Najviše ljudi poreklom iz Srbije živi u Nemačkoj. Različite su procene o broju ljudi srpskog porekla koji žive u Nemačkoj, a kreću se između 400.000 i 800.000, a budući da veliki broj ljudi svakodnevno putuje ka Nemačkoj, jedan korisnik Redita, objavio je koliko dugo traje put kolima do tamo, koja je najbolja ruta za putovanje, a takođe je dao i sve korisne informacije o zadržavanjima na granici, putevima kroz Mađarsku, cenama goriva...Naposletku je zaključio da je put od 1.700km prešao za 23 sata od čega je 16 sati bila vožnja.
"Prvo i osnovno vam savetujem da pre puta pregledate kola kod majstora, meni je akumulator bio na izdisaju pa sam srećom to zamenio i nije me snašlo da menjam negde tokom puta. Par dana pre puta sam kupio Atlasovu pomoć na putu, Internacionalni paket za 10k koji pokriva šlepanje iz Evrope u Srbiju na adresu ili šlepanje do majstora negde u EU i plaćanje popravke do 500 evra(preko toga vi plaćate ostatak) i takođe pokriva šlepanje u Srbiji i manju asistenciju na putu tipa zamena gume ili akumulatora.
Išao sam preko Mađarske i pošto je bila subota i nije bilo gužve zapucao sam pravo na Horgoš. Gužve na našoj granici nije bilo, samo troja kola ispred mene, al je zato red na Mađarskoj bio od izlaza sa naše granice pa do njihove ili vremenski 3 sata čekanja. Kroz Mađarsku vam treba vinjeta, najjeftinija je za 7 dana i uzmite je na Molovoj pumpi, ja sam u mom gradu kupio i bila je oko 2.200, a možete i na Molovoj pumpi pred granicu.
Nakon Mađarske ide Austrija, tu isto ima granica, ali nasumično zaustavljaju i nema zadržavanja. Kad uđete u Austriju stanite na Shell-ovu pumpu da kupite vinjetu. Ja sam moju kupio na automatu i za 24h je koštala 8.5 EUR. Gorivo u Austriji i Nemačkoj je za 60 centi skuplje nego u gradu (u gradu 1.5 EUR na auto putu 2.1 EUR). Pošto sam vozio noću, prošao sam kroz Beč i tu napunio rezervoar koji mi je posle trajao do krajnje destinacije.
Kroz Nemačku je uživanje za vožnju, dobri putevi i dosta deonica bez ograničenja, tu se pazite krajnje leve trake pošto često voze 200+ tako da je srednja traka sigurica. Kroz Nemačku isto imate pumpe, ali su cene kao i u Austriji. Ima dosta radova na putu bar na ovoj deonici od Nirnberga do Kelna tako da i na to obratite pažnju. Što se tiče same Nemačke u gradu morate imati eko nalepnicu koja deklariše kog je ranga vaše vozilo i da li smete da ga vozite u zelenim zonama. Ja sam moju nabavio preko Dekra sajta, poslali mi na adresu sa računom u iznosu od 20 evra koji sam po prijemu nalepnice uplatio, a pre samog prispeća sam uneo podatke vezane za vozilo i skeniranu saobraćajnu sa obe strane. Vozačka dozvola je priznata u Nemačkoj i važi 6 meseci, nakon toga morate da imate Nemačku koja je izrađena u tom periodu od 6 meseci na osnovu ove iz Srbije. Od 2017. godine je priznata naša dozvola i ne mora ništa da se polaže od testova. Za vožnju auta isto važi, 6 meseci smete da vozite auto sa srpskim tablicama.
Sve u svemu put od 1700km smo prešli za 23 sata od čega je 16 sati bila vožnja, 4 sata pauze i 3 sata čekanje na granici. Savet je da se krene rano ujutru i da se uveče negde odmori i prespava, ako samo jedna osoba vozi. Ja sam, sam vozio i krenuo sam popodne tako da sam dobar deo vožnje izvozio noću što ima i svoje prednosti pošto nema uopšte gužve, ali je napornije i preglednost je manja", zaključio je on.
(Mondo.rs, I.L.)
Kevin Panter srušio Partizan: Crno-beli se čudesno vratili, ali onda ih srušio bivši kapiten!
Svetislav Pešić u emisiji izdiktirao spisak Srbije: Pozvao trojicu iz Zvezde, a četvoricu iz Partizana
"U seriji Sablja je izgovorena velika neistina": Vuk Drašković bez dlake na jeziku, pomenuo i pobunu Crvenih beretki
"Pomislio sam da su sve shvatili, a onda ne uradimo najlakšu stvar na svetu": Željko Obradović o Partizanovih 2-7
Željko Obradović o ključnom momentu poraza Partizana: "Moramo to da naučimo, nedopustivo je"