako bi odgovarale zahtevima različitih uslova vožnje van puta.

NOVI POGONSKI AGREGATI

Pogonski sklop naglašava Toyotinu orijentaciju da konstruiše model koji je dizajniran i projektovan da bi pospešio raznovrsne životne stilove ljudi i njihovih potreba, prenoseći na novu generaciju LC-a davno uspostavljenu reputaciju modela koji pruža pouzdanost i izdržljivost na putu i van njega.

Novi Land Cruiser pokreće 2,8-litarska turbo-dizel jedinica konstruisana za efikasan i pouzdan balans između ekonomičnosti u potrošnji goriva i performansi. Motor proizvodi maksimalnih 204 KS (150 kW) i uparen je s novim osmostepenim automatskim menjačem Direct Shift, što mu daje snagu da povuče teret do 3.500 kg. Početkom 2025. godine biće dostupan elektrifikovani pogon koji objedinjuje moćan i efikasan dizel motor sa 48-voltnom tehnologijom “lakog” hibrida.

oks_sajam_045 copy.jpg
Promo 

DIZAJN: TRADICIJA SPOJENA S MODERNIM

Tradicija je spojena s modernošću, kako bi se stvorio vanvremenski izgled koji obećava sposobnost vozila da izdrži veoma teške uslove. Takva dizajnerska rešenja takođe odražavaju funkcionalnu lepotu koja se nalazi samo u najboljim profesionalnim alatima.
Veliki, moćan izgled novog Land Cruisera odaje utisak kvaliteta baziranog na ideji o „povratku korenima“, ali je takođe i veoma praktičan, s pristupom koji spaja i formu i funkciju. Boljim terenskim performansama potpomažu kraći prepusti, lepo izvajani uglovi i suženi donji deo karoserije. Ujedno, delovi karoserije osmišljeni su za laku zamenu u slučaju oštećenja.

Gledano iz profila, spoljašnji izgled prikazuje klasičnu siluetu Land Cruisera, sa snažnim horizontalnim linijama. Ukupna dužina vozila je 4.920 mm, širina 1.980 mm, visina 1.870 mm, a međuosovinsko rastojanje je 2.850 mm.

Unutrašnjost nudi izbor između konfiguracija sa pet ili sedam sedišta, sa dizajnom koji dočarava snagu i praktičnost istinskog terenskog vozila. To se vidi i u detaljima kao što su horizontalno postavljena instrument tabla i prekidači koji su oblikovani za lako rukovanje, čak i pri vožnji po zahtevnom terenu.

Omogućavanje sveobuhvatne vidljivosti vozaču bilo je jedan od prioriteta, što je postignuto uz pomoć nisko postavljenog prednjeg poklopca, horizontalne instrument table i niže linije sigurnosnih pojaseva, što je omogućilo postavljanje dubljih bočnih prozora.

NAPREDNA BEZBEDNOSNA REŠENJA

Novi Land Cruiser može da se pohvali najnovijim sistemom Toyota Safety Sense sadržanog u okviru sveobuhvatnog Toyota T-Mate paketa naprednih bezbednosnih funkcija i tehnologija koje smanjuju opterećenje i napor vozača.

LAND CRUISER U VERZIJI FIRST EDITION

Potpuno novi Land Cruiser biće predstavljen u Evropi i u posebnoj verziji First Edition, koji je dostupan isključivo za one kupce koji vozilo rezervišu tokom početnog perioda pretprodaje.

Ova ograničena verzija – oko 3000 jedinica biće proizvedeno za Evropu – naglašava nasleđe Land Cruisera, i biće opremljena posebnim dizajnerskim rešenjima i beskompromisnim terenskim karakterom. Detalji opreme uključuju klasična okrugla prednja svetla i dve posebne, dvobojne nijanse karoserije u tonovima peska i sivoplave.

*Od juna 2023. kumulativni i godišnji obim prodaje obuhvataju modele Lexus LX i Lexus GX.