Starija žena se našla na meti prevaranata kada je od putujućeg trgovca kupila usisivač od 3.000 evra. "Verujem da je svima poznata ova vrsta prevare", napisala je jedna devojka na društvenoj mreži, pa podelila šta se desilo njenoj komšinici u nadi da će pronaći odgovor kako da joj pomogne. Kako je ispričala, starija žena je kupila usisivač od 3.000 evra od putujućeg trgovca, a kada je peti dan od kupovine poželela da vrati uređaj - rečeno joj je da je period za vraćanje robe istekao.

Devojka pojašnjava da je u ugovoru prodavac naveo da kupac ima pravo da u roku od tri dana da vrati proizvod, a da je baka peti dan poslala poruku prodavcu.

"Umesto da odgovori na poruku, prodavac je kontaktirao nju putem poziva i rekao da to nije moguće zato što član ugovora navodi da je moguće vratiti robu u roku od tri dana", napisala je devojka.

Takođe, u Ugovoru stoji da u slučaju da kupac ipak raskine ugovor, dužan je da prodavcu isplati iznos od najmanje 25 posto od ukupne kupoprodajne cene proizvoda.

Šta kaže Zakon?

Prema Član 33 Zakona o zaštiti potrošača, trgovac je dužan da bez odlaganja izvrši povraćaj uplata koje je primio od potrošača, uključujući i troškove isporuke, a najkasnije u roku od 14 dana od dana kada je primio obrazac za odustanak. Treba naglasiti da se Zakon primenjuje i na ugovore koji za cilj ili posledicu imaju izigravanje primene njegovih odredaba (Obavezujuća priroda, član 3).

U ovom slučaju, znači da je baka bila u zakonskom okviru i da je prodavac bio dužan da privati reklamaciju. Ovaj zakon primenjuje se i na ugovore koji za cilj ili posledicu imaju izigravanje primene njegovih odredaba.

"Love" bolesne i stare

U komentarima na njen status javili su se i drugi koji su imali posredno ili neposredno iskustvo sa putujućim trgovcima. U jednom od njih, čovek je naveo da ,"hvataju starije neinformisane ljude".

"Takođe je mnogo loše što im je target grupa bolesni ljudi koji pate od astme npr, pa ih hvataju kako će im taj usisivač spasiti život", stoji u jednom od komentara.

Drugi je pak napisao da je njegov otac takvim prodavcima ostavio 5.000 evra.

"Moj otac platio postaljinu sa 'kristalima' 1.000 evra... I spiskao još 4.000 evra na ostale lažne proizvode pre nego što se opametio/bankrotirao. Tako da znam kako se osećaš", navodi se u komentaru.

Još jedna žena podelila je svoje negativno iskusto sa ovim prodacima, koji ni posle nekoliko njenih odbijanja nisu želeli da odu iz stana.

"Dva sata su sedeli, usisavali stolice, tepihe, pitali nas za primanja... jedno 50 puta smo im rekli 'ne' i naposletku, kako nisu želeli da napuste stan, rekla sam im da sede slobodno ceo dan, ali da mi nećemo usisivač kupiti", ispričala je A.M.

Podsetimo, u poslednje vreme na meti prevara našli su se stariji građani, koji dobijaju pozive od nepoznatih ljudi koji im se predstavljaju kao doktori. Oni nakon toga penzionere ubeđuju kako su njihova deca ili unuci imali strašnu nesreću i kako je potrebna ogromna suma novac za hitnu operaciju.

BONUS VIDEO:

Kurir teleivizija PENZIONERI ŽRTVE PREVARA JER IH GAĐAJU TAMO GDE SU NAJOSETLJIVIJI! Psiholog: Manipulatori su edukovani za ubeđivanje

(Telegraf Biznis/Mondo/A.V.)