• Izdanje: Potvrdi
IMATE PRIČU? Javite nam se.

IMATE PRIČU? Javite nam se.

IMATE PRIČU? Javite nam se.

Ubacite video ili foto

Možete da ubacite do 3 fotografije ili videa. Ne sme biti više od 25 MB.

Poruka uspešno poslata

Hvala što ste poslali vest.

Dodatno
Izdanje: Potvrdi

Ukucajte željeni termin u pretragu i pritisnite ENTER

DO PROMENA ZVUKA MOTORA DOLAZI ZBOG JEDNE STVARI! Vozačima se savetuje oprez: "Ne dozvolite da obrtaji padnu"

Autor Aleksandra Virijević

Zbog jedne stvari može doći do neravnomernog sagorevanja i eventualnog oštećenja klipova ili zida cilindra.

 automobil_kvar_majstor_popravka_stefan_stojanović-1.jpg Izvor: MONDO/Stefan Stojanović

Vozite automobil, manuelni menjač je u petoj ili šestoj brzini, niste brži od 60 km/h i pritisnete papučicu gasa do daske. Motor počinje da vibrira, imate osećaj kao da će se ugasiti. Međutim, brzina se polako povećava, sve dok ne dođete do većeg obrtaja kada je veći obrtni moment i auto počne normalno da ubrzava, zvuk motora koji podseća na 'klokotanje' polako nestaje i sve deluje normalno.

Ne bi trebalo da dozvolite da vam obrtaji padnu tako nisko u određenom stepenu prenosa da pritiskanje papučice za gas izazove takvu reakciju motora, piše Revijahak.

U ovim slučajevima motor radi mnogo teže, što znači da gubi efikasnost, više se zagreva, a sve to može rezultirati nepredvidivim promenama vremena otvaranja i zatvaranja ventila. Takođe, može doći do neravnomernog sagorevanja i eventualnog oštećenja klipova ili zida cilindra.

Dakle, ako tokom vožnje osećate kao da će se motor ugasiti, vibracije ili ako auto reaguje na dodavanje gasa slabim ubrzanjem, prebacite menjač u niži stepen prenosa.

BONUS VIDEO:

Pogledajte

02:53
VEROVALI ILI NE! U Srbiji postoji mesto gde se automobili sami kreću UZBRDO! (KURIR TELEVIZIJA)
Izvor: Kurir televizija
Izvor: Kurir televizija

(Revijahak/Mondo/A.V.)

Možda će vas zanimati

Komentari 2

Komentar je uspešno poslat.

Vaš komentar je prosleđen moderatorskom timu i biće vidljiv nakon odobrenja.

Slanje komentara nije uspelo.

Nevalidna CAPTCHA

Mrčela

Slobodno možeš da krećeš iz druge ako si na nizbrdici ili bar na ravnom, neće se desiti ništa i ne habaš lamelu. Takođe možeš da menjaš brzine bez kvačila ako znaš da sinhronizuješ obrtaje motora i menjača na osećaj. Ne preporučujem, ali ko ima iskustva i osećaj može slobodno to da radi, bitno je da su obrtaji motora isti ili veći od obrtaja menjača, ne plašite se, svaki menjač ima sinhrone na zupčanicima i ne štetite mu ništa. Postupak je sledeći: u vožnji ubacite u ler (bez kvačila), date malo gas, da dignete obrtaje, ali malo, ne treba mnogo i kada motor kreće da spušta obrtaje, kada od prilike osetite da se broj obrtaja motora i menjača sinhronizovao ubacite u željenu brzinu (bez kvačila), stvar je iskustvu (praksi) i osećaju, osećaj igra presudnu ulogu. Ako ne razumete šta se konkretno mehanički dešava u određenom trenutku nemojte pokušavati da naučicte jer ćete pokidati zupčanike u menjaču, a to udara po džepu i može vas ostaviti na putu najlaganije! E, sad, do promene zvuka može doći zbog mnogo faktora, ne samo jednog. Može doći zbog stradale remenice, recimo alternatora, radilice, može doći do loših rolera, lošeg akumulatora, losih dizni (najčešći problem), pumpe goriva, malo ulja u hidrauličnom servu volana, malo ullja u glavnom kočionom, hidrauličnom cilindru, stradalim nosačima motora, stradalim nosačima menjača, loš menjač, neadekvatnog ulja u motoru (retko), stradalog termostata i da ne nabrajam dalje. Ali, to su sve samo drugačiji zvukovi motora, ali nisu oni opasni. Ako čujete zvuk kao da cokće (brzo gurate vazduh kroz zube u prekidima) to su dizne u problemu i taj zvuk je lep za sledeću vrstu zvuka. Sledeća vrsta zvuka je ona brsta koja se ne čuje baš često, ali kada se čuje, motor je za otpad. Zvuči kao da nešto blago landara po motoru, ima malo oštriji zvuk, baš je nesvakidašnji i primetićetw ga sigurno. Može i tada da se vozi, ali neće dugo trajati, par meseci.

MilojE

Ma kakvi niža brzina , samo 5, 6 i pun gas, tako štedim gorivo i štitim životnu sredinu. U prvu nikada ni ne ubacujem, krećem iz druge stalno.

special image