Na železničkoj stanici u Novom Sadu došlo je do velike tragedije, u kojoj je, prema zvaničnim informacijama, stradalo osam osoba, kada se nadstrešnica iznad ulaznih vrata u objekat u trenutku srušila. Još uvek je nepoznato koliko ljudi je povređeno. Kako javljaju iz Infrastruktura železnica Srbije, ova nadstrešnica nije bila predmet rekonstrukcije u okviru radova na obnovi stanične zgrade.
Kako su iz Infrastruktura železnica Srbije saopštili, u tragediji koji de dogodio na Železničkoj stanici Novi Sad danas u 11.50 sati ima povređenih.
"Nadstrešnica koja je pala na ulasku u Železničku stanicu Novi Sad nije bila predmet rekonstrukcije u okviru radova na obnovi stanične zgrade kao deo projekta izgradnje brze pruge Novi Sad - Subotica", navodi se u saopštenju povodom potresne vesti iz Novog Sada.
Kako dodaju, u okviru rekonstrukcije rađena je unutrašnjost Železničke stanice Novi Sad, krov i fasada iznad i ispod nadstrešnice.
Saobraćaj u Železničkoj stanici Novi Sad je u prekidu, a vozovi saobraćaju iz pravca Beograda do stanice Petrovaradin.
Nadstrešnica nije bila predmet rekonstrukcije stanične zgrade
Genaralni direktor Saobraćajnog instituta CIP Slaven Tica izjavio je da nadstrešnica na železničkoj stanici u Novom Sadu, koja se danas urušila, nije bila predmet izrade tehničke dokumentacije na rekonstrukciji stanične zgrade i da je kompletna procedura u projektnom smislu na celom objektu apsolutno ispoštovana.
On je rekao za Tanjug, prenosi "Blic", da se na osnovu raspoloživih informacija i fotografija sa lica mesta vidi da je kompletna konstrukcija popustila, ali da još ne može da se utvrdi razlog zašto se to desilo.
"Ono što Saobraćajni institut CIP može da kaže, koji je radio deo tehničke dokumentacije, da projektom stanične zgrade nije obuhvaćena u konstruktivnom smislu nadstrešnica na južnoj fasadi, koja je srušena i ona nisu bile ni predmet projekta, ni rekonstrukcije", rekao je Tica.
On je dodao da je CIP za tu zgradu železničke stanice na osnovu lokacijskih uslova i idejnog rešenja za koje su dobili saglasnost 2020. godine od nadležnog Ministarstva i od Infrastrukture Železnice Srbije, uradio idejni projekat koji je usvojen u avgustu iste godine od strane Republičke revizione komisije.
Tica navodi da su iduće godine, 2021. dobili uslove i Zavoda za zaštitu spomenika kulture Novog Sada, koje su ugradili u projekat za građevinsku dozvolu, a koji je onda prošao tehničku kontrolu nadležne za kontrolu tehničke dokumentacije.
"Nakon toga je izdata građevinska dozvola i u toj građevinskoj dozvoli, napominjem - konstruktivne intervencije na postojećoj betonskoj nadstrešnici južne fasade koja se srušila, nisu bile predmet projekta rekonstrukcije", istakao je Tica.
Istakao je da su sve aktivnosti u rekonstrukciji rađene po projektnom zadatku naručioca i u skladu sa svim procedurama definisanim Zakonom o planiranju i izgradnji.
"Nakon toga je 2022. godine urađen projekat za izvođenje (PZI) na koji je dobijena saglasnost Zavoda za zaštitu spomenika, jer su oni imali svoje zahteve pošto je objekat pod zaštitom Zavoda za zaštitu spomenika Novog Sada, dobili smo saglasnost, a svakako i projekat za izvođenje dela stanične zgrade u Novom Sadu koji je bio predmet rekonstrukcije, dobio je saglasnost stručnog nadzora", naveo je Tica.
Na pitanje kakve su procene i zbog čega je do urušavanja došlo, Tica je rekao da postoje metode kojima se utvrđuje razlog ovakvih tragedija i bez ozbiljne tehničke analize, dubinskog snimka, ekspertize, meritornih inženjera to niko ne može sa sigurnošću da tvrdi.
Dodao je da je nadstrešnica izgrađena još 1964. godine, koju je projektovao arhitekta Imre Farkaš.
Železnička stanica Novi Sad izgrađena je 1964. godine
Železnička stanica Novi Sad izgrađena je 1964. godine po projektu arhitekte Imrea Farkaša i njegovih saradnika iz projektnog ateljea "Arhitekt", dok je posao izvođača radova bio poveren novosadskom građevinskom preduzeću "Neimar".
Od puštanja u rad, pa sve do pre par godina nisu vršene nikakve značajne rekonstrukcije ovog kultnog novosadskog objekta.
Podsetimo, železnička stanica u Novom Sadu je nedavno renovirana i puštena je u saobraćaj u julu.
BONUS VIDEO:
(Blic/Mondo/Aleksandra Virijević)
Crvena zvezda dočekala strašno pojačanje: Stigao defanzivni specijalac da zakrpi problematično mesto!
Strašni Dobrić rešetao, Zvezda dobila sa pola snage: Generalna proba uspešna, sad se čeka Evroliga!
Simptomi zbog kojih je Milorad Dodik operisan: Budite oprezni, skoro svi ih procene pogrešno
Mondo ukrštenica za 9. decembar: Jutarnja zabava i "razgibavanje" mozga!
Šanse večitih u Evroligi: Koliko pobeda je potrebno Zvezdi i Partizanu za plej-in?