Izmeštanje glavne autobuske stanice iz centra Beograda je nešto što u urbanističkim planovima postoji od '70-tih godina prošlog veka, ali se tek u poslednjih deset godina stvorila kritična masa ljudi koji su spremni i voljni da to realizuju, rekao je za RTS glavni gradski urbanista Marko Stojčić.
Urbanistički planovi nisu nešto što postoji poslednjih deset godina, već nešto što se decenijama promišljalo - kako i šta će Beogradu biti potrebno kako se bude razvijao, ističe glavni gradski urbanista.
"Isti problem smo imali i sa metroom, čekalo se gotovo pola veka na neke infrastrukturnih projekata. Poslednjih 10 godina stvorila se kritična masa ljudi koja je i voljna i spremna da to realizuje", ističe u razgovoru za RTS Marko Stojčić.
Gradi se ulaz u metro stanicu
Na mestu stare autobuske stranice imaćemo jednu novu kompaktnu urbanističku celinu, primerenu za taj deo grada, i što neće ugrožavati ljude i sa jedne i sa druge strane Karađorđeve ulice.
"Iza zgrade stare železničke stranice treba da se nađe ulaz u metro stanicu prve linije, a na tom mestu će se ukrštati i prva i druga linije metroa. Paralelno sa izgradnjom te metro stanice pokušaćemo istovremeno i da uredimo taj deo prostora, jer će se u blizini naći i škola i vrtić", navodi Stojčić.
"Ekspo 2027" u punoj meri će promeniti lice Beograda, tvrdi glavni gradski urbanista.
"Kada saberete sve, te mere koje će osloboditi centar grada viška saobraćaja. Neke sadržaje ćemo izmestiti, poput železničke i autobuske stanice, ali ćemo uvesti nove tramvajske i autobuske linije. Uskoro počinje i izgradnja tunela od Ekonomskog fakulteta do bulevara Despota Stefana", rekao je Stojčić.
Rekonstrukcija Pančevačkog mosta, rasterećenje Brankovog i Gazele
Pančevački most je već dugi niz godina planiran za rekonstrukciju, a uklanjanje starog savskog mosta počinje 1. novemra. Do kraja sledeće godine trebali bi da imamo novi tramvajski most, nove biciklističke i pešačke staze, tvrdi glavni gradski urbanista.
"Suština je da je urađeno puno toga kao pripremu za 1. novembar kada će biti obustavljen saobraćaj preko starog savskog mosta. Očekujemo da pritisak na Gazelu i Brankov most neće biti osetan, jer smo prilaze i izlaze sa tih mostova prilagodili da se lakše prelazi i da ljudi znatno brže cirkulišu. Zbog toga smo i napravili kružne tokove na Novom Beogradu, a ukinuli semafore", objasnio je Stojčić.
Upitan kako vidi Beograd za deset godina, glavni gradski urbanista kaže da je to iz ove perspektive predug period.
"Već za pet godina očekujem potpuno izmenjen grad, obnovljene fasade, uređene pešačke zone, a za 10 godina očekujem i puštanje prve dve linije metroa, da potpuno zaokružemo ono što ovaj grad treba da uvede u budućnost", naglasio je Marko Stojčić.
BONUS VIDEO:
Partizan razbio Zvezdu i odigrao najbolji meč sezone! Obradovićev tim dominirao, Grobari slavili pred Delijama
Srbija pregazila Dansku i ide na Eurobasket: Blistali Aleksa i Balša, a moglo je i ubedljivije!
Uhapšeno 11 osoba zbog pada nadstrešnice na Železničkoj stanici: Preti im do 12 godina zatvora
Partizan za 55 dana mora da sakupi milione evra: Rasim Ljajić otkrio koliko crno-beli duguju!
Mondo ukrštenica za 21. novembar: Jutarnja zabava i "razgibavanje" mozga!