Kompanija HEINEKEN Srbija i NALED, zajedno sa Udruženjem „Za Česme“ i Gradom Zaječarom, obnovili su u okviru nacionalnog projekta REZERVOAR tri arteske česme u ovom gradu. Osim obnove i revitalizacije arteskih česama koje su simboli Zaječara, ciljevi REZERVOAR projekta su podizanje svesti o važnosti očuvanja i oporavak prirodnih vodnih resursa, poboljšanje pristupa čistoj pijaćoj vodi za građane, prečišćavanje otpadnih voda, edukacija i studentske posete pivarama kompanije, kao i sprovođenje brojnih volonterskih akcija za zaposlene.

Svaka od obnovljenih česama, čija prirodna pijaća voda dolazi sa dubine od više stotina metara, nakon rekonstrukcije ima QR kod i info tablu, a građani i posetioci Zaječara moći će da saznaju brojne informacije i detalje o njihovom istorijatu i okolini.

QR KOD_1 copy.jpg
Promo 

Dragan Lupšić, direktor za korporativne poslove HEINEKEN Srbija, podseća na to da su ključni prioriteti kompanije cirkularna upotreba vode i očuvanje njenih prirodnih izvora, uz kontinuirano nastojanje da HEINEKEN Srbija bude dugoročan i kredibilan partner zajednici u kojoj posluje.

„Kroz nacionalni projekat REZERVOAR, u sklopu naše kompanijske strategije „Stvaramo bolji svet“, kompanija HEINEKEN Srbija zajedno sa našim partnerima - NALED-om, Udruženjem „Za Česme“ i Gradom Zaječarom, do sada je na području Zaječara obnovila sedam česama i revitalizovala četiri arteska bunara. Ostajemo posvećeni očuvanju najvrednijeg resursa koji imamo i cilju da u narednim fazama REZERVOAR projekta, ali i uspešnim poslovanjem i kontinuiranim ulaganjem, doprinesemo razvoju i napretku lokalne zajednice“, kaže Lupšić.

Boško Ničić, gradonačelnik Zaječara istakao je važnost ovog projekta za grad Zaječar i njegov turistički potencijal.
„Arteske česme od nemerljivog su značaja za građane, ali postaju i komparativna prednost grada. Izobilje zdrave pijače vode predstavlja jedinstveni prirodni potencijal koji treba sačuvati i unaprediti, ali i ponuditi gostima i turistima. U skladu sa tim, u narednom periodu planiramo i trasiranje šetačkih i biciklističkih staza koje povezuju česme i pružaju mogućnost obilaska i upoznavanja Zaječara na veoma atraktivan način“, izjavio je Ničić.

HEINEKEN Zajecar cesme-02 copy.jpg
Promo 

Direktor za održivi razvoj u NALED-u, Slobodan Krstović, ističe da su gradske česme vene i arterije Zaječara i da je čista voda bogatstvo koje često ne cenimo dovoljno.

„Ukupno je na svetu više od milijardu ljudi koji nemaju svakog dana pristup pijaćoj vodi i zato treba da čuvamo ono što imamo, kako bi ostalo i generacijama koje dolaze. Obnovom gradskih česama, činimo vodu lako dostupnom svim građanima i smanjuje se potreba za kupovinom flaširane vode, a samim tim i količine plastike koje završe na deponijama“, zaključuje Krstović.

Sa Udruženjem „Za Česme“ nastavljena je uspešna saradnja, a prema rečima predsednika Udruženja, Bobana Pogarčića, obnovljene česme postale su novi turistički simbol grada na Crnom Timoku.

HEINEKEN Zajecar cesme-03 copy.jpg
Promo 

„Tokom prethodna četiri meseca, za obnovu i rekonstrukciju tri česme izradili smo najpre kompletnu projektnu dokumentaciju. Uklonili smo potom stare, oštećene nadzemne delove česama i rekonstruisalii i izlili identične kopije gvozdenih česama iz vremena nastanka arteskih bunara, koje smo postavili na njihovim prvobitnim lokacijama. Nakon toga, popločano je neposredno okruženje svake od česama, a onda smo osmislili, konstruisali i postavili info i QR kod table na svaku od česama i kreirali sadržaj namenske web stranice za svaku od njih. Tako se na zacesme.rs stranici mogu naći, osim informacija o kvalitetu vode i dubini bunara, film o obnovi česama, ali i podaci o istorijatu i delu grada u kome se česma nalazi sa naznačenim važnim građevinama i institucijama u neposrednom okruženju. Na ovaj način pozicioniramo javne arteske česme kao novi turistički proizvod Zaječara i kao važno kulturno i istorijsko nasleđe našeg grada“, zaključuje Pogarčić.

Nacionalni projekat REZERVOAR nastavlja se novim planiranim aktivnostima od velikog značaja u Zaječaru i Novom Sadu, koje će kroz podizanje svesti javnosti o značaju, očuvanju i obnovi prirodnih resursa pomoći u stvaranju boljeg sveta za sve nas.